Windows XP digitaal serienummer

Pagina: 1
Acties:
  • 930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_Salo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik weet niet of ik hiervoor een slotje krijg, maar ik zal toch mijn vraag stellen.

Ik heb vanochtend van een systeembeheerder (van *c*nt*s) te horen gekregen dat ongeveer over 2 maanden (begin november) iedereen zijn/haar Windows XP moet laten registreren. Ik vroeg aan hem dat al paar geleden was met Windows Genuine Advantage enz., en dat het vrij snel gekraakt/omzeild was.
Maar hij zei expliciet tegen mij dat niet daaroverging. Wat hij bedoelde, is dat iedereen, die op internet zou gaan, zou een message krijgen dat je Windows XP moet laten aanmelden/legaliseren. Je zou digitaal serienummer moeten aanvragen (kan direct online gebeuren) en dat je 2 weken de bedenktijd, of je uberhaupt wilt.
Wanneer je Windows XP niet laat 'legaliseren', dan zou je Windows XP met geen mogelijkheid werken of iedergeval niet op internet kunnen. Ik zei tegen hem dat alles te /omzeilenkraken is, dus deze 'probleem' ook maar dat zou volgens hem geen enkel manier mogelijk zijn.

Ik geloofde dus niet en heb onze eigen "ingehuurde" systeembeheerder gemaild hierover en hij zei dat het waar is. Hij is zelf over gestapt naar Linux betreft hierover.

Dus ik vraag me af of deze 'nieuws' bij meer mensen bekend is.

Topic is niet geopend om hiervoor een oplossing te vinden, met daarmee bedoel ik kraken of security omzeilen enz.

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Tweakers.net - Microsoft ontkent plan om illegale versies XP te deactiveren
Het door ZDNet-journalist Ed Bott de wereld ingeholpen gerucht dat Windows XP-installaties zonder de antipiraterij-update Windows Genuine Advantage vanaf aankomende herfst automatisch gedeactiveerd worden, is afgelopen weekend ontkracht door Microsoft. Volgens Waggener Edstrom, het vaste PR-bureau van het softwarebedrijf uit Redmond, kan en wil Microsoft via WGA Windows-installaties niet buiten werking stellen.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:33

BCC

r00n schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:49:
kan en wil Microsoft via WGA Windows-installaties niet buiten werking stellen.
[...]
Natuurlijk kunnen ze het wel, da's technisch geen probleem. Ze willen het niet, want dat is markttechnisch gezien zelfmoord...

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

ralpje

Deugpopje

BCC schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:20:
[...]

Natuurlijk kunnen ze het wel, da's technisch geen probleem. Ze willen het niet, want dat is markttechnisch gezien zelfmoord...
En waarschijnlijk kan het juridisch gezien gewoon niet, aangezien voor veel mensen dan data onbereikbaar wordt. Om nog maar te zwjigen over de 'false positives', die opeens een niet werkende legale XP hebben omdat de key ergens onterecht op een zwarte lijst staat....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ralpje schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:23:
[...]
Om nog maar te zwjigen over de 'false positives', die opeens een niet werkende legale XP hebben omdat de key ergens onterecht op een zwarte lijst staat....
En daar was de WGA nou precies voor bedoeld, om dat te voorkomen |:(
Microsoft heeft genoeg tijd en mogelijkheden gegeven om hier achter te komen vóórdat het te laat is.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:12

DataGhost

iPL dev

Eerste gedachte: HOAX
die gedachte heb ik nog steeds :+ Het *ZOU* wellicht mogelijk kunnen zijn op computers die de WGA-updates geinstalleerd hebben staan, maar computers die dat niet hebben zijn echt niet te besturen door microsoft. Dat je er niet mee zou kunnen internetten is ook bullshit, gaan de providers dat lekker controleren? Of hoe moet ik dat zien...
Het klinkt meer als een bangmakerij voor het gepeupel, om nog maar snel XP legaal te kopen oid. Stel je trouwens eens de mensen voor die niet weten dat ze een illegale versie draaien...

m.i. geeft dit het niveau van de systeembeheerders aan, en als ik van de directie was zou ik toch rustigjes aan gaan uitkijken naar een ander, maar dat terzijde

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 19:23
Microsoft gooit zn eigen ruiten in als ze dit doen..
Ze gaan zo weer 'n hoop 'klanten' verliezen..

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

blup schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:07:
Microsoft gooit zn eigen ruiten in als ze dit doen..
Ze gaan zo weer 'n hoop 'klanten' verliezen..
'klanten' waar ze geen ruk aan verdienden, en in paniek een legale versie gaan aanschaffen omdat ze geen ander besturingssysteem kennen dan Windows? Ow ja... die klanten...

