Beste mensen
Ik heb WiFi-AP Solo geinstalleerd op mijn systeem ( Windows XP Pro, Asus P5W DH de Luxe (bios 1201=meest recente), E6600,etc.). Het werkte eerst zonder problemen maar vanaf een bepaald moment (ik weet helaas niet meer precies wat er destijds veranderd is) kreeg ik de melding "draadloze netwerkverbinding: geen verbinding". Onderstaand de specificaties:
Ik heb WiFi-AP Solo geinstalleerd op mijn systeem ( Windows XP Pro, Asus P5W DH de Luxe (bios 1201=meest recente), E6600,etc.). Het werkte eerst zonder problemen maar vanaf een bepaald moment (ik weet helaas niet meer precies wat er destijds veranderd is) kreeg ik de melding "draadloze netwerkverbinding: geen verbinding". Onderstaand de specificaties:
- Bij apparaatbeheer worden keurig 4 netwerkadapters(waaronder de RTL8187 Wireless) vermeld zonder conflicten. Ik heb hier ook al de juiste Channel ingesteld.
- Alle Usb poorten (8 stuks) zijn keurig geconfigureerd.
- De draadloze netwerkverbinding ziet wel meteen dat er een netwerk (3Com, onbeveiligd) is maar kan er geen verbinding mee maken, ook niet door het herstellen en/of verbinding maken commando.
- Indien ik, wanneer de draadloze verbinding actief is, probeer het programma WiFi-AP solo op te starten, lukt dat absoluut niet. Als ik hetzelfde probeer nadat ik de netwerkverbinding heb uitgeschakeld, kom ik wel in het dialoog venster maar kan daar niets in wijzigen.
- Bij controle "ipconfig" krijg ik de melding : Draadloze netwerkverbinding: Medium ontkoppeld.!
- Verwijderen en opnieuw installeren van de drivers en programma heeft geen effect. Overigens zijn het al de nieuwste drivers.
- Ik heb een laptop die ook op het 3Com netwerk is aangesloten en die werkt perfect.
- Het IP adres, veranderen (laatste getal) heeft ook geen effect.
- Bij windows firewall is onder geavanceerd-draadloze netwerkverbinding-instellingen bij de Services en ICMP niks aangevinkt, maar ook niet bij de 1394 en Lan-verbindingen. Bij de centrale instellingen ICMP is alleen "binnenkomende echoaanvraag toestaan"aangevinkt.
Jan-Theo