Toon posts:

[XP] Boot.ini niet meer hidden te krijgen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een of ander programma geinstalleerd wat mn boot heeft aangepast op de een of andere manier.. vorige dag het programma eraf gehaald.. en ok.. de irritante melding van het programma vóór het opstarten van windows is weg..
maar het opstarten van windhoos Windows duurt ineens hinderlijk langer dan normaal..
plus heb ik opgemerkt dat boot.ini ineens verschenen is in mn c: directory.. wilt niks zeggen natuurlijk want daar hoort het bestand.. maar.. windhoos Windows staat gewoon ingesteld op
"belangrijke systeembestanden blabla niet weergeven" ,
dus het bestand zou niet zichtbaar mogen zijn..
kan je zeggen.. rechtermuisknop.. eigenschappen ---> make hidden.. maar die optie is dus niet mogelijk omdat ik daar niks kan aanvinken...

iemand hulp? bvd

edit:

boot.ini:

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect /noguiboot

[ Voor 15% gewijzigd door elevator op 30-08-2006 01:21 ]

• FireFly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-11-2024
Misschien een niet-constructieve opmerking, maar noem 't besturingssysteem met z'n naam "Windows" en niet "Windhoos".

Probeer een keer in CMD -> Attrib +h c:\boot.ini

• Spiral
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Voor het verbergen van je boot.ini kan je het volgende doen

Start je command-prompt op via Start-> Uitvoeren voer in CMD óf Command druk op enter

voer in op de commandprompt: "Attrib +R +A +S +H C:\boot.ini" druk op enter.
Hiermee verbergt hij het bestand.

edit:

Verdorie net te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Spiral op 29-08-2006 16:48 ]

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Topicstarter
[b]__IcE__ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:43:[/b

Probeer een keer in CMD -> Attrib +h c:\boot.ini
krijg een melding systeembestand wordt niet opnieuw ingesteld..?

/jk:
Misschien een niet-constructieve opmerking, maar noem 't besturingssysteem met z'n naam "Windows" en niet "Windhoos".
dat helpt ook al niet :P :+

• Spiral
  • Niet online
Dat klopt omdat hij al de waarde +h (hidden) heeft, dus negeert hij ze.
Je moet 'm nog wel de andere opties meegeven.

To say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, and of what is not that it is not, is true. | Aristoteles

Verwijderd

Topicstarter
Spiral schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:47:
Voor het verbergen van je boot.ini kan je het volgende doen

Start je command-prompt op via Start-> Uitvoeren voer in CMD óf Command druk op enter

voer in op de commandprompt: "Attrib +R +A +S +H C:\boot.ini" druk op enter.
Hiermee verbergt hij het bestand.

edit:

Verdorie net te laat
dank u _/-\o_ .. eens kijken wat tie nu doet als ik reboot..

Verwijderd

Topicstarter
hijs in ieder geval hidden nu.. en de tijd komt natuurlijk door de aangepaste boot.ini |:(

time out 30 sec.. ik zoek ff een originele en alles komt weer ok!!

edit: beter:

[boot loader]
timeout=3
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

bedankt allen

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 16:59 ]

• Spiral
  • Niet online
Ow ik dacht dat je bedoelde dat het laden van Windows zelf langer duurde. Maar je moest 30 sec. wachten totdat hij ûberhaupt ging starten. Mooi dat het is opgelost.

Pagina: 1