Toon posts:

printen vanaf kantoor op laserprinter thuis

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo, wie kan mij helpen...?

ik wil graag vanaf kantoor aan het eind van de dag een overzicht kunnen printen op mijn printer thuis tbv boekhouding. op kantoor heb ik een adsl aansluiting icm sitecom router. thuis heb ik een unex router met daaraan een linksys printerserver waarop mijn laserprinter is aangesloten. Wat moet ik doen om dit voor elkaar te krijgen...?

- portforwarding.... maar hoe?
- printerdriver op kantoor pc?

wie heeft er tips???

alvast zeer bedankt voor diegene die mee kan en wil denken!!!

groet
Marc

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02:11

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

MS Office document image writer (of dergelijke) gebruiken, emailen en thuis uitprinten?

Anders denk ik dat je dan anders richting VPN moet gaan kijken.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Printen naar je PrinterServer vanaf de buitenwereld met IPP via poortje 631? Zo deed ik het wel altijd iig.

Verwijderd

opzich moet het lukken met een paar poortjes forwarden, de vraag is natuurlijk of je de printer voor de gehele wereld toegankelijk wil maken

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22

samo

yo/wassup

Je kan een soort VPN creeeren met je computer thuis, en dan printer sharing gebruiken. Ik gebruik zelf nu en dan Hamachi hiervoor. Dan kan je het netwerk benaderen alsof je thuis zat.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
dat de printer voor de hele wereld beschikbaar is acht een klein risico; de vraag is dan echter hoe krijg ik dit voor elkaar. Hoe kom ik er achter op welke poort mijn printer zit om dit in te stellen in mijn router..

alvast bedankt voor de hulp...

groet
marc
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:33:
opzich moet het lukken met een paar poortjes forwarden, de vraag is natuurlijk of je de printer voor de gehele wereld toegankelijk wil maken

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14:50
zit dat normaal gezien niet op de netbios poort ?

poort 135 tot 139

Missch ook smb forwarden, staat op poort 445

Maar kweet niet of die gaan werken, onder andere Telenet (wat ik heb) blokkeert een aantal poorten, en ook de NetBios (anders dan zag je iedereen die telenet had en die filesharing had opstaan).
Ik weet niet wat jou provider tegenhoudt

EDIT: Dit zijn dus de poorten, missch moet je weten wat het IP adres is ?

Edit: portforwarden doe je via je router, normaal staat die ingesteld (standaard) op 192.168.1.1. Dit adres geef je in bij Internet Explorer of Firefox.
Ga maar eens kijken naar het grote portforwardingtopic.
Je wachtwoord = admin
gebruikersnaam = admin
(standaard toch)

[ Voor 33% gewijzigd door HyperBart op 31-08-2006 11:45 ]

Pagina: 1