Asus WiFi-AP Solo onbenaderbaar, geen verbinding!

Pagina: 1
Acties:

• jthweeda128
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-07-2015
Beste mensen
Ik heb WiFi-AP Solo geinstalleerd op mijn systeem ( Windows XP Pro, Asus P5W DH de Luxe (bios 1201=meest recente), E6600,etc.). Het werkte eerst zonder problemen maar vanaf een bepaald moment (ik weet helaas niet meer precies wat er destijds veranderd is) kreeg ik de melding "draadloze netwerkverbinding: geen verbinding". Onderstaand de specificaties:
  • Bij apparaatbeheer worden keurig 4 netwerkadapters(waaronder de RTL8187 Wireless) vermeld zonder conflicten. Ik heb hier ook al de juiste Channel ingesteld.
  • Alle Usb poorten (8 stuks) zijn keurig geconfigureerd.
  • De draadloze netwerkverbinding ziet wel meteen dat er een netwerk (3Com, onbeveiligd) is maar kan er geen verbinding mee maken, ook niet door het herstellen en/of verbinding maken commando.
  • Indien ik, wanneer de draadloze verbinding actief is, probeer het programma WiFi-AP solo op te starten, lukt dat absoluut niet. Als ik hetzelfde probeer nadat ik de netwerkverbinding heb uitgeschakeld, kom ik wel in het dialoog venster maar kan daar niets in wijzigen.
  • Bij controle "ipconfig" krijg ik de melding : Draadloze netwerkverbinding: Medium ontkoppeld.!
  • Verwijderen en opnieuw installeren van de drivers en programma heeft geen effect. Overigens zijn het al de nieuwste drivers.
  • Ik heb een laptop die ook op het 3Com netwerk is aangesloten en die werkt perfect.
  • Het IP adres, veranderen (laatste getal) heeft ook geen effect.
  • Bij windows firewall is onder geavanceerd-draadloze netwerkverbinding-instellingen bij de Services en ICMP niks aangevinkt, maar ook niet bij de 1394 en Lan-verbindingen. Bij de centrale instellingen ICMP is alleen "binnenkomende echoaanvraag toestaan"aangevinkt.
Ik hoop dat ik, indachtig de policy regels, voldoende en duidelijke informatie heb verschaft inzake mijn probleem. Alvast bedankt voor eventuele suggesties. M.v.g. Jan-Theo

Jan-Theo

• jthweeda128
Voordat deze topic door gebrek aan inspiratie of interresse een roemloze dood sterft het volgende wellicht leerzame vervolg voor andere "slachtoffers".
Ik heb inmiddels Windows Pro opnieuw geinstalleerd omdat ik er vanuit ging dat het een software probleem was. Helaas bleek dat geen enkel effect te hebben. Op een kale XP Pro versie was het probleem identiek. Ik heb twee vragen:
1. Is het correct om dan te stellen dat het dus een hardware probleem is?
2. Ik heb het inmiddels aangekaard bij Asus. Stel dat ze mij een nieuw moederbord aanbieden, moet ik dan opnieuw Windows XP installeren?
M.v.g. JT

Jan-Theo

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-04 23:06
Bij een nieuw mobo zul je inderdaad opnieuw moeten installeren maar of dat ook zo is bij een identiek mobo kan ik je niet met zekerheid zeggen. Ga er maar vanuit van wel.

• jthweeda128
Voor eventueel geinterresseerden
Niet dat deze topic de geschiedenis in zal gaan als meest bediscussieerd, toch wil ik op een waardige manier afscheid nemen voor diegenen die vergelijkbare problemen hebben.

Nadat ik in diverse discussiefora dit uitvoerig heb besproken en alle adviezen geen effect sorteerden, en nadat Win XP Pro opnieuw installeren ook geen soelaas boodt, uiteindelijk het MoBo ingeruild bij mijn leverancier.
Na installatie van het nieuwe MoBo en zonder Windows opnieuw te installeren werkt Asus WiFi-AP Solo perfect.
M.a.w.: dus toch een hardware probleem!!

M.v.g. JT

http://tweakers.net/gallery/150203/sys

Jan-Theo