[XP] Kan domein niet joinen*

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bibawa
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-04-2008
Ik probeer hier op mijn windows xp clients het nieuwe domein te joinen, maar telkens als ik wil joinen krijg ik volgende fout:

"Windows kan het netwerkpad niet vinden, controleer of de doelhost niet bezig is of uit staat. Als de host nog steeds niet gevonden kan worden contacteer de administrator"

(vertaald van eng naar nl bdw..)

- Pingen vanaf de host naar de server via ip gaat
- Pingen vanaf de host naar de server via de computernaam van de server gaat ook => dns lijkt me dan wel in orde te zijn.
- Pingen vanaf de host naar de domeinnaam gaat niet maar ik weet niet of dit hoort te lukken.

Verder heb ik op m'n client alle instellingen laten verkrijgen via dhcp, op de server alles fixed ingesteld.

Firewalls enzo staan allemaal uit dus dat is zeker het probleem niet.

Wat kan nog een fout zijn?

Verwijderd

Staat op je clients bij Primary DNS het IP-adres van je server (DC)?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 15:31 ]

• Mavrick_rulez
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2006
Was ik net ff te laat....

Maar het gene hiervoor moet je zeker bekijken. Het is 9 van de 10 keer een DNS probleem. Wellicht (zoals je aangeeft) kunnen namen wel geresolved worden. Maar met het joinen van een domain worden ook andere record gezocht (service records).
Dus zoek eerst in je DNS, zeer, zeer waarschijnelijk ligt daar het probleem....

Probeer anders eens de tool DCDIAG (standaard MS tool) op je server om te kijken of alles naar behoren werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mavrick_rulez op 29-08-2006 15:35 ]

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
bibawa schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:26:
Ik probeer hier op mijn windows xp clients het nieuwe domein te joinen, maar telkens als ik wil joinen krijg ik volgende fout:

"Windows kan het netwerkpad niet vinden, controleer of de doelhost niet bezig is of uit staat. Als de host nog steeds niet gevonden kan worden contacteer de administrator"

(vertaald van eng naar nl bdw..)

- Pingen vanaf de host naar de server via ip gaat
- Pingen vanaf de host naar de server via de computernaam van de server gaat ook => dns lijkt me dan wel in orde te zijn.
- Pingen vanaf de host naar de domeinnaam gaat niet maar ik weet niet of dit hoort te lukken.

Verder heb ik op m'n client alle instellingen laten verkrijgen via dhcp, op de server alles fixed ingesteld.

Firewalls enzo staan allemaal uit dus dat is zeker het probleem niet.

Wat kan nog een fout zijn?
Weet niet of je dit al hebt geprobeerd, het heeft bij mij nog wel verschil gemaakt;

Wanneer ik een domein probeerde te joinen door naar System properties, Computer name, Change te gaan en dan het nieuwe domein in typte, kreeg ik ook nog wel eens problemen.

Wat ik dan deed, was niet op Change klikken, maar op Network ID en de wizard doorlopen.

Vreemd genoeg maakte het nog wel eens verschil

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:31:
Staat op je clients bij Primary DNS het IP-adres van je server (DC)?
Hij geeft zelf al aan dat dns waarschijnlijk goed werkt omdat hij de server kan resolven

stomme vraag, maar zijn het XP home of XP prof systemen ?

Zorg er ook voor dat je ingelogd bent als local administrator trouwens

[ Voor 10% gewijzigd door Viper® op 29-08-2006 15:36 ]

• Mavrick_rulez
Wat je ook nog kan proberen is om de FQDN in te vullen ipv de netbios Domain name

• Viper®
  • Niet online
Mavrick_rulez schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:33:
Was ik net ff te laat....

Maar het gene hiervoor moet je zeker bekijken. Het is 9 van de 10 keer een DNS probleem. Wellicht (zoals je aangeeft) kunnen namen wel geresolved worden. Maar met het joinen van een domain worden ook andere record gezocht (service records).
Dus zoek eerst in je DNS, zeer, zeer waarschijnelijk ligt daar het probleem....

Probeer anders eens de tool DCDIAG (standaard MS tool) op je server om te kijken of alles naar behoren werkt.
Idd, bijna altijd heeft het te maken met je srv records, of het ontbreken hiervan.

misschien wel handig : http://www.petri.co.il/re...when_joining_a_domain.htm

• bibawa
het gaat om XP Pro systemen.

