Toon posts:

[SQL SERVER 2005] Problemen met remote connections

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik zal het deze keer wat beter uitleggen.

Ik heb een database gemaakt met een aantal tabellen. Van deze database heb ik voor mn webapplicatie 1 tabel nog (Deelnemers). Dus leg een connectie met de database aan (In de server explorer add connection, dan microsoft SQL server selecteren, de server selecteren en de database selecteren.). Daarna maak ik een dataset die ik weer verbind met de database die ik zojuist aan mn project heb geconnect.
Ik selecteer de juiste tabel en maak nog een query aan.
Dan wil ik heel simpel een login schermpje maken.
Dus op mijn login page heb ik een Login control staan en de volgende code:

private bool SiteSpecificAuthenticationMethod(string UserName, string Password)
{
DeelnemersTableAdapter deelnemersAdapter = new DeelnemersTableAdapter();
ChampionsLeagueDataSet.DeelnemersDataTable deelnemers = deelnemersAdapter.GetDeelnemersByLogin(UserName, Password);
if (deelnemers.Count > 0)
return true;
else
return false;
}

private void OnAuthenticate(object sender, AuthenticateEventArgs e)
{
bool Authenticated = false;
Authenticated = SiteSpecificAuthenticationMethod(Login1.UserName, Login1.Password);

e.Authenticated = Authenticated;
}

Ik krijg geen errors met builden, en dus run ik mn applicatie. Zodra ik inlog krijg ik na enekle seconde dit scherm te zien:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/9237/errorjr6.th.jpg

Ik heb hier al eens eerder problemen meegehad (met een windows applicatie) dus ik ben naar de SQL Server Surface Area Configuration gegaan, maar daar staan de remote connections mooi op TCP/IP en named pipes.
Ik heb de server ook al eens opnieuw gestart, maar dit werkte ook niet echt.

Wat me ook nog opvalt is dat in de map application data de database niet te vinden is (dat is logisch want deze database staat ergens anders), maar als ik dan op die map add existing item doe en ik selecteer de desbetreffende database, dan krijg ik een foutmelding dat de database al in gebruik is.
Wat ik in de eerste foutmelding (zie plaatje) kan lezen, zit hier ook de fout, aangezien er niets in de App_Data map te vinden is.

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben dan mijn voorgaande topics.

Nog enkele dingetjes:
Ik gebruik SQL Server 2005 (Geinstalleerd op mijn laptop, waar ik ook mn webapplicatie run)
De database is een .MDF file.

Ik ben zelf niet zo thuis in SQL Server 2005 en waarschijnlijk ziet er iets fout in de configuratie, ik weet bijvoorbeeld niet hoe het precies zit met gebruikerstoegangen naar de db enzo.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Ik heb je toch in je vorige topic gezegd:
De oplossing hiervoor moet zeker terug te vinden zijn in een manual over Sql server, wellicht zelfs een ander topic op GoT.
Als je niet thuis bent in de configuratie van Sql Server, dan is het misschien beter dat je je eerst eens even in verdiept ipv het uitzoeken en oplossen aan anderen over te laten.

Verder kan je ook even de moeite nemen om te Googlen op deze foutmelding.

Op GoT willen we je best helpen, maar we verwachten wel dat je zelf ook al wat moeite gedaan hebt om tot een oplossing te komen, en dat heb je duidelijk niet. Dit is geen 'pak me bij het handje' forum.

https://fgheysels.github.io/

Dit topic is gesloten.