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Verwijderd

DataGhost schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 16:11:
Het klinkt meer als een bangmakerij voor het gepeupel, om nog maar snel XP legaal te kopen oid. Stel je trouwens eens de mensen voor die niet weten dat ze een illegale versie draaien...
Hiervoor is die guine notification al uitgekomen é...om hierover de mensen vriendelijk in te lichten...

Vraag met eender af wat er gebeurd met bv key's die speciaal voor studenten/docenten zijn? bv 1 key die voor meerdere windows kunne gebruikt worden...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Euhm... Hebben ze bij jou op het werk allemaal illegale versies draaien? Thuis kan ik er nog enigsinds inkomen, maar in een profesionele werkomgeving?? Het moet niet gekker worden.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Tja, wat is profesionele omgeving. Denk dat veel van die eenmanszaakjes er niet eens zo op de hoogte voor zijn, omdat ze zijn geholpen door zo'n 'vriendje' die wel een leuke PC voor hun regelt.

maar zelfs als Microsoft dit echt zou doen, hoelang voordat het al weer te omzeilen is? En qua concurrentie hebben ze nog steeds bijzonder weinig te vrezen, dan moet er toch echt nog een beter alternatief komen die werkt zoals het nu bij de mensen is ingebakken.

Klinkt allemaal zo'n beetje als het tegengaan van uitwisseling van illegaal software/muziek, dat hou je dus echt niet tegen (wie kijkt er uberhaubt naar usenet?)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-03 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

In de door de topicstarter geschetste situatie is daadwerkelijk iemand met de functie 'systeembeheerder'. Dat hiervoor ook nog 'een' staat impliceert dat er meer zijn.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Begin november he, zal ik jullie dan even uit de droom helpen :) Aangezien ik al een tijdje geen updates meer installeer heb ik dus nog geen SP2 en ook geen kromme genuine advantage-rommel. Aangezien er niet echt gecontroleerd kan worden met welk OS ik online zit (helemaal niet als ik mijn useragent aanpas) en ik mijn provider er ook niet voor aan zie dat 'eventjes' te gaan filteren voor Microsoft, betekent dat dus dat er iets in Windows moet zitten wat vanaf november, en vanaf augustus volgend jaar ZEKER in actie zou moeten springen. Wat ik nu ga doen dus is mijn klok vooruit zetten en kijken wat er gebeurt :) Als er niks gebeurt is er natuurlijk de minimale kans dat er in een van de recente updates (iemand met een uptodate systeem?) een check zit die dan triggert, anders weten we zeker dat we nog gewoon online kunnen met onze machines na november etc. als we geen updates meer installeren :)
Ik hou jullie op de hoogte.

Captain's log, stardate 20061130.0036: Geen vreemde waarnemingen, alles werkt nog naar behoren.

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 30-08-2006 00:36 ]

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Captain's log, stardate 20150401.0041: Het internet ziet er nog precies hetzelfde uit in deze tijd! Het lijkt wel of er geen technologische vooruitgang is geweest! Ook kan ik niet meer werken met Opera (vast een bug ofzo, ik kan geen linkjes meer aanklikken, nog wel navigeren via de adresbalk 8)7 ) dus ik post dit vanuit IE. Er lijkt een kern van waarheid te zitten in het verhaal uit de TS, GoTten in 2015 is vrijwel onmogelijk geworden! Het inloggen werkt niet meer namelijk! Juist kinders, daarom schrijf ik een nieuwe reply in plaats van een edit. Als ik probeer in te loggen lukt dat nooit, omdat!

mijn cookie is verlopen 8)7

Verder werkt het denk ik normaal :+

8)7 halil :+

Verwijderd

DataGhost schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:48:
Captain's log, stardate 20150401.0041: Het internet ziet er nog precies hetzelfde uit in deze tijd! Het lijkt wel of er geen technologische vooruitgang is geweest! Ook kan ik niet meer werken met Opera (vast een bug ofzo, ik kan geen linkjes meer aanklikken, nog wel navigeren via de adresbalk 8)7 ) dus ik post dit vanuit IE. Er lijkt een kern van waarheid te zitten in het verhaal uit de TS, GoTten in 2015 is vrijwel onmogelijk geworden! Het inloggen werkt niet meer namelijk! Juist kinders, daarom schrijf ik een nieuwe reply in plaats van een edit. Als ik probeer in te loggen lukt dat nooit, omdat!

mijn cookie is verlopen 8)7

Verder werkt het denk ik normaal :+
Zark aan aarde.. Hier werkt Internet nog wel naar behoren.. Linux is da name.. Windows gebruiken is een shame

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:20

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

En meteen maar weer MS-bashen? :/ Blijf dan in je linux topic.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1