Wat ik wel heb gedaan is bij het opstarten van m'n server svchost.exe gekilled omdat hierdoor m'n server niet wou doorstarten, als ik nu kijk in taakbeheer staat het er weer wel bij, maar zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat ik je aanraad is de DNS even te deïnstalleren, en dan opnieuw te installeren en te configureren mbv de Wizard.

• bibawa
Op de server zelf draai ik geen dns, deze draait op m'n router

• Mavrick_rulez
Als je nu als eerste eens DCDIAG draait. Staat op de windows 2003 cd in het mapje support tools. Deze geeft zo aan, met passed en failed, of alles in orde is.

• bibawa
heb net even gegoogled svchhost is een essentieel proces om dll's correct te laten uitvoeren, dat lijkt me dus het probleem niet te zijn..

• Deevay
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
Tip:

Vul eens bij de eigenschappen van de netwerkkaart de DNS-suffix in.
Normaliter moet het dan beter gaan.

Relax. nothing is under control.

• Mavrick_rulez
bibawa schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:48:
Op de server zelf draai ik geen dns, deze draait op m'n router
Waarom niet op je server?? UIterst waarschijnlijk zal jou router niet de nodige service records ondersteunen.....

P.s. DCDIAG draaien hoeft ook niet zonder dns op je server ... :)

[ Voor 27% gewijzigd door Mavrick_rulez op 29-08-2006 15:54 ]

• bibawa
Vroeger heb ik dit ook nooit gedaan, moet ik gewoon dns installeren of moet er verder nog iets aan geconfigureerd worden?

- gaat nu dns dan maar installeren -

[ Voor 0% gewijzigd door bibawa op 29-08-2006 15:55 . Reden: typo ]

• bibawa
Krijg de klere !

herstart m'n server gewoon nu startte hij wel in een keer door (vorige keren bleef hij hangen op svchhost.exe in taakbeheer, dit bleek het stuurprogramma van m'n printer te zijn)

Ik join nogmaals het domain en nu zegt ie :

"Welcome to the domain Apollo "

Shit happens, zo zie je maar dat je printerstuurprogramma voor miserie kan zorgen!

• Mavrick_rulez
/remove

[ Voor 98% gewijzigd door Mavrick_rulez op 29-08-2006 16:14 ]

• Mavrick_rulez
Nou.. mooi zo.... mag ik misschien nog weten wat voor een router (merk/type) je hebt gebruikt, want kennelijk ondersteunt ie t wel!!
Overgens bijzonder vreemd dat dit met die svhost te maken had.... Misschien is het een beetje toeval en heeft ehet toch niks met die svhost te maken.
Boeiend... t werkt in ieder geval.....

• bibawa
Router type is een belkin ding met ingebouwd ap en adsl modem.

Verder zit er nog een wrt54g switch tussen ook..

• Mavrick_rulez
Ok bedankt, success met je domeintje en als er weer iets niet lukt, horen we het wel... :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik geloof er helemaal niets van dat je geen DNS server op je server hebt geinstalleerd eigenlijk?

In ieder geval - zorg dat dit zo ingesteld staat: elevator in "[SBS2003] lid worden van domein lukt nie..." - anders krijg je geheid problemen :)

• Viper®
  • Niet online
elevator schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:32:
Ik geloof er helemaal niets van dat je geen DNS server op je server hebt geinstalleerd eigenlijk?

In ieder geval - zorg dat dit zo ingesteld staat: elevator in "[SBS2003] lid worden van domein lukt nie..." - anders krijg je geheid problemen :)
Standaard wordt er geen dns server geïnstalleerd op een windows 2003 server systeem

Verder geef ik je totaal gelijk dat het beter is om dns op je server te draaien en niet op je router.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Viper_74 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 17:50:
Standaard wordt er geen dns server geïnstalleerd op een windows 2003 server systeem
Wel als je hem domain controller maakt volgens mij? :) (althans, je krijgt de optie om...)

[ Voor 6% gewijzigd door elevator op 30-08-2006 17:55 ]

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Inderdaad ja zie hier den wizard http://www.visualwin.com/AD-Controller/
Pagina: 1