Toon posts:

Mobile processor in Pc plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Dell Dimension 8200 met een 2.0ghz processor, socket 478, 1024mb rimm (400mhz). Nu heb ik een tweedehands processor kunnen krijgen die qua socket in mijn moederbord past. De processor werkt echter niet, mijn pc start gewoon niet op.

Na een klein beetje speuren kwam ik er achter dat het een Mobile processor betreft: Intel pentium 4 3.06 sl7na 1m 533 socket 478

Weet iemand of ik deze processor toch kan gebruiken in mijn 'oude' Dell pc (bijvoorbeeld met een bios update o.i.d.)?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

soms helpt een biosupdate, maar niet altijd.
Je kan het proberen iig.

Btw, je geheugen draait op 400Mhz, en je nieuwe CPU 533Mhz FSB.
Kan je mobo wel asychrone bussen aan? (aka, afwijkende snelheid tussen geheugen en systeembus)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of mijn moederbord asynchrone bussen aankan. Ik gebruik op dit moment wel 800mhz en 400mhz geheugen door elkaar.. Betekent dit dat mijn mobo het aankan?

• 601jean
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-04 11:13
Ik dacht dat die Dimension 8200 ook geleverd is met P4 cpu's met een fsb van 533mhz. Maar die 3,06ghz cpu was dacht ik enkel te verkrijgen op de dimension 8250 met 1066mhz rdram geheugen die cpu zou ook Hyper-Threading hebben en veel kans dat je bios daar een probleem van maakt.