authentication failed bij aanmelding op netwerk

Pagina: 1
Acties:

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Wanneer een gebruiker zich wil aanmelden op het netwerk krijgt hij steeds de fout "authentication failed " (draadloos netwerk), het netwerk is beveiligd met een radius server onder windows 2003, ik heb alles ingesteld zoals in deze handleiding is uitgelegd : http://www.windowsnetwork...working-Windows-2003.html

Heb alle certificaten geinstalleerd en alle certificaten zijn verleend op de server, heb het gedeeld geheim nog eens nagekeken en deze kloppen ook op zowel router als server.

Op de server is ook als radius client de router ingevuld.

Wat kan er nog verkeerd zijn?

In de logs van ias staat wel wat in maar geen teksten alleen maar cijfers, ipadressen, datums en de servernaam

[ Voor 9% gewijzigd door bibawa op 29-08-2006 16:26 ]

• bibawa
Waar vind ik ergens de echte logboeken van ias? ik heb wel aangezet dat hij alles moet loggen, maar als ik logboeken (via systeembeheer) open dan vind ik daar niet echt iets specifiek van ias.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie hebben we het hier over? :)

• bibawa
De clients draaien win Xp, de server win 2003, heb ondertussen de logboeken gevonden en daar staat eigenllijk niet veel in.

Wat er dan mis kan zijn :

Connectie router -> server lukt niet, de router kan mogellijk niet naar de server verwijzen, (in router is server ip als radius server ingesteld), dit lijkt me eigenllijk onwaarschijnllijk mits de server kan pingen naar de router..

Het moet daar ergens zitten, want in de logboeken zou ik dan normaal toch een vermelding moeten zien van geweigerde verbinding of i ets dergellijks...

Mijn ras beleid is gewoon het volgende:

"Windows-Groups overeenkomsten "SERVERNAAM\Wireless"

Wat dus wil zeggen dat de gebruiker lid moet zijn van de groep Wireless, wat het geval is met de account waarmee in inlog op de AD.

• bibawa
Eventjes omhoog kicken, heeft er niemand een goed idee waar het aan zou kunnen liggen?