Toon posts:

Geheugen met fouten, moederbord stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik breng straks mijn 2 reepjes Twinmos 512 DDR PC3200 naar de brievenbus voor de RMA.
Dit veroorzaakte vaak reboots met BSOD's (de bekende blauwe schermen).
Na gebruik van memtest86 kreeg ik een lijst met error's eruit; niet in orde dus.
Nadat ik 1 reepje eruit gehaald had (die de meeste fouten gaf met memtest86) ging het wel iets beter met mn computer.
Echter, het andere reepje (wat er dus nog in zat), geeft tijdens het repareren van rar-bestanden met Quickpar vaak fouten. (reparatie niet gelukt)

Nu vraag ik me af wat deze problemen veroorzaakt heeft. En of mijn moederbord (Asus A7V333) misschien stuk is.
Hoe groot is verder de kans dat als ik straks mn geheugen terug heb, dat het weer stuk gaat? :?
En kunnen er verder nog dingen beschadigd zijn?

Wat mij betreft een ander probleem wat er niet mee te maken heeft... maar ik wil het toch even melden. Mn dvd brander weigerd sinds een paar dagen ook cd's te branden (en dat terwijl de dvd's wel gewoon nog goed gaan)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 14:51 . Reden: Incompleet verhaaltje ]

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Wat waren de instellingen van het geheugen destijds? (Kloksnelheid, timings, Vdimm, etc.).
De kans bestaat dat je moederbord niet compatibel is met de modules.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Heb je die DIMMs ook op een ander bord getest? Of met andere BIOS instellingen op dit bord?

Goede kans dat ze prima werken maar ofwel incompatibel zijn met je mobo danwel gewoon verkeerd ingesteld zijn (166MHz is bijvoorbeeld max wat de KT333 betrouwbaar kan leveren)

Edit: ik tik weer te traag :+

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 29-08-2006 15:35 ]

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Memory
Supported RAM Technology DDR SDRAM
RAM Installed ( Max ) 0 MB / 3 GB (max)
Supported RAM Speed PC2100, PC1600, PC2700
Het moederbord ondersteunt geen PC3200 geheugen.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:36:
[...]
DDR-modules hebben de geweldige eigenschap backwards compatible te zijn met oudere standaarden.
PC3200 geheugen zal in dat geval keurig terugklokken en op PC2700 draaien :)

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-05 22:02

jotheman

Was like that when I got here!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:36:
[...]

Dan draait 't gewoon backwards compatible op PC2700, dat mag geen problemen geven. Verder is 't meestal toch wel 't geheugen is mijn ervaring, niettemin als beide reepjes problemen geven (plotseling) dan kan 't ook best, wat al gezegd is, aan de timings of een te laag/hoog voltage liggen. Heb je ze op de standaard CL waarde draaien?
Heb je 'n andere PC om ze te testen met memtest of ander geheugen liggen om dat te testen? Probeer dat eens indien mogelijk, maar 't klinkt gewoon als brak geheugen. 't Geen CD's meer kunnen branden heeft hier 99% zeker geen connectie mee trouwens. Suc6! :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de timings doorgekeken, en alles staat op automatisch, dus dat lijkt me goed.
IK heb vandaag het geheugen opgestuurd naar de winkel, dus dat kan ik niet meer testen.
Verder heb ik eigenlijk niets om te testen, aangezien ik van niemand geheugen mag lenen :P
Pagina: 1