Toon posts:

7600GS kleuren in mediaplayer doen raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ATI 9800 begaf het - de bekende artefacts - dus maar even een (Club3d) 7600GS (AGP) gehaald. Ben er wel tevreden over - beeld is beter - maar heb 1 probleem. Sinds ik de 7600GS heb geinstalleerd hebben AVI's die ik in windows mediaplayer draai rare kleuren. Het is alsof het zwart/wit goed wordt geprojecteerd, maar de kleuren op verkeerde plekken op het scherm. Ziet er wel psychidelisch uit, maar ik heb het graag goed.

Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Begrijp ik goed dat de 7600GS ook decodeerd? Waar kan ik de settings daarvoor vinden? Ik heb de handleiding gedownload, maar ben nog tamelijk verdwaald in de control panel.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 18:11 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik denk dat het probleem eerder bij je gebruikte videocodecs ligt dan bij de kaart.

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:11:
Ik denk dat het probleem eerder bij je gebruikte videocodecs ligt dan bij de kaart.
OK, maar hoe kan het dan dat het probleem is ontstaan na installatie van de 7600GS. Dat leek me een aanwijzing dat het daaraan ligt.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Tenzij het MPEG-2 AVIs zijn.. en de decoder op de kaart wordt gebruikt.
Heb je het ook met andere filmpjes?

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 29-08-2006 18:15 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Schaamteloze paste van nightorius in een ander topic hoor :

Ga eens naar (bij de 93.xx Forceware drivers) het configuratiescherm
dan naar het NVIDIA Control Panel druk op Ok als er een vraag komt.

dan ga je naar Video en televisie

dan ga je naar Videokleurinstellingen aanpassen

controleer/verzet hier je "Verzadiging" (dat ie niet helemaal dicht staat)

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:15:
Tenzij het MPEG-2 AVIs zijn.. en de decoder op de kaart wordt gebruikt.
Heb je het ook met andere filmpjes?
Bedankt voor de tips. Het is opgelost. Het waren Divx en xvid bestanden en kennelijk worden die niet door de kaart gedecodeerd. Moest dus wel de decodersoftware zijn. Matroska-pak gedeinstalleerd en kwam erachter dat er inmiddels een opvolger is http://www.cccp-project.net/ Die geinstalleerd en het ziet er weer goed uit.

Blijkbaar is bij het deinstalleren van de ATI 9800 of het installeren van de 7600GS iets meegenomen of veranderd aan de decodeersoftware.

Wat decodeert de kaart eigenlijk wel, alleen mpeg2 (DVD) bestanden?
Pagina: 1