Toon posts:

Fout 10 Sitecom USB WiFi adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een: WL-117 Wireless Network USB Adapter 54g van Sitecom

Ik wil met me laptop een draadloze verbinding maken met met met router. Echter heb ik een probleem met me WL-117 Wireless Network USB Adapter 54g. De adapter installeerd zich van zelf (incl. verbindings applicatie) en dat gaat goed, alleen komt Windows XP met de melding dat het apparaat niet goed functioneerd.

Ik ga dan naar de Systeem Eigenschappen en dan Apparaatbeheer. Als ik hier kijk bij de hardware apparaten staat erbij de Adapter een uitroep teken. Bij het opvragen van de eigenschappen hiervan krijg ik de foutmelding: Fout 10: kan apparaat niet starten.

Ik heb de hardware weer verwijderd via uninstall appl. en driver uninstall, gereboot, vervolgens de Adapter weer opnieuw ingestoken en wederom heb ik het zelfde probleem, software installeerd goed, maar apparaat geeft nog steeds de melding Fout 10.

Sinds de laptop erg vervuild was heb ik deze geheel geformateerd en opnieuw geinstalleerd met een legale versie van Windows XP Home edition met SP2. De aller nieuwste driver versies gedownload (moederbord, video, ect ...) en geinstalleerd. Nu dacht ik het toch getackled te hebben en steek de Adapter erin, zie dat het installeren wederom goed gaat en WEER de foutmelding. Ik heb de BIOS van me laptop na geplozen op een "mogelijke foute" instelling, maar de Acer heeft een erg beknobte BIOS waar weining in aan te passen valt.

Ik heb een
- Acer Aspire 3610
- Sitecom WL-117 Wireless Network USB Adapter 54g
- Sitecom WL-114 Wireless Network Router 54g

Heeft iemand dit probleem eerder gehad of weet iemand hoe dit op te lossen is? De Sitecom helpdesk kan me niet verder helpen dan download de nieuwste chipset drivers ... maar dat had ik al gedaan. :? :?

Verwijderd

gaat dat installeren van die driver van die WL-117 via een soort van setup? je kan even proberen windows zelf het apparaat te installeren en hem alleen op de drivers te wijzen in de setup-map van je sitecom installatie mapje. Als het goed is gebruik je dan niet de software van sitecom om te connecten naar een AP maar de software van winXP zelf die in mijn ogen wat beter is. Verder zou ik zeker even dit apparaatje installeren op een andere pc dan je huidige alleen maar om te kijken of de klacht dan wel of niet mee verhuisd. Ik heb niet een erg hoge pet op van Sitecom en al helemaal niet van hun helpdesk dus het zou me niet verbazen als het apparaatje stuque is ... maar goed, probeer dit eens. Succes :)