[XP] Client meld niet meer aan - geen verbinding met DC*

Pagina: 1
Acties:
  • 1.180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 08:31
Ik heb een vaag probleem waarvan ik de oplossing nergens kan vinden, dus ik hoop dat hier iemand is die me hiermee kan helpen.

Ik heb hier een netwerk bestaande uit een 2003 standard server en 10 client pc's met windows XP prof. Nu is er één client die weigert in te loggen sinds gisteren. Ik krijg dan de foutmelding:

"Windows kan geen verbinding met het domein maken, ofwel omdat de domeincontroller niet werkt of niet beschikbaar is, of omdat de computeraccount niet is gevonden."

Dat de domeincontroller niet werkt lijkt me stug, want de overige clients kunnen gewoon inloggen. Wel is de pc waarop dit account voornamelijk gebruikt wordt, recent vervangen door een nieuwe. Echter heeft het 2 weken normaal gewerkt voordat dit probleem opdook. :?

Wat is hier het probleem, en hoe kan ik dit verhelpen?

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Bestaat de computeraccount nog wel op de server?

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 13:55
Zit de netwerkstekker er wel in?

Kun je pingen naar de domain controller?

Zit de PC in de AD?

We hebben iets meer info nodig om je goed te kunnen helpen.

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Verwijderd

Zit de netwerkkabel er wel in?
Heb je de DNS goed ingesteld?
Heb je het nieuwe station wel aangemeld op het domein?
Heb je je wachtwoord wel goed ingetypt? ....

• draayertje
De netwerkstekker zit er gewoon in, en het account bestaat nog steeds. Sterker nog, gisteren heeft het allemaal nog gewoon gewerkt |:(

Ik heb net even getest of ik dat account kon openen op mijn eigen werkstation, en dat doet ie gewoon...
De PC zit in de AD en is al eerder aangemeld geweest, en vanaf het begin aangemeld bij het domein. Inloggen op het lokale administrator account kan gewoon, en dan krijgt de pc van de DHCP server ook gewoon de goede gegevens (IP, DNS, gateway)

Als ik het wachtwoord verkeerd in getypt zou hebben,komt ie met een andere foutmelding, dus dat kan het niet zijn.
Zou het helpen als ik het station eens opnieuw zou aanmelden bij het domein?

[ Voor 21% gewijzigd door draayertje op 29-08-2006 09:40 ]

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-03 13:55
Ik zou het systeem ook opnieuw aanmelden in het domein. Echter wel vreemd? Misschien staat er iets relevants in de event-log?

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

• draayertje
Dat is een goeie, die zal ik nog even nalezen. Ik heb inmiddels het systeem opnieuw aangemeld bij het domein en aanmelden gaat nu weer zoals het hoort. Het blijft een vreemd verhaal.

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

Wolfje666

Shooter fanatic

Vreemd is het niet.
HET SID van je oude pc stond nog gekoppeld aan je pc-naam.
Na een bepaalde tijd wordt gekeken of die twee nog kloppen.
Indien er, zoals nu gebeurt, een andere pc met andere SID aan die naam gekoppeld is, wordt deze uit het domein gegooid.
Oftewel, pc opnieuw aanmelden en nieuw SID aanmaken met dezelfde naam. opgelost.

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Domeincontroller probleem" zegt wel heel erg weinig over je topic - ik pas je topic titel nog even aan - let hier aub ook zelf op :)
Pagina: 1