Toon posts:

Monitor deels kapot.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(Edit: monitor is inmiddels opgehaald en ik heb een vervangend exemplaar gekregen, deze heeft helaas een kabelbreukje (zie 4e post).)

Sinds een paar dagen heeft mijn 19" TFT (Fujitsu Siemens Scaleoview C19-3 , 12ms TN TFT) monitor opeens de nare eigenschap om het beeld weg te laten vallen. Dus op willekeurige en minder willeurige momenten valt het beeld weg. De monitor gaat overigens niet uit of op standby, maar alles is gewoon in 1 klap zwart.
Soms gebeurt het niet en kan hij minuten tot uren zonder problemen normaal functioneren. Zodra hij normaal functioneert is er helemaal niks aan de hand, niet eens een dode pixel.

Ik heb ondekt dat mijn monitor ook deels op vaste momenten het beeld op zwart zet. Dit is altijd ongeveer 2 seconden na een resolutie wissel, of nadat er opnieuw stroom/signaal komt.
Bijvoorbeeld: tijdens het booten zie ik even de post, 2sec later valt beeld op zwart. Daarna zie ik 2 seconden het Windows bootlogo, beeld gaat op zwart. Daarna switch de monitor naar desktop/windows resolutie, zie het weer 2 seconden en gaat weer op zwart.
Op het moment dat er niks meer van resolutie veranderd blijft het beeld dus in principe op zwart. Behalve als ik hem even uitzet, en weer aanzet. Dan doet de monitor het weer 2 seconden om daarna weer op zwart te gaan. Dit kan ik meerdere keren doen.

Ik beweeg niks aan de kabel en heb al een ander stopcontact geprobeerd. Op een andere PC heeft de monitor dezelfde kuren. Een andere monitor vertoont de kuren niet dus het ligt aan de monitor lijkt me.

Is dit een bekend probleem? Is er nog wat zelf te doen? Zou het een kabelbreuk kunnen zijn?( wat ik overigens niet verwacht aangezien ik niks met de kabel beweeg)

Bedankt

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 19:35 ]

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-07 12:37
Probeer het eens met een andere monitor. Als het dan nog voorkomt dan verwacht ik dat het je video kaart is. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jeroentjeh schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:22:
Probeer het eens met een andere monitor. Als het dan nog voorkomt dan verwacht ik dat het je video kaart is. ;)
Oh sorry dat ben ik vergeten te vermelden.
Op dit moment werk ik dus met een andere monitor en die gaat zonder problemen. Tevens vertoonde de 'kapotte' monitor op een andere PC dezelfde kuren.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ja, lijkt me toch echt een defecte monitor..terugbrengen indien je nog garantie hebt.
(Welk merk trouwens? is handig om in je TS te zetten denk ik, als mensen via de search op zoek gaan naar hetzelfde probleem).

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 12:35:
Ja, lijkt me toch echt een defecte monitor..terugbrengen indien je nog garantie hebt.
(Welk merk trouwens? is handig om in je TS te zetten denk ik, als mensen via de search op zoek gaan naar hetzelfde probleem).
Okee, done. Het is dus een Fujitsu Siemens C19-3
Ik wacht deze middag nog even af en dan breng ik hem vanavond terug naar de Mediamarkt (daar heb ik hem gekocht).

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-07 16:01
Als je er met een lamp op schijnt, zie je het beeld dan nog wel? Als dit zo is, dan is je backlight waarschijnlijk kapot. Als er meer uit gaat zou ik toch richting de electronica kijken.

Als je nog garantie hebt gewoon de boel inleveren en laten fixen/omruilen natuurlijk.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Met de lamp erop schijnen had overigens geen effect.

De monitor is opgehaald en heb meteen een nieuwe gekregen (wel netjes) want er zat nog garantie op. Helaas heeft deze nieuwe een kabelbreuk en een kras op moninorsteun. Toen ik hem aanzette had ik rare kleuren. Ik heb toen met de kabel bewogen en opeens waren de kleuren goed. De kabelbreuk zit een paar CM achter de analoge VGA connector (aan de PC kant van de kabel).

