Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem tijdens aansluiten @home telefonie (ISDN)

Pagina: 1
Acties:

• Schelte
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 21:56
Om de maandelijkse telefoonkosten wat te reduceren, heb ik besloten om het oude KPN abonnement (ISDN) op te zeggen en over te stappen op @home telefonie (dus geen ISDN, gewoon 1 lijn). Gister om 11.30 uur is het abonnement in gegaan. Het enige wat ik nog zou moeten doen, aldus de handleiding, is de kabel van het ISRA kastje eruit te halen en deze met het modem te verbinden. Volgens mevrouw van de servicedesk van @home, waarmee ik het pakket besteld hebt, heeft mij nadrukkelijk verteld dat de installatie van @home telefonie bij ISDN precies zo in zijn werk gaat en dat ik mij daarover geen zorgen hoefde te maken (ik had al zo'n voorgevoel). Dit gaat dus blijkbaar wel anders in zijn werk door de Quattrovox en .

Ik heb vervolgens geprobeerd met behulp van de geleverde "TKP" doosje geprobeerd de draden blauwe en rode draad (van poort 1 t/m 4) van de quattrovox III hiermee te verbinden, maar ik krijg steeds geen kiestoon. Ik krijg wel kiestoon als ik de telefoon rechtstreeks in het modem steek, maar dan heb ik maar 1 telefoon ter beschikking op een onpraktische plaats in huis.

Ik heb totaal geen verstand van telefonie, en word er eigenlijk zolangzamerhand al een beetje gek van. Kan iemand mij vertellen welke kabels ik moet verbinden bij een ISDN installatie om van @home telefonie gebruik te kunnen maken?

Als er onduidelijkheden zijn, willen jullie dat dan graag even melden? Ik weet niet zo goed namelijk hoe ik dit moet verhalen.

Ook heb ik nu een monteur ingeschakeld. Deze kan volgende week vrijdag al de telefoon aansluiten. Anderhalve week zonder telefoon is mijn probleem aldus servicemedewerkster.

[ Voor 4% gewijzigd door Schelte op 29-08-2006 14:31 ]

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Als er een monteur komt, kan je beter zelf niet teveel doen. Zodadelijk krijg je een extra hoge rekening met als argument "Klant heeft zelf geprobeert dingen te veranderen: heeft extra tijd gekost om te repareren"
Maar je krijgt dus een kiestoon? Dan is er dus iets veranderd.

Een Quartovox is een telefooncentrale die automatisch de 2 ISDN lijnen distibueerd over 4 analoge lijnen. Als je lijn nu geen ISDN signaal mee geeft, kan je de Quatrovox niet meer gebruiken, dus heb je geen telefooncentrale meer. (Ik denk dat dit de situatie is.)

Als je dus weer dezelfde functionaliteit wilt, moet je een 4 kanaals analoge telefooncentrale regelen.
Wat in de tussentijd mogelijk zou zijn, is alle telefoons parallel aan elkaar verbinden. Dit betekend wel dat je ook tegelijk de telefoon kan opnemen en dus kan meeluisteren met gesprekken...
Vooral met modem kan dit problemen geven: de telefoon opnemen terwijl de modem bezig is, kan het signaal verstoren.

U vraagt, wij antwoorden.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Ik ben het een met MeMoRy.. Uit die @home telefonie modem komen volgens mij 1 of 2 analoge lijnen, en die kun je dus niet in een ISDN telefooncentrale prikken. Je zult dus een 4-poorts analoge centrale moeten aanschaffen.

Maar pin me er niet op vast, weet ook niet wat een TKP doosje is..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Schelte
Dus dan moet ik gewoon alle draden blauwe/rode draden van de quattrovox eruit halen en die gewoon rechtstreeks verbinden?

Over de monteur: ik probeer gewoon het werkend te krijgen voordat de monteur komt. Ik wil best 2-3 dagen zonder telefoon zitten, maar anderhalve week kan ik eigenlijk niet zonder (is wat vervelend voor mensen die mij proberen te bereiken). Dan zeg ik later de monteur wel weer af (niet echt netjes, maar als het mij niet lukt moet ik anders straks nog langer wachten).

• MeMoRy
Ja... rood met rood en blauw met blauw... Quatrovox kan je niet meer gebruiken... Je heb niet de eerste die veel geld heeft moeten betalen voor zo'n ding om er later niets meer aan te hebben...

