Toon posts:

Amd Athlon 64 3000+ wil niet meer overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige systeem: http://tweakers.net/gallery/sys/11128

Ik heb een week geleden een nieuwe harde schijf gekocht, een Maxtor 320 GB s-ata. Hierop heb ik me windows op geinstalleerd. Wat blijkt nu: is dat mijn cpu niet meer over te clocken is(van 2,0 Ghz naar 2,4 Ghz), ten minste wanneer ik dat doe wil die windows niet opstarten of loopt deze halverwege t opstarten vast. Ik weet echt niet meer wat t probleem kan zijn? Zelf zit ik te denken over de voeding, maar deze beschikt over 26 Ampere op de 12 volt, waar mijn pc voor namelijk op werkt. Dat zou toch genoeg moeten zijn!

Heeft er iemand een idee :?

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om de andere hardeschijven even los te koppelen, en kijken of je de pc dan wel wat beter kunt overklokken.
Verder zet CnQ eens uit.

• Haribotje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-02 14:28
Deed hij het daarvoor wel dan?
Als dit zo is kan je proberen of het in stapjes wel lukt. Ook kan je kijken of je hdd ook niet overgeklokt word. Dat vinden ze niet zo leuk du daardoor kan je pc vastlopen. Als oplossing hiervoor moet je even kijken of je die snelheid kan locken in je bios.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:01:
Je zou kunnen proberen om de andere hardeschijven even los te koppelen, en kijken of je de pc dan wel wat beter kunt overklokken.
Verder zet CnQ eens uit.
Tis me nu weer gelukt om over te clocken naar 2,3 Ghz met CnQ juist aan. Hd's heb ik ook allemaal losgekoppeld maar dat maakt verder niet uit. Alleen wil die niet meer op 2,4 Ghz werken, want dan wil die windows niet opstarten of crasht die half in windows!

Hij heeft zelfs al is op 2,6 Ghz gelopen! Vind ik nog steeds raar dan!, weet nu in ieder geval wel zeker dat t niet met te weinig vermogen/stroom te maken heeft!
Jazeker!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 19:43 ]

Verwijderd

Doe dan eens een memtest als je de cpu ingesteld hebt om op 2,4Ghz telopen.
Misschien dat je geheugen het niet meer trekt.