De kleuren zijn alleen goed als ik de kabel schuin omhoog hou, dus hij zit nu met tape omhoog gehouden achter mijn kast... Heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor, zodat ik die monitor niet persee hoef op te laten halen. En zou mijn 'oplossing' voor een lange tijd werken?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2006 19:39 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een kabelbreuk hebt dan wordt het meestal erger. Dus zolang je garantie hebt zou ik dat ding gewoon terugsturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 september 2006 @ 19:34:
Bedankt voor jullie reacties. Met de lamp erop schijnen had overigens geen effect.

De monitor is opgehaald en heb meteen een nieuwe gekregen (wel netjes) want er zat nog garantie op. Helaas heeft deze nieuwe een kabelbreuk en een kras op moninorsteun. Toen ik hem aanzette had ik rare kleuren. Ik heb toen met de kabel bewogen en opeens waren de kleuren goed. De kabelbreuk zit een paar CM achter de analoge VGA connector (aan de PC kant van de kabel).

De kleuren zijn alleen goed als ik de kabel schuin omhoog hou, dus hij zit nu met tape omhoog gehouden achter mijn kast... Heeft iemand hier misschien nog een oplossing voor, zodat ik die monitor niet persee hoef op te laten halen. En zou mijn 'oplossing' voor een lange tijd werken?
Lijkt mij een refurbished monitor ipv een nieuwe, maar een monitorkabel zelf kopen lijkt mij dan de enige oplossing of een tweedehandsje; als je de monitor niet wil laten ophalen.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Bel gewoon op en leg het uit en laat ze gelijk een vervangend exemplaar meenemen. Jij kunt hem vervangen en dan heb je wel voor 5 geen zicht :P

[ Voor 110% gewijzigd door Herby op 06-09-2006 19:52 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
Hehe :P

Ja dat ga ik ook doen. Ik zie trouwens ook bij bepaalde (donkere) kleuren een soort van raster over mijn hele scherm. Allemaal hokjes en bolletjes van ongeveer 1 cm groot. Alsof ik een soort van discoeffect erin heb. Je ziet het alleen bij bepaalde kleuren maar dan valt het ook echt op. Zal misschien ook door die kabelbreuk komen. Het is een soort waas die niet met het beeld mee beweegt.

Het lijkt mij trouwens ook een refurbished monitor. Ik had overigens gister al gebeld om te zeggen dat er een kabelbreuk in was en dat ik het even aankeek of de problemen niet erger werden. Dit was geen probleem en ik kon hem nog altijd laten ruilen.

Ook heb ik gevraagd of ik een nieuwe monitor krijg. Ze zei dat ze die monitor niet meer deden maken maar dat ik een monitor krijgt 'die soms mensen niet meer willen hebben' (??). Een gelijkwaardige monitor zonder mankementen.

Maar goed aangezien een kabelbreuk dus alleen maar erger wordt, en ik die rare dingen in mijn beeld heb (en de kras in de voet alhoewel ik dat geen ramp vind) zal ik de monitor maar weer laten ophalen en hopen op een goede...

Edit: Gebeld, en we krijgen weer een vervangend exemplaar. Tevens weer gevraagd wat voor monitors het zijn die wij dan krijgen als vervangend exemplaar. Nu werd ons verteld dat het inderdaad refurbished monitoren zijn.
Hopelijk is hij deze keer wel goed refurbished ;)

PS. Hoe zit het eigenlijk nu met dode pixels? Mogen ze mij ene met dode pixels sturen? (Daar ga ik niet van uit, maar STEL het gebeurd) Mijn echte scherm had geen 1 dode pixel, en het kapotte vervangende scherm had ook geen dode pixels naast de andere defecten.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2006 18:21 ]

Pagina: 1