Toon posts:

Internet valt +/- om de 2 uur uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik heb pasgeleden een pc samengesteld en in elkaar gezet. Alles werkt goed behalve de netwerkcontroller. Om de 2 uur zegt windows dat de netwerkkabel niet goed is aangesloten met het netwerk. Na een minuutje heb ik weer internet dan. Mijn ik heb een onboard controller op mijn Asus M2N-E zitten namelijk een Nvidia Nforce Network Controller #2.

Ik heb ook al een paar dingen geprobeerd, allereerst heb ik geprobeerd mn bios up te daten. Voor mensen die bekent zijn met Asus moederborden heb ik dit gedaan met AsusUpdate maar na de files binnen hebben gehaalt wil het programma niet updaten. Hij doet dan gewoon niks.

Ik heb ook even in mn logboek gekeken en daar heb ik de volgende meldingen staan m.b.t. het netwerk.
1: DHCP -> Deze computer kan het netwerkadres niet vernieuwen (van de DHCP- server) voor de netwerkkaart met netwerkadres 044B80808003. De volgende fout is opgetreden:
De bewerking is geannuleerd door de gebruiker. . De computer zal doorgaan om zelf een adres van de netwerkadresserver (DHCP-server) proberen te krijgen. (Gebeurtenis id: 1003)
2: Tcpi -> Netwerkadapter \DEVICE\TCPIP_{9B274A6D-640E-4D7C-8058-922464E12FA4} is niet meer met het netwerk verbonden en de netwerkconfiguratie van de adapter is vrijgegeven. Als de verbinding van de netwerkadapter niet is verbroken, kan dat erop wijzen dat er een fout is opgetreden in de netwerkadapter. Neem contact op met de leverancier voor bijgewerkte stuurprogramma's. (Gebeurtenis id: 4202)

Ik denk niet dat het aan de router ligt want de andere 2 pc's hebben hier geen last van. Deze maken wel gebruik van wireless internet.

Verwijderd

Al naar de Leasetime in je modem/router gekeken ?

Verwijderd

Even je energy saving uitzetten onder apparaatbeheer -> Nic

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:00:
Kan ook, de kaart mag niet in slaap sussen !

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Al ander poortje op je router en andere kabel geprobeert? En dan dus bij voorkeur een kabel en poortje die goed werken met een van die andere pc's.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:01:
[...]

Kan ook, de kaart mag niet in slaap sussen !
Ik vraag me ook nog steeds af waarom deze optie eigenlijk aanwezig is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:13:
[...]

Ik vraag me ook nog steeds af waarom deze optie eigenlijk aanwezig is.
OFF TOPIC :Heeft waarschijnlijk met energy-star eisen te maken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:00:
Heb ik net gedaan, hopen dat het werkt. Maar hoort dit echt bij elke netwerkkaart omdat ie anders altijd gaat 'slapen'?

Verwijderd

Topicstarter
ok het werkt niet

Verwijderd

Orion84 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:02:
Al ander poortje op je router en andere kabel geprobeert? En dan dus bij voorkeur een kabel en poortje die goed werken met een van die andere pc's.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
probeer eens andere netwerkdrivers. Zitten in het pakket nvidia nforce2.
meuktracker: nVidia nForce 6.37 beta

Misschien ligt het probleem ook bij je router. (re- Leasetime oid)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

heb je een of andere gare firewall draaien die mischien DHCP niet doorlaat. Dit heb ik een keer eerder gezien was wel een iets andere contect maar toch. Controleer je lease time even. Als je lease gelijk is aan 2 uur is dat een mogelijk oorzaak lijkt me. Eventueel kan je met ipconfig /all kijken wanneer je lease verloopt en zo de volgende outage verspellen.

Verwijderd

Helaas zie je geen Leasetime met IPCONFIG /ALL volgens mij. Je zult dan echt op je router/modem in moeten loggen.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:24:
Helaas zie je geen Leasetime met IPCONFIG /ALL volgens mij. Je zult dan echt op je router/modem in moeten loggen.
code:
1
2
    Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 29 augustus 2006 17:32:55
    Lease verlopen . . . . . . . . .  : woensdag 30 augustus 2006 5:32:55

lijkt er toch wel op in winXP in ieder geval wel

Verwijderd

Topicstarter
@Orion 84: ik zal het zo proberen, wellicht helpt het.
@Tofast: ik heb een asus M2N-E, volgens die lijst zijn die drivers niet geschikt voor mijn mobo. Een Asus M2N-E heeft een Nforce 570 ultra chipset maar die zie ik hier niet in dit (http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp) rijtje staan. Weet iemand welke ik moet hebben.
@TrailBlazer: leastime van mij is:
Lease verkregen: dinsdag 29 augustus 2006 22:02:33
Lease verlopen: dinsdag 5 september 2006 22:02:33

Allemaal bedankt voor jullie hulp

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 22:36 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ok dus je krijgt een lease voor een week ik vertrek nu weer uit dit topic :p

[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 29-08-2006 22:34 ]

• SwordMaster
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-01 23:42

SwordMaster

Melee Island TM

Ben benieuwd of de nieuwe kabel en poort werkt, ik heb dit probleem ook eens gezien bij een klant, en toen lag het raar maar waar aan de voeding van de pc die af en toe rare dingen deed.

Als internet uitvalt, zit je dan actief achter je PC dingen aan het doen?

Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb ook wel een goede voeding geloof ik. Een OCZ modstream 520watt. Wat ook raar is is dat ik geen filmpjes kan kijken op internet meestal gaat het hier om een wmv formaat. Als ik zo'n film dan download doet hij het wel dus het ligt niet aan 1 of andere codec.

Ik heb ook al een andere poort geprobeert maar dan doet het internet het helemaal niet :S.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu mn chipset van mn mobo geupgrade. Daar zat tevens een ethernet upgrade bij. Hopelijk werkt het :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:34:
Heb nu mn chipset van mn mobo geupgrade. Daar zat tevens een ethernet upgrade bij. Hopelijk werkt het :).
lijkt mij een kabel die niet helemaal lekker is
Pagina: 1