[cms] Eenvoudig systeem met eigen front-end

Pagina: 1
Acties:
  • 206 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
Ik ben op zoek in het grote bos van CMS systemen. Ik ben eigenlijk op zoek naar een systeem waarbij ik mijn eigen website kan maken, maar waarbij bepaalde pagina's via een inlog systeem te bewerken zijn. Gewoon een invul veld waar de tekst kan worden aangepast. de rest van de markup moet gewoon statisch zijn en er hoeven ook geen pagina's toe gevoegd te kunnen worden.

De CMS die ik gevonden heb, die beheren een complete website, inclusief de hele navigatie kolom en zijn dus alleen de stylen met CSS. Ik zou gewoon ergens een include in willen zetten, zodat de rest van de site gewoon vast staat.

Is dat mogelijk, of moet ik dit zelf gaan programmeren? het lijkt me relatief eenvoudig, maar ik neem aan dat er meer zijn die een dergelijk systeem gebruiken.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05:14

aex351

I am the one

Misschien de handleiding van de betreffende cms eens doornemen want van de gegevens die jij opsomt word niemand wat wijzer.

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

Als je echt specifiek iets wilt kun je miss beter zelf wat (laten) maken

Ben zelf nu ook bezig aan een zeer uitgebreide CMS
Met deze kan je dan ook de hele site aanpassen, maar ook de layout is aanpasbaar

Zoalng je je aan de functies houd in de theme file kun je alles aanpassen

• getfirefoxnow
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11:
Als je echt specifiek iets wilt kun je miss beter zelf wat (laten) maken

Ben zelf nu ook bezig aan een zeer uitgebreide CMS
Met deze kan je dan ook de hele site aanpassen, maar ook de layout is aanpasbaar

Zoalng je je aan de functies houd in de theme file kun je alles aanpassen
Met welk CMS werk jij?

Ik werk zelf met phpwcms. Ik heb ook veel goede verhalen gehoord van cms made simple, schijnt ook zeer makkelijk te beheren te zijn.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

In feite zoek jij een cms dat met templates werkt; een cms is in feite vaak niets meer dan een hoop functies die je binnen je template kan aanroepen. Het meest gebruikte, maar tegelijk ook meest uitgebreide systeem is joomla. Praktisch elk cms werkt volgens de eisen die je hier stelt, dus je hebt twee opties: met een specifiekere uitleg komen of zelf iets schrijven.

Als alles gratis en voor niets moet, is OpenSourceCMS een goede site om je cms te zoeken, aangezien practisch elk opensource paket er genoemd staat.

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-01 20:32
* DJFliX is fan van e107

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Leg dan eens uit waarom en wat er goed aan is. Daarnaast is het ook prettig om te weten waarom dit relevant is voor de TS :)

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
google eens op cmsimple, is een heel simpel opensource cms systeem, werkt zelf zonder database dus er zijn ook geen 'hoge' eisen voor het hosten.

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-02 23:03

edeboeck

mie noow noooothing ...

Een goede site met veel info over CMS'en: http://cmsmatrix.org/
Nadeel is wel dat er zéér veel op staan ... gelukkig kan je uitgebreide zoekcriteria opgeven.

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04-2025
Op m'n stage heb ik dit gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img319.imageshack.us/img319/1391/1xi9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img368.imageshack.us/img368/973/2sj3.jpg

Lekker simpel, to the point, en het werkt.. volgens mij is dat ongeveer wat je zoekt hè :) ?

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 18:47

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Robert-Jan schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:07:
De CMS die ik gevonden heb, die beheren een complete website, inclusief de hele navigatie kolom en zijn dus alleen de stylen met CSS. Ik zou gewoon ergens een include in willen zetten, zodat de rest van de site gewoon vast staat.
Wat jij wil is helemaal geen CMS, maar gewoon een formpje dat achter een .htaccess staat ;) Ik ken het probleem, je wil een aantal pagina's makkelijk kunnen editen maar in feite elk downloadbaar systeempje is dan overkill. Ik heb het zelf wel eens gemaakt dus het is geen rocket science, op Apache/PHP heb je dat zo gemaakt (het enige dat misschien even wat uitzoeken is, is hoe je files opent in PHP en weer wegschrijft, en hoe je de rechten op het filesystem daarvoor goed zet; let op mogelijke backdoors die je daarmee open zet).

Ik zou dus helemaal nix downloaden, en niet naar een CMS gaan kijken, maar gewoon wat maken; lees bij Apache even over htaccess, en bij PHP over fopen, dan kom je een heel eind, en anders vraag je iemand die vaker daarmee heeft lopen klooien. Zelf had ik het in een paar uurtjes voor elkaar, en ik ben absoluut geen devver ;)

Wat mcdronkz laat zien is eigenlijk al heel erg gelikt, maar zoiets moet je imho maken. Joomla of wat dan ook gebruiken is voor een tiental pagina's eigenlijk al de moeite niet.

[ Voor 6% gewijzigd door PowerFlower op 04-09-2006 22:20 ]

• robdejongNL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-02 00:13

robdejongNL

Bite me

PowerFlower schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:18:
[...]

Ik zou dus helemaal nix downloaden, en niet naar een CMS gaan kijken, maar gewoon wat maken; lees bij Apache even over htaccess, en bij PHP over fopen, dan kom je een heel eind, en anders vraag je iemand die vaker daarmee heeft lopen klooien. Zelf had ik het in een paar uurtjes voor elkaar, en ik ben absoluut geen devver ;)
OT: en dat zegt iemand met zo'n signature.. :| :P

I'm a big fan of the Mars Bar Diet. Stick it up your arse and let a rottweiler chase you home

• PowerFlower
  • Laatst online: 13-02 18:47

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Andijvie schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:23:
[...]
OT: en dat zegt iemand met zo'n signature.. :| :P
Júist, zou ik zeggen ;) Ik laat dat graag over aan mensen die er *wel* heel erg goed in zijn en houd me bezig met andere aspecten :P

[ Voor 21% gewijzigd door PowerFlower op 04-09-2006 22:30 ]

• RedRose
  • Niet online

RedRose

Icebear

Waarom pak je niet gewoon de FCKEditor of zoiets en plemp je de stukken dynamische tekst in een database (of tekstfiles, da kan ook).. Met een .htaccess erbij en wat PHP rommel ben je veel sneller klaar :) . Voor dat soort dingen zijn er ook genoeg tutorials te vinden. :) Een heel systeem heb je, zoals je het omschrijft, vrij weinig aan en maakt het voor jezelf ook alleen maar moeilijker om snel door te hebben. :)

Sundown Circus

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-02 20:20

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Denk dat PHP (evt met fckeditor) etc beste oplossing is. Nadeel van al die open source CMS'en vind ik is dat ze te uitgebreid zijn.. Als je nou makkelijk de helft er uit kon slopen.

Je kan dan wel templates maken voor de voorkant, maar de achterkant/login vind ik meestal ook heel onoverzichtelijk. Ik zou het een leek niet aanraden om zelf daar iets in te gaan aanpassen...

Makkelijkst is dan om zelf iets te creeren helemaal omdat het voor klein deel van de site is.

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08-2025
mcdronkz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 15:00:
Op m'n stage heb ik dit gemaakt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Lekker simpel, to the point, en het werkt.. volgens mij is dat ongeveer wat je zoekt hè :) ?
Ik zoek ook zoiets. Is de source vrij?
Pagina: 1