Mijn moeder heeft een behoorlijk dure stookoven voor haar keramiek, en daarbij hoort een computertje van maar liefst 565 euro dat een traject van 6 punten over tijd en temperatuur in de gaten houdt. Dit computertje werkt voor geen meter, en dus was ik van plan om iets zelf te gaan maken.
Ik heb de contactpunten tussen de oven en het computertje bekeken en ik vermoed dat de 7 punten dit omvatten:
- De twee polen (krachtstroom, 380V)
- Aarde
- Twee polen voor de temperatuurweerstand
- Twee polen om de ontbranding in te schakelen (dmv een relais)
Ik ga zometeen weg en heb even geen tijd om de boel door te meten, maar ik zou graag willen weten of er een soort van hub bestaat waarmee ik via een PC die weerstand uit kan lezen en een stroomkring kan inschakelen of onderbreken om de oven in- of uit te schakelen
via USB of de seriele poort zou ik dan simpelweg met een script zelf kunnen bepalen hoe het traject moet verlopen. Ik weet echter absoluut niet welke apparatuur hiervoor beschikbaar is en hoeveel deze moet kosten.
Als er echt meer informatie over weerstandsbereiken e.d. vereist is dan zal ik het zo snel mogelijk proberen te bepalen, maar helaas lukt me dit nu niet meteen.
Ik heb de contactpunten tussen de oven en het computertje bekeken en ik vermoed dat de 7 punten dit omvatten:
- De twee polen (krachtstroom, 380V)
- Aarde
- Twee polen voor de temperatuurweerstand
- Twee polen om de ontbranding in te schakelen (dmv een relais)
Ik ga zometeen weg en heb even geen tijd om de boel door te meten, maar ik zou graag willen weten of er een soort van hub bestaat waarmee ik via een PC die weerstand uit kan lezen en een stroomkring kan inschakelen of onderbreken om de oven in- of uit te schakelen
Als er echt meer informatie over weerstandsbereiken e.d. vereist is dan zal ik het zo snel mogelijk proberen te bepalen, maar helaas lukt me dit nu niet meteen.
[ Voor 7% gewijzigd door JeRa op 29-08-2006 15:00 ]
ifconfig eth0 down