hallo,
vraag 1.
ik ben van plan om 2 x jbsystems SP12/200 (200 watt dus) te kopen (deze zijn 8 ohm)
nu heb ik al ligen hier: 2x excalibur x 13.03 aan 200 watt (130mm woofer, 16mm dome tweeter en 12mm piezo tweeter) (deze zijn 4 ohm
nu is mijn vraag kan ik deze aletwee samen gebruiken om in een kast in te bouwen ? aangezien ik er 2 heb van 4 ohm en 2 van 8 ohm of maakt dit niet uit ? ook zou ik: 2 x cross-over's kopen met de volgende specs: cn-3 7 Khz (12db/oct) power rms: 100 watt.
zijn deze cross over's goed ? of heb ik er van 200 watt nodig ?
en tenslotte: zal dit alles te samen werken ?
vraag 2.
hoe kan ik zelf een 2.1 geluidssysteem maken ?
hoe doe ik dit dan dat al de bass naar de bass kist gaat en de scherpe tonen naar de tweeters.
ik heb namelijk een seas woofer ligen van 25 cm
(70 watt/kan nog vervangen worden door een zwaarder type) en die zou ik dan gebruiken voor de bass
en de excalibur + 2 piezo tweeters (200 watt max) voor de scherpe klanken
Mvg, Hankiephankie
p.s. als er iets niet duidelijk is vraag je het maar
vraag 1.
ik ben van plan om 2 x jbsystems SP12/200 (200 watt dus) te kopen (deze zijn 8 ohm)
nu heb ik al ligen hier: 2x excalibur x 13.03 aan 200 watt (130mm woofer, 16mm dome tweeter en 12mm piezo tweeter) (deze zijn 4 ohm
nu is mijn vraag kan ik deze aletwee samen gebruiken om in een kast in te bouwen ? aangezien ik er 2 heb van 4 ohm en 2 van 8 ohm of maakt dit niet uit ? ook zou ik: 2 x cross-over's kopen met de volgende specs: cn-3 7 Khz (12db/oct) power rms: 100 watt.
zijn deze cross over's goed ? of heb ik er van 200 watt nodig ?
en tenslotte: zal dit alles te samen werken ?
vraag 2.
hoe kan ik zelf een 2.1 geluidssysteem maken ?
hoe doe ik dit dan dat al de bass naar de bass kist gaat en de scherpe tonen naar de tweeters.
ik heb namelijk een seas woofer ligen van 25 cm
(70 watt/kan nog vervangen worden door een zwaarder type) en die zou ik dan gebruiken voor de bass
en de excalibur + 2 piezo tweeters (200 watt max) voor de scherpe klanken
Mvg, Hankiephankie
p.s. als er iets niet duidelijk is vraag je het maar
System Specs: http://specs.tweak.to/13639