Reboot XP bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 30-01 11:30
Het probleem:
Dernet een raar geval, de pc was bezig om een dvdtje te branden met IMG Burn. Na een tijdje aan het branden geweest te zijn reboot de PC. Overigens kwam hij niet ver. Bij het laden van XP (mce) herstart hij. (Het enige programma dat draaide naast imgburn was newsleecher)

Ik heb zelf al wat gerommeld. Dvd brander los gemaakt. Leek me handig aangezien deze werd gebruikt op dat moment. Dit was helaas niet de oplossing. Ik heb 2 reepjes geheugen, deze heb ik omgewisseld en 1 voor 1 gebruikt. Op dit moment draait er een memorytest die geeft nog geen problemen aan.

Ik ben al een tijdje bezig om te zoeken naar gelijkwaardige problemen, alleen ben ik deze nog niet tegen gekomen. Ook heb ik het hangen en opstarten topic doorgenomen.

Gaarne uw reactie _/-\o_

Specs:

-AMD 3000+ S754
-1 gigje geheugen(2 reepjes van 512)
-dvd brander Samsung
-Samsung HDD (sp1614N) ik kon hier overigens geen programmatjes voor vinden op de site van samsung.

[ Voor 10% gewijzigd door keesheid op 29-08-2006 12:02 . Reden: Specs toegevoegd ]

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

keesheid schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:56:
Het probleem:
Dernet een raar geval, de pc was bezig om een dvdtje te branden met IMG Burn. Na een tijdje aan het branden geweest te zijn reboot de PC. Overigens kwam hij niet ver. Bij het laden van XP (mce) herstart hij. (Het enige programma dat draaide naast imgburn was newsleecher)

Ik heb zelf al wat gerommeld. Dvd brander los gemaakt. Leek me handig aangezien deze werd gebruikt op dat moment. Dit was helaas niet de oplossing. Ik heb 2 reepjes geheugen, deze heb ik omgewisseld en 1 voor 1 gebruikt. Op dit moment draait er een memorytest die geeft nog geen problemen aan.

Ik ben al een tijdje bezig om te zoeken naar gelijkwaardige problemen, alleen ben ik deze nog niet tegen gekomen. Ook heb ik het hangen en opstarten topic doorgenomen.

Gaarne uw reactie _/-\o_

Specs:

-AMD 3000+ S754
-1 gigje geheugen(2 reepjes van 512)
-dvd brander Samsung
-Samsung HDD (sp1614N) ik kon hier overigens geen programmatjes voor vinden op de site van samsung.
Wat voor voeding heb je. Ik heb eens gehad dat dit soort problemen aan een goedkope voeding lag. Ook zou ik eens ANDER ram pakken. Wie weet zijn beide rammetjes stuk

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:16
Probeer eens de safe mode in te komen van windows, en dan uit te zetten dat ie reboot bij een systeemfout. Dan kun je de foutmelding zien in het mooie blauwe scherm (als het probleem daardoor komt iig).

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• keesheid
@touchdomex, ik heb inderdaad een wat goedkopere voeding, alleen heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. Het zou natuurlijk wel kunnen dat het daar aan ligt maar het lijkt me sterk. Het is een 500 watt voeding. En ik heb alleen een dvd brander, een hdd en een goedkope Graka. 500 watt levert de voeding niet, maar ik heb ook niets nodig.

De ram modules heb ik net gechecked met Memtest. Dit gaf geen fouten aan.

@CrisT. Veilige modus kom ik niet in. Dat heb ik al geprobeerd.

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-12-2025
Kan je geen fixboot doen? Opstarten met de XP-cd en dan naar recovery console.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14:37

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

keesheid schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:00:
@touchdomex, ik heb inderdaad een wat goedkopere voeding, alleen heb ik daar nog nooit problemen mee gehad. Het zou natuurlijk wel kunnen dat het daar aan ligt maar het lijkt me sterk. Het is een 500 watt voeding. En ik heb alleen een dvd brander, een hdd en een goedkope Graka. 500 watt levert de voeding niet, maar ik heb ook niets nodig.
Ik zou zeggen wie niet waagt wie niet wint. Voor jou Pc is een 380 Amerk meer dan zat. Als het werkt is je probleem wel uit de wereld ;)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• keesheid
marquis schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:08:
Kan je geen fixboot doen? Opstarten met de XP-cd en dan naar recovery console.
Heb ik net gedaan, helpt alleen niet.
Ben nu bezig met een versie instal. Laten we hopen dat dat werkt. (wel al m'n programma's + rommel kwijt :'( )

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Bij het opstarten op F8 drukken en dan de opties "reboot automatically on error" (ofzo) uitzetten had ook gekund natuurlijk.

Roomba E5 te koop

• keesheid
sig69 schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:15:
Bij het opstarten op F8 drukken en dan de opties "reboot automatically on error" (ofzo) uitzetten had ook gekund natuurlijk.
Ooh dat wist ik niet. Dankje voor de tip. Maar het werkt alweer. De reinstal heeft wonderen gedaan.
Dank jullie wel!
Pagina: 1