[XP] Kleuren op bepaalde gebieden lelijk

Pagina: 1
Acties:

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Ik zit hier met een enorm irritant probleem: Op sommige plekken in mijn scherm zijn de kleuren verschrikkelijk. Om meteen met de deur in huis te vallen:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cis/kleurbalk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cis/kleurbalk2.jpg

Zoals je ziet is het op bepaalde stukken lelijk. Het lijkt erop dat Windows bepaalde middenwaarden van kleuren niet goed kan weergeven.
Als ik een Windows Verkenner open, zie ik dezelfde lelijke kleuren. Als ik het venster dan verklein, verkleint ook het gebied waar de kleuren er lelijk uitzien.

Ik heb de Windows settings van het beeldscherm teruggezet naar Classic
Ik heb de drivers van mijn videokaart (PX6600GT) opnieuw geinstalleerd. Eerst de drivers van de fabrikant, daarna van Nvidia (nieuwste). De drivers van het moederbord zijn ook correct geinstalleerd.
Windows staat er net opnieuw op (bij de vorige installatie waren de kleuren nog wel goed en mooi).
Zowel op 16bits als op 32bits heb ik het probleem

De videokaart heb ik daarnet vervangen door een Quadro2. Hierbij heb ik hetzelfde probleem.

Mis ik een stap, die ik nog kan uitvoeren? Thnx

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Als ge drivers uninstallt ook is anders proberen met een driverclean programma'ke.
ff in google zoeken en ge hebt er direct één.

en mss is het scherm ofzo? of de connectoren hiervan...

Verwijderd

Ben ik nou scheel of zie ik, behalve wat jpg compressie, niets verkeerds aan de plaatjes?

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
ik zie idd ook niks vreemds,

edit: oja die missende stap.. ander beeldscherm?

[ Voor 49% gewijzigd door krijgnuwat op 29-08-2006 23:45 ]

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

met die 2 hierboven ^^^

[ Voor 72% gewijzigd door Gekkenhuis op 29-08-2006 23:49 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

In het bovenste plaatje zie ik wel wat vreemde kleuren in de titelbalk, maar die andere... :?

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
Reinier schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:00:
In het bovenste plaatje zie ik wel wat vreemde kleuren in de titelbalk, maar die andere... :?
komt door jpeg compressie

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:43

Reinier

\o/

Die kleuren in het blauw herken ik niet als JPEG-artefacten, maar misschien was het verstandiger geweest om deze screenshots als PNG te posten :)

Verwijderd

In het tweede plaatje zie ik wel dat de achtergrondkleur van GoT grijzer is dan normaal, maar dat kan zoals gezegd ook aan de JPG-compressie liggen ;)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:50
Ok. Great. Bedankt voor de reacties. Ik zie dus nu op werk dat er niks mis mee is :/
Wat ik op mijn thuiscomputer zie, is lelijke bruine gebieden in het grijs en blauw. Het gekke is dat het op specifieke kleuren is, maar wel altijd op de dezelfde punten.

Kan ik hieruit de conclusie trekken dat mijn monitor een en ander niet meer leuk vindt? Het is een 18.1" TFT.

Wat ik straks sowieso ga proberen is om een andere monitor aan te sluiten. Maar eerst moet ik heel windows er opnieuw opgooien, want die heb ik gisteren helemaal verne*kt door het testen :) (edit --> dit houdt dus in dat ik op dit moment mijn hele pc niet meer kan booten, omdat ik tegelijkterijd mijn RAID kapot heb gemaakt :( )

[ Voor 11% gewijzigd door Cis op 30-08-2006 10:14 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Het zal zeker je monitor zijn, gezien niemand de kleuren ziet die jij omschrijft. Wel vind ik het raar dat het met een TFT monitor gebeurd. CRT kan ik me nog indenken, maar bij TFT heb ik nog nooit van het verschijnsel gehoord.
Pagina: 1