Fiber convertors

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:55
We gaan op het werk de verbinding tussen de verschillende vestigingen via een fiberconnectie doen. Nu was ik aan het kijken hoe we zo goedkoop mogelijk de interne netwerkapparatuur hier konden behouden.. Eerst eens gekeken naar Fiberswitchen maar die kosten al gauw 4-5000 euro... Dus even verder gekeken, en zo kwam ik uit op convertors: toestelletjes die fiberverkeer omzetten naar ethernet verkeer. Ze hebben 1 ingang voor fiber en 1 rj-45.. Nu had ik wat opgezocht en kwam ik op volgend toestel uit:

http://www.levelone.eu/products3.php?idu=7007&id=1864 Dit toestel staat ergens te koop voor iets minder dan 80 euro..

Ook is er het volgende toestel:
http://www.dlink.nl/?go=g...To48EBtnmzKHiL0cZueLcaYY=
Alleen staat dit toestel te koop voor 750 euro, bijna tien keer zo duur!!!

Wat is nu eigenlijk het verschil tussen de twee? Ik kan het niet zo goed volgen? Ze hebben toch beiden een fiberaansluiting en een rj45 aansluiting?? Wel staat er bij de LevelOne: mini-GBIC... Weet iemand raad?

BOE

Verwijderd

De LevelOne moet nog voorzien worden van een losse GBIC (een module waar je de fiber op aansluit).
Een GBIC (2 nodig) kost een paar honderd Euro, waardoor de prijs weer in de buurt komt van de ander optie.

Door de verwisselbare GBIC kan je kiezen voor exemplaren die overeen komen met de te overbruggen afstand. De LevelOne is dus wat flexibeler in gebruik maar zeker niet veel goedkoper.

• cman
aha dat zijn dus die tranceivers waar ze het ook over hebben op die levelone pagina... Merci voor de verduidelijking D666

BOE

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 21:50

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Of je koopt de GBIC's (even checken op compatibiliteit, maar dat valt met GBIC gelukkig vaak redelijk mee) via marktplaats of ebay voor 15 euro of minder per stuk. "Ja, maar garantie enzo dan", nou, gezien die dingen vaak in tientallen tegelijk aangeboden worden, gewoon 8 kopen als je 4 nodig hebt bijvoorbeeld.

• cman
mja, jammer genoeg werkt dit zo niet hier.. Alles moet via officiële weg gaan, via winkels met facturen en dergelijke (werk voor de overheid)

BOE

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Maar als bedrijf kan je toch ook gewoon via marktplaats kopen zonder 'in de problemen' te komen? Ik ben geen financieel adviseur ofzo, maar dat lijkt me toch niet onmogelijk.

Sommige switches (heb ze van 3com weleens 1 gehad, compleet met glas uitbreiding aan de achterzijde) hebben de optie om aan de achterkant een insteek kaart te doen. Kaarten voor glas zijn verkrijgbaar. (zoiets: http://netek-shop.com/images/ms.JPG )

Op marktplaats staat een 3com switch compleet met een 100mbit fx uitbreiding te koop.
Of zelfs een losse module.

Dit is wel 100 Mbit... Ik denk dat ze ook wel voor 1Gbit bestaan.

[ Voor 7% gewijzigd door remco_k op 29-08-2006 10:42 ]

Alles kan stuk.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:45

BCC

remco_k schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:40:
Maar als bedrijf kan je toch ook gewoon via marktplaats kopen zonder 'in de problemen' te komen? Ik ben geen financieel adviseur ofzo, maar dat lijkt me toch niet onmogelijk.
Natuurlijk, maar veel bedrijven hebben de policy om niets te kopen zonder garantie / support. Dit lijkt mij zeer verstandig als straks twee vestigingen volledig afhankelijk zijn van deze fiber link .. en hij houdt op met werken.
remco_k schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:40:
Sommige switches (heb ze van 3com weleens 1 gehad, compleet met glas uitbreiding aan de achterzijde) hebben de optie om aan de achterkant een insteek kaart te doen.
HP heeft / had dit ook, maar dan met modules aan de voorzijde.

[ Voor 43% gewijzigd door BCC op 29-08-2006 10:51 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:44
Kijk eens bij (bijvoorbeeld) ConnectHome(.nl) in de catagorie Glasvezel Materiaal -> Koppelingen en converters. Bij switches -> modules hebben ze ook (mini)GBICs.

Ik heb er zelf ook een 1000base-SX miniGBIC vandaan, werkt perfect in mijn netgear switch. Ik weet trouwens niet over wat voor afstand het hier gaat en zo, maar vallen die kosten niet in het niet bij de kosten van het (laten) aanleggen van de kabel zelf?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• cman
de kosten voor het laten aanleggen van de kabel komen op zo'n 16-17000 euro, ongeveer een kilometer of 6-7 denk ik (afstand is een schatting). Vermits ik voor de overheid werk, ligt dat financiele gedoe iets anders dan in een bedrijf. Ik werk voor de lokale politie, wat inhoud dat onze budgetten door de gemeenteraad moeten goedgekeurd worden. Er wordt van mij verondersteld dat ik een dossier opmaak met een aantal mogelijke oplossingen, met prijzen en specificaties, en dat ik een advies geef rekening houdend met de prijs en de mogelijkheden. Daarna wordt dit goedgekeurd en dan moeten er bedrijven aangeschreven worden die dan offertes kunnen binnendoen voor het gevraagde. Die moet ik dan inkijken, terug een advies geven over welke winkel het gevraagde mag leveren en waarom, dat moet dan nog eens voor de raad komen, die dat dan goedkeuren, en dan wordt de bestelling geplaatst. (ebay is dus niet echt een optie vermits dit allemaal officieel en bij wet vast gelegd is)

BOE

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-04 21:50

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

BCC schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:45:
[...]
Dit lijkt mij zeer verstandig als straks twee vestigingen volledig afhankelijk zijn van deze fiber link .. [...]
Ehm, dan hoop ik toch dat je een dubbele link gaat leggen, en dan nog heb je een *groot* probleem als er een "foutje" wordt gemaakt bij graafwerkzaamheden in de buurt van je fibers. Actieve xDSL backup zodat in kritieke gevallen je iig een connectie overhoud kan dan ook geen kwaad lijkt me.

• Cool_Mod_E
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-08-2025

Cool_Mod_E

9200 Wp

Voor een losse switch hoef je als lokale overheid echt geen europeesche aanbesteding uit te schrijven (Tenzij deze switch onderdeel uitmaakt van het gehele project).
Nu lijkt het net alsof je voor een balpoint al een aanbesteding moet uitschrijven !

• cman
voor alle aankopen boven de 250 euro moet ik via de gemeenteraad gaan.. omslachtig ik weet het, maar toch is het zo..

BOE

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-03 09:38

Metzie

Nyaano !

Ik weet niet wat voor switches je momenteel hebt, maar je kan kijken of je uitbreidings modules kan vinden (gbics) voor je huidige merk switches. Gewoonweg inprikken en daar je glas op aansluiten.
Switches met native glas aansluitingen kosten helemaal niet zoveel, bij HP beginnen ze vanaf $225 (HP Procurve 2124 met 1x ingebouwde 100base-FX)

Kijk maar eens op de HP procurve website voor meer switches en prijsinfo.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hee, Overige Hardware is geen dumpbak - je hebt eerder al in NT gepost, waarom dit ook niet :?

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1