[XP] Comprimeren Omdraaien

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• appel22
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-03 12:30
Goedenmiddag,

Ik had weinig schijfruimte beschikbaar en dacht laat ik eens even een schijfopruiming gebruiken, ik d8 hierbij niet na en had dus ook een vinkje gezet bij comprimeren van oude bestanden. Nu heeft ie er dik veel gecomprimeerd (maar dit wou ik dus niet :o ) allemaal lelijke blauwe bestandjes, is er een manier om ze allemaal tegelijk weer om te draaien of moet ik dat bestand voor bestand voor bestand doen ?? :(

Gegroet

Inventaris | WhatPulse

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Pas je explorer zo aan dat ze gewoon zwart ipv blauw zijn.

Probleem opgelost :P

Maar je kunt ook je c-schijf selecteren, en dan het attribuut 'comprimeren' uitzetten voor alle mappen en submappen.

Siditamentis astuentis pactum.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"compact" is een command line utility waarmee je directories / files ook kan decompressen :)

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09-2025
bestanden die ik meestal "blauw" maak is..

1) me download map
2) me documents & settings map

scheelt meestal paar 100mb... (zolang je de windows hdd maar normaal laat dat vindt ie niet leuk als daar dingen compressed in raken..) >:)

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-02 23:51

Jimbolino

troep.com

als je alle tijd die het kost om de bestanden in te pakken en uit te pakken bij elkaar optelt, omrekend naar geld (a 10 euro per uur) kun je best wel een hdd van een paar tientjes voor kopen om wat troep op te zetten.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Het is maar helemaal de vraag of je harddisk sneller is in meer data te verplaatsen dan je CPU nodig heeft om te decomprimeren - dus misschien is NTFS compressie wel sneller ;)

Verwijderd

Flinke kick ,aar even een nieuw zicht met compressi eop NTFS.

Ik raad het af om alreeds bestaanden bestanden te comprimeren. Dit resulteerd in excessieve fragmentatie en ik heb 2 partities.
Op de eerste partitie staat Vista, hier blijf ik vanaf.
Op de tweede partitie staan Games en deze partitie heb ik het compress attribuut al gegeven vóórdat ik de partitie in gebruik nam, dus bij het formatteren zelf.

Er staan nu 2 games op die ik vaak met de clan speel en ik merk geen verschil in opstarttijd tussen het gecomprimeerde en het ongecomprimeerde. Ik meet nog steeds 12 seconden. Daarbij is het wel zo dat je het volume goed moet defragmenteren met een goede defragmenter zoals O&O defrag welke ik met veel plezier gebruik. De eerste keer zet je het zaakje op acces times en als onderhoud draai je een sper 2 dagen even een Stealth defrag en dat duurt hooguit een minuut voor alle 3 de partities, dus ook gecomprimeerde data raakt niet gefragmenteerd als het bestand niet aangepast wordt en op de gamepartitie raakt bijna niets gefragmenteerd.
Windows Vista zelf laat zich maar deels comprimeren. Aan de kernelbestanden kun je niet zitten en dus ook geen attributen wijzigen.

Het gaat hier over Vista
Pagina: 1