Toon posts:

P5w dh deluxe of toch maar wachten

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik was overtuigd om een systeem te bouwen op basis van de Core 2 duo E6600 en een P5WDH deluxe maar na het lezen van de verschillende problemen (geheugen , temp ,...) met dit mobo ben ik niet meer overtuigd

ik denk dat wachten op P5N32-SLI Premium/WiFi-AP zich zeker loont
http://zeus.asus.com/hq/products4.aspx?l1=3&l2=11&l3=337&model=1325&modelmenu=1Ook is compliance van de P5WDH deluxe met de 7950GX2 niet terug te vinden op de asus site.
En er staat een waarschuwing indien de bios versie van het mobo de Core 2 duo nog niet ondersteunt je eerst een andere CPU moet nemen om dan de bios te updaten.

P5N32-SLI Premium/WiFi-AP ondersteunt dit gegarandeert allemaal , alleen moet je dan weer een tijdje wachten :S

Heeft er al iemand gehad dat het mobo (P5WDH deluxe ) de Core2duo niet ondersteunde?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 12:19 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik heb wel wat problemen gehad met de P5W DH met een oude BIOS die de Core 2 Duo niet goed ondersteunde. Nu met de 0901 BIOS werkt alles perfect.

Edit: Er zijn trouwens genoeg mensen met dat mobo waarbij de 7950 prima werkt.

Ik heb moeten flashen met een P4 omdat ie ff niets meer deed met de Core 2 Duo, als je een mobo krijgt met bios 0801 of hoger kom je als het goed is geen problemen tegen.

[ Voor 49% gewijzigd door PilatuS op 29-08-2006 12:20 ]

Verwijderd

Ik heb er geen ervaring me ik heb ook de p5w-dh icm E6600 en op het mobo zelf staat ook aangegeven welke revisie dat het i: boven de Sata connectoren.

Mijn mob is rev. 1.02G met bios 0701 standaard geinstalleerd erop en dus ondersteuning gevend standaard uit de fabriek. probeer te achterhalen via de verkoper welk revisienummer er op het mobo staat hij kan en MOET je deze informatie geven , indien hij dat niet kan , of wilt dan koop er vooral NIET.

ik ben er dik tevreden mee met deze combinatie trouwes ;)

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde in gedachten. Ik heb hier nu al een e6600 liggen en was van plan een P5w aan te schaffen. Na het lezen van ontelbare topics/threads heb ik toch maar besloten een P5N32 (590) te pre-orderen.

Dit geeft me gelijk wat meer tijd voor mijn casemod.

Verwijderd

Topicstarter
Hoelang zou het duren voor de 590 hier (duitsland ,nederland ,belgië) te krijgen is?

• richard_1st
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 12:00
Ik was en ben nog steeds erg gecharmeerd van de P5W DH Deluxe. Maar inderdaad na een aantal topics en dingen over het bord werd ik een beetje huiverig voor de problemen die zouden kunnen ontstaan.
Maar echter lees je idd over dat vanaf bios versie 0701 de C2D wel ondersteund word.
Dus heb na lang wikken en wegen hem toch maar besteld en ik ga er vanuit dat het gaat werken. Heb de leverancier (Azerty) gemaild met de vraag welke bios versie ze leveren en die garandeerden mij dat het zeker bios versie 0701 of nieuwer is.
Dus ik ben aan het wachten tot hij op voorraad is en ik hem kan afhalen (*zucht* C2D E6600 vanaf 5 sept leverbaar ;( )

Verwijderd

Bij Alternate en andere winkels hebben ze e6600 op voorraad (boxed) in geval je er nu 1 nodig hebt.

Ik heb net die thread op Extreme doorgelezen en het enige probleem is de fsb m.b.t. overclocken?

Verwijderd

Topicstarter
Dat bedoel ik dus ; eens je alles binnen hebt wil je dat ding onmiddelijk uitproberen en dan moeten zoeken naar een andere (tijdelijke CPU) is enkel maar vervelend .

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:16:
Ik heb wel wat problemen gehad met de P5W DH met een oude BIOS die de Core 2 Duo niet goed ondersteunde. Nu met de 0901 BIOS werkt alles perfect.

Edit: Er zijn trouwens genoeg mensen met dat mobo waarbij de 7950 prima werkt.

Ik heb moeten flashen met een P4 omdat ie ff niets meer deed met de Core 2 Duo, als je een mobo krijgt met bios 0801 of hoger kom je als het goed is geen problemen tegen.
lol onder welke steen heb jij geleefd?

En ik zou wachten btw. Ik ga vrijdag proberen bij alternate mijn mobo om te ruilen tegen een ander...

[ Voor 8% gewijzigd door Vuurvoske op 29-08-2006 12:44 ]

Beroeps brabander

Verwijderd

Ik draai een p5w dh met een 7950x2, draait als een trein.
Geheugen problemen weinig gezien bij dit mobo.
Temp ook niet, mensen weten gewoon niet wat ze moeten verwachten.
Bios, mijn mobo kwam meer als een maand geleden al met bios 0701 en die is c2d compatible. Kan me niet voorstellen dat er nu nog mobo uitgeleverd worden met een vroegere, ik zie enkel mobo met een latere bios nu.

Verder, problemen, tja, het is een populair ding, dus er is vast wel iemand die iets heeft wat niet werkt.

de i975x chipstes klokt wel veel hoger over als de nf590 tot nu toe heeft laten zien (en dat was ook min of meer verwacht). De nf590 heeft wel veel meer features en betere sata implementatie.

Dus het licht er denk ik meer aan wat je wilt, overklokken of features (en dan heeft de p5w dh nog een van de beste i975x featuresets zover)

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 14:20 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vuurvoske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:41:
[...]

lol onder welke steen heb jij geleefd?

En ik zou wachten btw. Ik ga vrijdag proberen bij alternate mijn mobo om te ruilen tegen een ander...
Leuk dat je dat zegt maar geef dan wel ff aan wat je bedoelt.

Verwijderd

Ook ik sta op punt om dit alles te bestellen. Eventueel maar met een E6400. Maar wel met deze Ram modulesDDR2 APACER 1GB PC5300/667 LFT CL5.0 PASSIVE COOLING AA 78.01088.420

Ik heb momenteel geen enkele reden om dit nu te kopen, maar heb geen zin om te wachten tot mijn huidige pc de geest zal geven.

offtopic:
Weet er iemand het verschil tussen deze 2 Apacer modules?
DDR2 APACER 1GB PC5300/667 LFT CL5.0 PASSIVE COOLING AA 78.01088.420
DDR2 APACER 1GB PC5300/667 LFT CL5.0 PASSIVE COOLING RETAIL CL.01GEC.C0H

Behalve het retail gedoe. Maar €10 meer voor een verpakking is toch wel veel geld

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:51
Ik zit in het midden. De Nforce 570 blijkt een slechte overklokker maar de prijs van bordjes op basis van Intel's 975X is me toch echt te veel.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan ook zonder omwegen op slot, omdat ze in de strijd zijn met het doel/niveau van GoT. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Wanneer komt $apparaat op de markt? (gewoon geduld hebben)
Waar kan ik $apparaat kopen? (zie prijslijsten of bel/mail leveranciers)
Hoe lang duurt de RMA van $apparaat? (vraag het de fabrikant/leverancier)
Wie heeft ervaringen met $apparaat? (GoT is een en al ervaringen)
Uit de PMG FAQ dus :z

Of je moet wachten is koffiedik kijken, als je specifieke ervaringen zoekt, *zoek* die dan ook gewoon, er zijn zat topics over Conroe en over moederborden die je noemt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.