Hey allemaal!
Ik ben nu al een hele dag bezig met dit item en kom er nu echt niet meer uit!
Het probleem is dat ik wil zoeken in een CLOB. Volgens Tom (van askTom) zou je met Oracle 9i al gewoon via een LIKE met wildcards kunnen zoeken. Dit lukt (mij) in ieder geval (nog) niet!
Dus maar ff aan de stoei met de dbms_lob functie... ik heb nu dit:
Returns 0 rows.... bizar, want dat woordje (regel 3) heb ik zo gekopieerd uit de kolom!
Ziet iemand waar ik de fout in ga?
Ik ben nu al een hele dag bezig met dit item en kom er nu echt niet meer uit!
Het probleem is dat ik wil zoeken in een CLOB. Volgens Tom (van askTom) zou je met Oracle 9i al gewoon via een LIKE met wildcards kunnen zoeken. Dit lukt (mij) in ieder geval (nog) niet!
Dus maar ff aan de stoei met de dbms_lob functie... ik heb nu dit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| SELECT n.DETAIL_TITEL,n.datum, n.nieuws_id, n.DETAIL_INHOUD FROM T_NIEUWS n, t_STATUS s, t_werknemer_kop wn, t_groepen g, T_KOPPEL_WERKNEMERGROEP twg, T_KOPPEL_NIEUWSGROEP tng WHERE dbms_lob.instr(n.DETAIL_INHOUD, '%Taaltraining%') > 0 AND n.datum between '1-JAN-2002' and '1-DEC-2002' AND n.PUBLICEREN = 1 AND s.STATUS_ID = 2 and s.TABELREF_WAARDE > n.nieuws_id AND wn.werknemerid = 90100 and wn.werknemerid = twg.W_WKNRID and g.GROEPS_ID = twg.G_GROEPSID and twg.G_GROEPSID = tng.G_GROEPSID and n.NIEUWS_ID = tng.N_NWDID Order By n.nieuws_id desc |
Returns 0 rows.... bizar, want dat woordje (regel 3) heb ik zo gekopieerd uit de kolom!
Ziet iemand waar ik de fout in ga?