Even terug heb ik een scriptje gemaakt dat bepaalde foto's op basis van wat argumenten resized, real-time.
Heel handig voor bijvoorbeeld fotoalbum-achtige software...
Niet dus
Want de server lijkt (heb geen shell-toegang dus weet het niet zeker, maar sommige foto's verschijnen niet en de frontpage gaat afentoe offline) een aardig hoge load te krijgen als je dus een pagina opvraagt met zo'n 25 verwijzing naar dat script.
Na wat test met php5-cli blijkt dat script voor grotere foto's ongeveer 1 seconde (!!) in beslag te nemen.
Kleinere foto's vallen dan nog mee met ~0.2 sec.
Nu heb ik aan de hand daarvan nog wat getest.
Maar nu lijkt het toch weer mee te vallen.
Ik heb gewoon wat foto's gepakt, en een versimpelde versie doet meestal ongeveer 0.07 sec over.
En of ik die foto nog verklein of niet heeft bijna geen invloed.
Wat ik me nu afvraag, is het wel dat script wat de problemen veroorzaakt?
Het is een geshared servertje, maar als ik flink ga f5-en dan gaat het toch niet goed.
En wat is de bottle neck van dit script, er zit ook nog een mysql-query in, maar voor de test heb ik die even weg-gecomment.
Het resizen heeft in mijn (onbetrouwbare, niet-representative) tests niks uitgemaakt.
Is het alleen het feit dat php het bestand van de hdd afhaald en verzend zo zwaar, zo apache zelf dat beter kunnen?
Kortom, maak ik me druk om niks, of is er wel degelijk iets niet helemaal goed.
Is de source nog van belang?
Heel handig voor bijvoorbeeld fotoalbum-achtige software...
Niet dus
Want de server lijkt (heb geen shell-toegang dus weet het niet zeker, maar sommige foto's verschijnen niet en de frontpage gaat afentoe offline) een aardig hoge load te krijgen als je dus een pagina opvraagt met zo'n 25 verwijzing naar dat script.
Na wat test met php5-cli blijkt dat script voor grotere foto's ongeveer 1 seconde (!!) in beslag te nemen.
Kleinere foto's vallen dan nog mee met ~0.2 sec.
Nu heb ik aan de hand daarvan nog wat getest.
Maar nu lijkt het toch weer mee te vallen.
Ik heb gewoon wat foto's gepakt, en een versimpelde versie doet meestal ongeveer 0.07 sec over.
En of ik die foto nog verklein of niet heeft bijna geen invloed.
Wat ik me nu afvraag, is het wel dat script wat de problemen veroorzaakt?
Het is een geshared servertje, maar als ik flink ga f5-en dan gaat het toch niet goed.
En wat is de bottle neck van dit script, er zit ook nog een mysql-query in, maar voor de test heb ik die even weg-gecomment.
Het resizen heeft in mijn (onbetrouwbare, niet-representative) tests niks uitgemaakt.
Is het alleen het feit dat php het bestand van de hdd afhaald en verzend zo zwaar, zo apache zelf dat beter kunnen?
Kortom, maak ik me druk om niks, of is er wel degelijk iets niet helemaal goed.
Is de source nog van belang?