[2003] Na ghosten server disk, boot server niet meer*

Pagina: 1
Acties:

• lvnielen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:30
Ik heb een server waar 2003 op draait nu wilde ik mijn C: schijf vervangen voor een nieuwe grotere schijf. ik heb met ghost 2003 een .gho file aan gemaakt, deze heb ik ook weer gerestored op de nieuwe schijf alleen wil mjin systeem niet booten van de nieuwe harddisk.

Zelf:
-bios wordt de nieuwe hdd gewoon gezien, is aanwezig op de PI Master
-oude schijf laten starten, disk management starten, schijf is data aanwezig alleen geen schijf letters, als je er 1 wil toe kennen kan je geen c geven want die is in gebruik, d kan wle maar dan boot hij er nog niet van.

weet iemand hoe dit kan?

Ik heb google en tweakers al afgezocht.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat gebeurt er als je probeert te booten van die ge-ghoste disk? Krijg je dan een foutmelding? Welke? :)

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Partitie actief maken met een dos bootflop ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• lvnielen
elevator schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:13:
Wat gebeurt er als je probeert te booten van die ge-ghoste disk? Krijg je dan een foutmelding? Welke? :)
ik krijg geen foutmelding, alleen een wit cursortje dat knippert

• lvnielen
ZeRoC00L schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:40:
Partitie actief maken met een dos bootflop ?
ik heb de partitie active gemaakt in windows zelf (geboot van de oude hdd) maar daarna deed hij nog niks.

ik zou het inderdaad nog even met fdisk kunnen proberen.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:37
via de windows 2003 cd-rom fixmbr gedaan in de recovery console :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• lvnielen
Grolsch schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:19:
via de windows 2003 cd-rom fixmbr gedaan in de recovery console :?
kan je hier wat meer uitleg over geven wat het doet en hoe ik het moet uitvoeren? :D

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:37
lvnielen schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 12:58:
[...]

kan je hier wat meer uitleg over geven wat het doet en hoe ik het moet uitvoeren? :D
je hebt dus je oude schijf naar je nieuwe schijf geghost
je verwijdert je oude schijf
je maakt de nieuwe partitie active
je start op van je windows 2003 cd rom
kiest vervolgens voor de recovery console
en dan geef je het commando "fixmbr"

voor een uitgebreide omschrijving check onderstaande site en zoek het fixmbr gedeelte

http://technet2.microsoft...7a8bcdd1033.mspx?mfr=true

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• lvnielen
ik heb fdisk en fixmbr geprobeerd, alleen de server wil nog steeds niet booten :'(

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Naast fixmbr kun je ook het commando fixboot proberen.
fixboot drive letter
Hersteld de bootsector en kan dus gebruikt worden in geval van en corrupte bootsector.
Moet de bootsector op een andere partitie dan de default (C) geschreven worden, geef dan de driver letter als parameter mee.

fixmbr device name
Hersteld de MBR van de systeem partitie. Device name is hier een optionele parameter om te gebruiken als je de systeem partitie
niet op de fysieke eerste schijf hebt staan. Gebruik dan bv: fixboot \device\harddisk2
N.B.: Dit commando kan je partitie tabellen beschadigen wanneer je een virus hebt of hardware problemen. Zorg er dus altijd eerst goed voor dat je virus vrij bent en je hardware goed draait. Mensen met Windows 98 kunnen dit ook nog via fdisk doen: fdisk /mbr
Daarnaast kun je checken of de info in je boot.ini file klopt. Maar dat zou gewoon moeten kloppen als je schijf de enige schijf in het systeem is.

[ Voor 89% gewijzigd door FaceDown op 31-08-2006 12:42 ]

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Heb je de partitie geghost/gerestored of je disk ?

Verwijderd

Hoe heb je de oude schijf geghost ? Via het netwerk ? Waar staat de xxx.gho file ? Hoe groot is die ?

Hoe heb je de .gho gerestored ? Ik neem aan dat je deze weer hebt geladen in norton Ghost en vervolgens weer hebt geghost naar de nieuwe disk.

Of staat er op die nieuwe schijf nu een xxx.gho bestand ?

Zowieso is het handig om eens even te kijken met partition magic of er daadwerkelijk data op de nieuwe schijf zit.

• lvnielen
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:43:
Heb je de partitie geghost/gerestored of je disk ?
een partitie
Verwijderd schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 14:59:
1. Hoe heb je de oude schijf geghost ? Via het netwerk ? Waar staat de xxx.gho file ? Hoe groot is die ?

2. Hoe heb je de .gho gerestored ? Ik neem aan dat je deze weer hebt geladen in norton Ghost en vervolgens weer hebt geghost naar de nieuwe disk.

3. Of staat er op die nieuwe schijf nu een xxx.gho bestand ?

Zowieso is het handig om eens even te kijken met partition magic of er daadwerkelijk data op de nieuwe schijf zit.
1. ik heb hem geghost met norton ghost 2003, op een 3de hdd geplaatst, 2 files van samen 3.78 GB groot

2. ja weer geladen in ghost en gerestored naar een Primary partition die ik zelf aan gemaakt heb zonder een drive letter eraan toe te kennen.

3. op de nieuwe disk staan precies dezelfde dingen als op mn oude

• lvnielen
het ghosten en daarna booten is gelukt, ik heb het even met een ghost 2003 bootfloppy gedaan.

als ik nu ijn server start vanaf de nieuwe hdd krijg ik het volgende:

LSASS.EXE - System Error, security accounts manager initialization failed because of the following error: Directory Services cannot start. Error status 0xc00002e1.

Please click OK to shutdown this system and reboot into directory services restore mode, check the event log for more detailed information.

moet ik hiervoor een nieuw topic aanmaken of kan ik hiermee verder gaan?

ik heb al zitten zoeken op de microsoft site:
"Directory Services cannot start" error message when you start your Windows-based or SBS-based domain controller

als ik de directory services restore mode start, kan ik inloggen dat doe ik met user: administrator en mn administrator wachtwoord, dan wil die inloggen maar springt hij gelijk over naar logging of en saving your settings en kom ik weer op het ALT+CRTL+DEL scherm.

iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1