@axis: Google biedt uitkomst

Turkse Communistische Partij ;)

[ Voor 64% gewijzigd door MeMoRy op 29-08-2006 15:01 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:46

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Quatrovox verwacht een ISDN signaal. De aansluiting van @Home telefonie geeft een analoog signaal. Dat past niet. Die quatrovox kun je weggooien. Je moet op zoek naar een andere centrale of gewoon alle telefoons aansluiten op die 1e aansluiting. Je kunt dan niet meer intern heen en weer bellen en iedereen kan meeluisteren met het huidige gesprek zodra er een telefoon opgepakt wordt.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Overigens zou ik dus wel eventjes verhaal halen bij de @home helpdesk, als ze jou daar vertellen dat je met je quattrovox zo over kunt stappen.

• Schelte
Bedankt voor de reacties.

@ Emiel: Ik ga misschien wel even een brief schrijven ofzo, zodat eventuele nieuwe klanten met ISDN niet met dit probleem zitten.

• MeMoRy
Janoz schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 15:19:
Quatrovox verwacht een ISDN signaal. De aansluiting van @Home telefonie geeft een analoog signaal. Dat past niet. Die quatrovox kun je weggooien. Je moet op zoek naar een andere centrale of gewoon alle telefoons aansluiten op die 1e aansluiting. Je kunt dan niet meer intern heen en weer bellen en iedereen kan meeluisteren met het huidige gesprek zodra er een telefoon opgepakt wordt.
Heb je gezien dat je precies hetzelfde hebt geschreven als wat ik heb geschreven? :(

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Niet alleen @home heeft dit geintje.

Laatst ook een klant gehad, had zich IPB (Internet Plus Bellen) laten aansmeren over zijn ISDN lijn. Ja meneer, u kunt hier gewoon uw toestellen op aansluiten.
Die man kon dus zijn duur betaalde Gigaset met de hele rommel mooi aan de kant gooien.

Uiteindelijk maar een elcheapo gigasetje gekocht, analoog, en daar alle ISDN handsets op aangemeld. Gelukkig dat die zut compatible is dus nu vielen de kosten nog enigszins mee. (En terug naar ISDN was amper een optie ivm de administratieve ellende)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En die helpdesk/sales mensen komen hier zomaar mee weg? Sorry hoor, ik vind persoonlijk een beetje compensatie, of op z'n minst een grondig excuus op zijn plaats! Stuur eens een boze brief..

Stuur meteen een kopietje naar de ombudsman en een paar consumentenprogramma's..

Ik ben erg into eigen verantwoordelijkheid van de klant enzo, maar als een professionele verkoper je dit soort trucjes flikt, dat vind ik echt belachelijk..

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 05-09-2006 15:38 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
axis schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:37:
En die helpdesk/sales mensen komen hier zomaar mee weg? Sorry hoor, ik vind persoonlijk een beetje compensatie, of op z'n minst een grondig excuus op zijn plaats! Stuur eens een boze brief..

Stuur meteen een kopietje naar de ombudsman en een paar consumentenprogramma's..

Ik ben erg into eigen verantwoordelijkheid van de klant enzo, maar als een professionele verkoper je dit soort trucjes flikt, dat vind ik echt belachelijk..
In mijn geval had de betreffende klant zoiets van: fuck it. Ik koop wel voor 50eur een elcheapo basisstationnetje en gebruik de bestaande handsets erop. Hij had geen zin om voor die 50 eur zoveel moeite te gaan doen (al was ie het natuurlijk niet echt (zacht gezegd) eens met de gang van zaken)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:12
kwestie van 1 telefoon uit je quattrofox pakken en die aansluiten op je @home modem, en eventueel met opzet stekkers meerdere toestellen aansluiten, maar de functie van de telefooncentrale ben je gewoon kwijt, misschien dat karwei of gamma nog een analoge centrale te koop heeft (sporadisch is dat nogwel zo)

[ Voor 113% gewijzigd door shure-fan op 05-09-2006 16:21 ]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
je kan idd voor een paar opties gaan, Quattrovox gaat je sowieso nie lukken (is dus voor ISDN).

Als je niet hoeft door te schakelen naar andere telefoons zou ik allen gewoon "aan elkaar knopen". Dus dan gaat overal tegelijk te telefoon en kan je niet doorverbinden etc etc.

Je kan ook voor een centrala gaan, net wat je zelf handig vind.

En ik zou oppassen met laat opzeggen, want soms rekenen ze wel voorrij kosten daarvoor.
Ik zou sowieso geen monteur nemen, want dit heeft inprinicpe niks met storing oid te maken, maar met de eingen apparatuur.

Ik vind het ook niet netjes van de servicedeskmedewerker dat ze je een monteur hebben aangesmeerd (ik werk zelf ook op een servicedesk van een kabelbedrijf).
Zo'n probleem is gewoon makkelijk te fixen op afstand nmlk

[ Voor 4% gewijzigd door B_FORCE op 05-09-2006 19:15 ]

One World Concepts

Pagina: 1