Outlook webacces icm Exchange 2000 met Radius

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
De volgende bestaande situatie hebben we:

Een server met Win2k server, Active Directory en Exchage 2000.
Tot nu toe werkt alles zonder problemen.

Nu ben ik aan het proberen Outlook Webacces in te stellen, in principe gaat dit goed, het is ook vanuit extern te bereiken door de juiste poort te forwarden in de router/firewall.

Authenticatie loopt nu simpel via gebruikersnaam en wachtwoord welke in AD zijn gedefinieerd, nu is het zo dat ik dit niet echt veilig vind voor een bedrijfssituatie.

Nu kan dit simpel opgelost worden door VPN natuurlijk, wij hebben voor een selectief aantal mensen VPN beschikbaar, waar de authenticatie verloopt met Vasco tokens op een radius server, dit is voor een selecteif aantal mensen beschikbaar.
Webmail moet echter voor iedereen beschikbaar worden, dit mag alleen niet met VPN omdat niet iedereen het netwerk via VPN op mag. , maar wel moet de beveiliging van webmail beter als simpel een gebruikersnaam en wachtwoord.

Is het mogelijk om de beveiliging hiervan op een andere manier te doen, bijvoorbeeld ook via de tokens, zodat als iemand vanuit extern inlogd op webmail, hij eerst de token nodig heeft om in te loggen, en vervolgens wordt doorverwezen naar webmail en daar z'n gewone gebruikersnaam en wachtwoord invult.
Of is er een betere veilige manier voor webmail?

Zelf heb ik tot nu toe nog geen andere manier gevonden als simpel gebruikersnaam en wachtwoord, vandaar dat ik dit topic open.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik heb er geen ervarign mee, maar op www.vasco.com staat een grote banner 'Secure webmail' - klik je daar op kom je op http://www.digipasseasypack.com/ terecht waar weer: "This DIGIPASSTM easy Pack is available for Microsoft Exchange OWA to protect Remote Access to your Webmail" staat..

Misschien interessant? :)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:48
Dat is inderdaad een interessante link ja, daar kan ik zeker de mogelijkheiden van onzerzoeken, TNX daarvoor!

Who's general failure, and why is he reading my disk?