Toon posts:

Asus GeForce 7600GT Silent i.c.m. AC Freezer 7 Pr

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een nieuw systeem aangeschaft en zit nu met het volgende:

- P5W DH Deluxe
- E6400
- Asus GeForce 7600GT Silent
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro (ipv boxed Intel cooler)

De laatste is nog onderweg, dus kan ik hem nog niet opmeten, maar mijn vraag is: past het allemaal wel?

De videokaart stelt dat de CPU cooler niet groter (hoger) dan 11cm kan zijn. Volgens de AC website zijn de afmetingen van de Freezer: 107x96x126.5 (wat is de hoogte!?)

Ik ben bang dat dit dus niet gaat passen aangezien de heatsink van de videokaart op 90 graden moet staan en derhalve boven de CPU zit. Desondanks wordt deze combinatie wel aangeraden als BB bij Hardware.info in juli! Heeft iemand deze combinatie reeds gezien / in eigendom en werkende?

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
De afmetingen op de website van Arctic Cooling zijn in LxBxH. De Freezer 7 Pro is dus 12,65cm hoog.

Maar de heatsink van de Asus GeForce 7600GT Silent loopt tegenwoordig toch in de richting van de kaart, zoals op onderstaande foto te zien is?

OudNieuw
Afbeeldingslocatie: http://nl.asus.com/310%5Cimages%5Cproducts%5C1097%5C1097_m.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.alza.cz/Foto/f2/EC245b.jpg

In dat geval zou het moeten passen, maar pin me er niet op vast.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• deCube
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-06 13:56
Nee je kan de heatsink draaien.

Ik heb deze kaart ook, en heb hem ook niet helemaal 90º gedraait(doordat ik een dellkast heb, het moederbord zit hier aan de andere kant, anders raakt de heatsink de onderkant van de kast), maar heb geen problemen, dus je zou hem ook een stukje of helemaal niet kunnen opendraaien, mocht het niet passen.

Work hard & be brave.

• jos707
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:14
Ik heb deze kaart ook, en heb deze omwille van plaatsgebrek ook niet kunnen draaien.
Het enige waar ik mij zorgen over maak is dat deze kaart idle 60 graden wordt :|

• Phaerion
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-12-2024

Phaerion

Stillborn!!!

jos707 schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:05:
Ik heb deze kaart ook, en heb deze omwille van plaatsgebrek ook niet kunnen draaien.
Het enige waar ik mij zorgen over maak is dat deze kaart idle 60 graden wordt :|
Bij mij wordt hij ook ongeveer zo warm. Maar dat is geen probleem. Het kookpunt van de core ligt ergens bij de 150 graden.

Snoep verstandig, lik m'n reet! :P

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-07 06:20

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Phaerion schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 12:02:
[...]

Bij mij wordt hij ook ongeveer zo warm. Maar dat is geen probleem. Het kookpunt van de core ligt ergens bij de 150 graden.
Dat is theoretisch. :)

Een intel schakelt niet voor niets rond de 90 graden al uit.

Meeste cores branden bij de 110-120 graden wel door hoor. ;)

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 21:56
DJ_The_SP schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:17:
[...]

Dat is theoretisch. :)

Een intel schakelt niet voor niets rond de 90 graden al uit.

Meeste cores branden bij de 110-120 graden wel door hoor. ;)
Het gaat hier dan ook om GPU's (videokaarten dus) en niet om CPU's.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel voor de tips en aanwijzingen. Morgen komt de cooler binnen, dus dan kan ik het verder gaan passen en meten. Goed om te weten dat het koelblok niet perse 90 graden gedraaid moet worden. De kast beschikt ook over een ventilator aan de zijkant, dus wellicht komt die nu ook een keertje van pas!
Pagina: 1