Toon posts:

Nieuw RAM tijdens Slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo,

Ik heb vandaag 2 nieuwe reepjes ram gekocht, GEIL 2x256mb (A8N-VM mobo). Ik deze reepjes eringezet, oude eruitgehaald (waren te langzaam) en pc opgestart. Helaas was ik vergeten dat deze in de slaapstand stond (suspend to hdd). Nu wil windows dus niet meer booten omdat er andere hardware in zit. Oude reepjes zijn niet meer beschikbaar. Hoe zorg ik er nu voor dat mijn pc niet probeert de sessie te hervatten maar dat hij gewoon compleet opnieuw start?

alvast bedankt,

Jeffrey

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Je kunt tijdens het booten niet op F8 drukken en ervoor kiezen Windows normaal op te starten?

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
harde reset?

Verwijderd

Topicstarter
Hij komt nog net niet tot het punt dat je op F8 kan duwen maar dit zou wel handig zijn.

@DECOY88
Wat bedoel je met een harde reset?

offtopic:
Dit zijn nou altijd van die dingen die je denkt te weten, dan overkomt het je en dan snap je pas dat je het eigenlijk niet weet :+

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Bios resetten mbv jumper op moederbord ?

Verwijderd

Topicstarter
Al gedaan, heeft ook geen nut. BIOS zegt dat het RAM het wel doet :) . Ik ga nu eens met een opstartdiskette proberen.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:53:
Hij komt nog net niet tot het punt dat je op F8 kan duwen maar dit zou wel handig zijn.

@DECOY88
Wat bedoel je met een harde reset?

offtopic:
Dit zijn nou altijd van die dingen die je denkt te weten, dan overkomt het je en dan snap je pas dat je het eigenlijk niet weet :+
Dit zou juist het eerste punt moeten zijn waarop windows begint met laden, wellicht nog een keer proberen? Dus direct F8 nadat je BIOS scherm verdwenen is.

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:01

Eboman

Ondertitel

je kunt nog proberen je swap-file en evt je hibernate file te werwijderen, windows zou dan normaal moeten starten en je nieuwe geheugen grote detecteren. (met een pe disk of met de installatie cd naar de recovery command prompt gaan)

[ Voor 20% gewijzigd door Eboman op 29-08-2006 16:02 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Mmm, hij wil niet zover komen tot je op F8 duwt, maar als ik die opstartdiskette aant werken krijg dan kan ik mss wel bij de hibernate files :) .

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:05

pistole

Frutter

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:01:
Mmm, hij wil niet zover komen tot je op F8 duwt, maar als ik die opstartdiskette aant werken krijg dan kan ik mss wel bij de hibernate files :) .
Als je al geen F8 kan drukken (alwaar je kan kiezen om z'n hibernate te 'vergeten') vermoed ik dat je een ander probleem hebt hoor :)

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg die opstartdiskette maar niet aant werken, hij zegt steeds: "Disk I/O error, replace disk and press any key to try again" :( .

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

^^ klopt is een probleem van de windows boot disks.
Moet je gewoon even googlen naar alternatieve boot diskjes die zijn wel te vinden

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je hebt nu dus méér geheugen dan je voorheen had?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, voorheen had ik 1,5 GB maar in een ongelukkige en dus langzame combinatie. Nu heb ik sneller geheugen maar dan 512mb in reepjes van 2x256mb

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:25:
Nee, voorheen had ik 1,5 GB maar in een ongelukkige en dus langzame combinatie. Nu heb ik sneller geheugen maar dan 512mb in reepjes van 2x256mb
In dat geval probeert het systeem dus de inhoud van hiberfil.sys met een totale grootte van 1,5GB in je geheugen te schrijven, wat maar 512MB is. Je zou inderdaad kunnen proberen het bestand te verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat ben ik aan het proberen, maar de bootdisk wil; niet bij mijn ntfs schijf komen :S .

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Vrij logisch toch :) Geen idee of je er zulke files mee kunt verwijderen, maar euh... Recovery console van de XP CD ? :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Mmm nu kan ik wel bij mijn schijf komen :) . Waar staat hiberfil.sys normaal?

Verwijderd

in je c root, maar die staat wel op hidden en system, dus dat moet je nog even afzetten (nog altijd attrib -sh filename als ik mij niet vergis?)

• Rone
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:38:
Mmm nu kan ik wel bij mijn schijf komen :) . Waar staat hiberfil.sys normaal?
In de root van de C: (boot)partitie, maar dat had je ook met Google kunnen vinden ;)
Let wel dat het bestand verborgen is.

Verwijderd

Topicstarter
_/-\o_ OPGELOST _/-\o_

Als dank hier uitleg als iemand anders hetzelfde probleem heeft:

Ga naar bootdisk.com. Download ntfs4dos en installeer het. Maak een bootdisk en boot met deze disk. Typ als commando je HDD letter (bij mij was dit C:) en typ als volgende commando: del hyberfil.sys.

Windows boot weer normaal :) .

Bedankt _/-\o_ .
Pagina: 1