Internet delen dmv switch ipv router

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-04 13:55
Ik heb een vraagje. Ik heb al veel gezocht hier in de FAQ maar geen eenduidend antwoord gevonden.

Het is zo dat ik nog een mooie switch heb staan en die graag zou willen gebruiken om internet op mijn kamer te delen. En aangezien ik nu thuis zit en op mijn kamer in eindhoven nog geen internet heb. Wil ik graag zorgen dat ik dit van te voren weet en daardoor meteen een goed netwerk kan leggen.

Maar nou weet ik niet of het mogelijk is met alleen een switch. De switch dus gewoon achter het modem hangen.
Of heb je daarvoor echt een router nodig?

Ik heb ook iets gelezen over Chello en hun provisioning ofzoiets. Kan dat voor problemen gaan zorgen met een switch?

Alvast bedankt.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 21:50

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Mits je modem een router functie heeft, werkt het inderdaad. Als dit niet zo is werkt het niet, simpel lijkt me :).

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alleen als je internetverbinding aan een aantal voorwaarden voldoet, en die kans is vrij klein als je 't over een 'modem' hebt.

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 29-08-2006 10:45 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

een Layer 3 switch kan routeren. Volgens mij zijn die wel wat prijzig

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Gezien je post; ga er maar vanuit van niet.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je Chello hebt, wat ik een beetje uit je verhaal haal, dan zul je echt een router achter je kabel modem moeten hangen. De router heeft vaak een 4 poorts-switch ingebouwd, dit kun je altijd uitbreiden met de switch die je hebt. Heb je ADSL, dan is je modem vaak ook een router. Die kan 1 of meer poorten hebben, dan kun je die ook uitbreiden met één of meerdere switches.

• OsiriS.nl
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-04 13:55
Okee, bedankt voor zoveel replies in zo'n korte tijd.
Dan ga ik maar eens op zoek naar een routertje. Maar dan meteen ene met WLAN voor mijn laptop.

Bedankt!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Tja, dit is vrij basic kennis. Iets wat je met een beetje zoeken ook wel had kunnen vinden.
Uit de FAQ: Hoe deel ik Internet ?

Suc6
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.