[Mail] Signature font verschilt met message

Pagina: 1
Acties:

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11-2025

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Ik ben er nu al een paar dagen mee aan het worstelen.. kom er gewoon niet uit:

Wanneer ik een mail stuur naar iemand (gmail, outlook of wat dan ook) dan krijgt diegene mijn signature wél in "lucida grande" te zien en mijn bericht (wat ik dus zelf type) komt in een ander lettertype, de ene keer Arial (bij gmail) of times (outlook).

Weet iemand waar eht aan kan liggen? In preferences heb ik aangegeven dat mijn signature mijn default message font moet matchen (zoals het mooi wordt omschreven)

Iemand een oplossing om ze allemaal in hetzelfde font te krijgen?

"Luie mensen worden ook moe!"

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:29
Klinkt als een fontcache probleem:

Download Tiger Cache Cleaner en dan moet je automated je caches laten legen en medium system cache.

http://www.northernsoftworks.com/downloads/tcc.bin

Hoop dat je met mijn geweldige uitleg verder komt (het programma niet voor mijn neus nu...)

[ Voor 37% gewijzigd door Uberprutser op 29-08-2006 17:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Ballebek schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:49:
Klinkt als een fontcache probleem:

Download Tiger Cache Cleaner en dan moet je automated je caches laten legen en medium system cache.

http://www.northernsoftworks.com/downloads/tcc.bin

Hoop dat je met mijn geweldige uitleg verder komt (het programma niet voor mijn neus nu...)
Ik ga het proberen.. thnx alvast!

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
Het was geen succes! Jammer maar helaas.. ga nog even verder zoeken, verder sta ik voor alle tips open!

Ik heb nu een nieuwe install gedaan, met weliswaar een backup van mijn mail instellingen. maar bij de vorige deed hij het ook al.

[ Voor 39% gewijzigd door Pindkaas op 29-08-2006 21:17 . Reden: iets erbij.. ]

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Je hebt je signature zeker mooi opgemaakt met Lucidia. Vervolgens heb je in de prefs het message-font ook ingesteld op Lucidia (of is dat default)?

Probleem is nu dat jij het verschil tussen het font in je bericht en het font in je signature niet meer ziet. Stel je message-font maar eens anders in en maak een nieuw bericht. Dit komt omdat Mail feitelijk geen standaard opmaak toepast op een nieuw bericht, maar dit wel zo aan de gebruiker doet overkomen.

Wat ik altijd doe als ik zeker wil weten of m'n mailtje mooi aankomt is: mailtje typen, appeltje A, appeltje T, Fontfamily en font-size kiezen -> verstuur.

Aangezien mail (nog) geen templates aan kan is dat imo de enige oplossing. Iemand een beter idee?

[ Voor 10% gewijzigd door hlz op 30-08-2006 09:39 ]

• Pindkaas

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Topicstarter
hlz schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 09:37:
Je hebt je signature zeker mooi opgemaakt met Lucidia. Vervolgens heb je in de prefs het message-font ook ingesteld op Lucidia (of is dat default)?

Probleem is nu dat jij het verschil tussen het font in je bericht en het font in je signature niet meer ziet. Stel je message-font maar eens anders in en maak een nieuw bericht. Dit komt omdat Mail feitelijk geen standaard opmaak toepast op een nieuw bericht, maar dit wel zo aan de gebruiker doet overkomen.

Wat ik altijd doe als ik zeker wil weten of m'n mailtje mooi aankomt is: mailtje typen, appeltje A, appeltje T, Fontfamily en font-size kiezen -> verstuur.

Aangezien mail (nog) geen templates aan kan is dat imo de enige oplossing. Iemand een beter idee?
Ja dat zal inderdaad het probleem zijn.. jammer dat het zo moeilijk is.. als iemand een goed idee heeft houdt ik me van harte aanbevolen.

• hlz
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-08-2025

hlz

Wachten op Leopards Mail :+ ... maar of je met al die teletubbie toeters en bellen zo blij moet zijn is nog maar de vraag.
Pagina: 1