Toon posts:

[XP] Windows Xp Installatie Probleem*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb windows al zéér vaak geinstaleerd zonder ening probleem. Tot zonet dan.
Tijden de windows installatie word de pc een paar keer opnieuw opgestart. Bij de 2e keer tijden de installatie gaat het mis, de pc boot weer vanaf de cd (helemaal opnieuw). In de bios staat de boot volgorde zo ingesteld dat hij als laatste pas checkt of er een cd-rom in zit, dus snap ik het probleem niet helemaal. Voordat de pc opnieuw word opgestart verandert windows toch tijdelijk de boot (zodat automatisch verder word gegaan waar windows was gebleven)

Het ligt niet aan de cd (heb hem net nog op een andere pc gebruikt > geen probleem).

Alvast bedankt,

Freerk.

Verwijderd

Als je de cd er dan voor de tweede boot uithaalt? Kan ie de cd niet aflezen en zal ie automatisch verder gaan op de HD.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:30:
Tijden de windows installatie word de pc een paar keer opnieuw opgestart.
Wanneer wordt hij opnieuw opgestart? Tijdens het kopieren van bestanden? Of aan het einde van het kopieren (normaal)?

Verwijderd

Topicstarter
@ ArmadaRIK, Dan word er een fout gegeven dat het besturingsysteem niet volledig is geinstaleerd.

@ ThE-BaKeR, Nadat de bestanden zijn gekopieerd, dit is inderdaad normaal maar daarna hoord hij verder te gaan met de instaltie. Maar hij begint echter gewoon de windows instaltie opnieuw :S .

p.s bedankt voor de snelle reactie's :).

Verwijderd

Dan zou ik een andere hardeschijf proberen, of ander geheugen en kijken wat hij dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
Heb een andere hd geprobeerd en het werkt :).

Verwijderd

Gefeliciteerd! :)

Misschien kun je de andere schijf wel "repareren" met zo'n programma wat je meestal kan downloaden op de website van de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal morgen proberen hem gewoon weer aan te sluiten en hem das als nog gebruiken. Kijken of de bios herkend zo ja, zal ik hem proberen te formateren en hem dan te partioneren.
Pagina: 1