wavetable connector

Pagina: 1
Acties:

• anomic
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04-2025
Hoi formumleden,

Vroeger had ik de Terratec EWS 64XL in gebruik, waarop mijn Korg Ai2 daugtherboard zat geprikt. Deze levert echt sublieme MIDI sounds. Aangezien de EWS een ISA kaart is, heb ik deze aan de kant moeten zetten toen ik een nieuwe PC heb gekocht.

Ik zou graag weer die Korg Ai2 dochterkaart weer in willen zetten, maar het lijkt steeds moeilijker te worden een goede geluidskaart te vinden die zowel ondersteuning heeft voor windows XP als een wavetable connector. Wellicht een bekend probleem.

Twee vragen:

1) Kan iemand een (niet al te dure) kaart adviseren?
2) Is er een andere manier (zonder al te veel geknutsel) om dit bordje aan te kunnen sluiten op de PC? Ik heb wel wat zelfbouw projectjes gevonden voor een externe behuizing, maar printplaatjes etsen ed. gaat me wat te ver :)

Alvast bedankt.

Mike.

sapperdeflap!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Als ik me niet vergis heeft mijn Terratec DMX 6Fire 24/96 een Wavetable-connector.

Welkom op GoT trouwens.
Zoals je in Algemene gedragsregels (Netiquette) kan lezen, is het groeten onder je post niet noodzakelijk, en zelfs ongewenst. Geen groot probleem, maar in de toekomst hoeft't dus niet meer :)

[ Voor 61% gewijzigd door Wormaap op 29-08-2006 12:11 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

• anomic
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-04-2025
Ah, ok. Ik zie het, ff wennen hoor :)

Bedankt voor je reaktie. Die Terratec DMX 6Fire 24/96 is inderdaad geschikt, en een puike kaart lijkt me. Als er nog andere suggesties zijn hoor ik het graag.

Groe... oh nee, bijna weer :)

sapperdeflap!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:57

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Als je een beetje handig bent, dan kan je ook zelf een losse kabel maken waarmee je het wavetable board op elke geluidskaart kan maken.

Je hebt namelijk maar een paar signalen nodig:

+12 V, -12V en +5V , massa , midi data en 2x line out.(en 1 elkootje + weerstand om de kaart te resetten bij power-up)

Ik heb gewoon een losse konnektor bedraad en deze op mijn Audigy2 gesoldeerd.
Het ziet er wat raar uit, maar werkt uitstekend :)

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk