Asus P5B: beep en verkeerde beeldscherminstellingen

Pagina: 1
Acties:

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-05 16:04
Ik heb sinds gister de volgende set-up in elkaar staan hier:
- C2D 6400
- Kinston 2 x 1 gig PC2-5300
- ASUS P5B
- ASUS 7600 GT Silent

Nu heb ik het volgende en ik weet eigenlijk niet of het nu een probleem is of niet.
Bij het opstarten krijg ik een beep te horen net voordat het logoscherm van ASUS komt.
Daarnaast krijg ik af en toe, zeg 2 op de 10 keer oid, verkeerde beeldscherminstellingen in windows (hij draait 800x600 op 4bit kleuren dan). Dit kan ik dan niet veranderen en na een reboot is het weer in orde.

Ik heb geen idee of het een verband houdt met het ander. Iedere pc beept 1x bij het opstarten voor zover ik weet, maar in het boekje staat voor een beep dat het mogelijk een keyboard controller error is, een (dram) refresh time error, of een no master detected error is.

Keyboard: ik heb er een ps2 aan gehangen ipv m'n normale usb, nog steeds hetzelfde.
No master: ik heb een dvd brander en een maxtor aan m'n ide kabel hangen (verder ook geen sata oid). Dvd brander losgehaald, hdd staat zeker weten op master, nog steeds de beep.

Over een (dram) refresh time error valt niet zoveel te vinden. Behalve het testen van het geheugen, opnieuw erin stoppen e.d. Wat heb ik dus gedaan: memtest laten draaien -> niets gevonden, geheugen opnieuw geplaatst, 1 module tegelijk erin gehad, bios geupdate naar nieuwste versie (0309), oude pci kaart geplaats, beep bleef ook toen.

Ik weet niet of het een verband houdt met het ander, er is niets te vinden mbt die beep maar het feit dat m'n beeldscherminstellingen zo af en toe helemaal verkeerd zijn vind ik vreemd. De boel draait verder uitstekend, ik heb doom 3 gebruikt om te kijken of er performance problemen optraden maar die draait uitstekend. Ik heb ook andere forceware drivers gebruikt, eerst had ik de 84.21 drivers, daarna de standaard drivers van ASUS (en ik zie nu tot mijn schrik dat die ouder zijn, dacht dat ze nieuwer waren, zal zo de allernieuwste installeren).

Dus ja, ik weet het niet. Is die piep toch normaal en de beeldscherminstellingen een driverfout, zie ik iets over het hoofd? Zijn er mensen bij wie hun P5B beeploos start?

Verwijderd

Mijn P5B start ook met een piep, ik heb voor de rest een 7600gt en ik krijg geen verkeerde beeldscherminstellingen te zien zoals jij het wel hebt.

Wel krijg ik bij het opstarten een of andere jmicron error (odd0: bla bla), maar hij boot en funcitoneerd voor de rest normaal.