Toon posts:

Adaptor laptop maakt lawaai.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij 3 weken geleden een IBM/LENOVO ThinkPad R60 aangeschaft:

Core Duo T2400
1024mb DDR2 (2x512)
80GB SATA
ATI X1400
...

Echt een super machien! Stevigheid tot en met, superveel handige functies, enorm stabiel en snel, etc..

Nu wou ik gisteren gaan slapen en ik deed dus alle elektronica uit. Doch hoorde ik nog een hoog piep signaal. Meestal zijn het mijn luidsprekers die een beetje lawaai maken, ik check dus mijn versterker, maar die stond gewoon af. Ik maar zoeken, en blijkbaar was het dus de adaptor van de laptop die lawaai aan het maken was. Natuurlijk niet echt "lawaai" maar als het muisstil is hoorde je toch zo'n hoog geluid, niet constant hetzelfde, soms een beetje varriërend, en als je dan de pries uittrok, pprrtssshhtt gedaan.

Ik vroeg me af of als dit normaal was? Of als mensen dit ook hebben?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:28

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

pprrtssshhtt gedaan.
Klinkt niet echt jofel, stuur eens een mailtje naar de verkoper van je laptop of naar IBM/Lenovo.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Is normaal

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 22 november 2006 @ 08:57:
Is normaal, je hoort ze ook wat meer als je met je scherm aan het scrollen bent.
Ik heb 4 van die adapters en ze doen het allemaal

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-01 12:47

mace

Sapere Aude

Het zijn schakelende voedingen die op een bepaalde frequentie werken, en soms hoor je dat.
Het is nou eenmaal jammer dat je die voedingen niet zomaar open kan maken want meestal hoef je alleen de spoeltjes in te kitten en dan is het over.

Verwijderd

ik heb ook een Toshiba Qosmio hoor ook het zelfde ik denk ook dat het normaal is
(het komt meestal voor als adaptor heet is)uit mijn ervaring

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Klopt, het is het trillen van de wikkelingen van de spoelen in de voeding.
Overigens is dit geen probleem voor de werking van je laptop.
En zoals mace al zegt, met een beetje kit kun je zelf de spoelen kitten (alleen je kunt er nu jammergenoeg gewoon niet bij zonder de voeding open te slopen).

Je zou allicht net kunnen doen alsof je neus bloed en contact opnemen met de verkoper.
Misschien dat ze zo aardig zijn dat ze de laptop wel om willen ruilen voor een nieuwe of de voeding wisselen.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 22-11-2006 09:03 ]

Pagina: 1