[Joomla] Email harvesting voorkomen

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Topicstarter
Ik hoop dat ik in dit forum goed zit..

De site van onze dartvereniging heeft de leden met naam en email adres op een Joomla site staan. De content van deze 'contact' pagina komt rechtstreeks uit de database en is dus geen html/content item. Deze info is alleen via een DHTML uitklap/submenu item op te vragen via de browser. In de adresbalk staat dan ook geen specifieke url, er staat gewoon www.domein.nl.

Is deze info ondanks deze constructie toch door een spider te harvesten? Is het mogelijk om geautomatiseerd een DHTML menu te doorlopen? En wat zou je eraan kunnen doen om ervoor te zorgen dat deze adressen niet te harvesten zijn?

Alvast bedankt!

Mijn iRacing profiel

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Nu zegt mij de term DHTML mij niet zoveel. Maar Joomla is ontstaan van PostNuke toen het een tijdje stil lag. Je kan op basis van het rechten systeem natuurlijk de profiel pagina's alleen voor leden beschikbaar maken. Een 'gast' gaat die informatie gewoon niet aan. Ik neem aan dat die informatie op profiel pagina's staat dan.

Misschien kan je menu nu niet gespidered worden, maar wie weet volgende week wel. Ik zou sowieso zorgen dat niemand die daar niets te zoeken heeft, daar niet eens kan komen.

Voor pagina's op mijn site die ik niet in zoekmachines wil hebben, zijn apparte templates gemaakt, met een meta-tag voor de robots, noindex, noarchive. Sowieso laat ik zoekmachines niet cachen. Als de data er niet is, heeft dat een reden.

Ey!! Macarena \o/

• collin
  • Laatst online: 18-12-2024

collin

Who da man !!

Topicstarter
Tja de info wordt inderdaad achter een inlogscherm geplaatst. Eerst inloggen, dan kijken.
Het is zo makkelijk soms ;-) Tnxs.

Mijn iRacing profiel

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Om e-mail harvesting tegen te gaan kun je het beste een e-mail form gebruiken, om een mail te kunnen sturen naar de gebruikers. Dit zou je dan kunnen combineren met verschillende anti-spam technieken zodat er geen bots zomaar kunnen gaan spammen. Achter een inlog scherm is vaak inderdaad ook wel handig, maar als je het perse publiek wilt hebben en/of meer zekerheid, dan kan het bovenstaande ook. Het voordeel is ook nog dat niet iedereen het e-mail adres kan aflezen en dat de eigenaar van het e-mail adres kan kiezen aan wie hij antwoord en wie niet en alleen degene aan waar hij antwoord weet dan zijn e-mail adres.

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-01 23:00

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Als je email-adressen persé in content-items wilt zetten dan is het voldoende om de "Email- Cloaking" mambot te activeren/publiceren. Al je e-mail adressen worden dan dmv javascript door de browser gerenderd en zitten dus niet als hoedanig in de HTML data.

(...én ja, ik weet het, er zijn geavanceerde spammers die ook hier wat op gevonden hebben; maar zijn in de minderheid tussen alle script-kiddy-spambots.)

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

RaZ schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 08:42:
Joomla is ontstaan van PostNuke toen het een tijdje stil lag.
Je bedoelt natuurlijk Mambo.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Rob
  • Niet online

Rob

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Mambo heeft iig een mailform functie. Wat je ook kan doen is gewoon vanuit artikelen linken naar het mailform van het betreffende lid. Dan hoef je ook nooit ergens een mailadres te vermelden.

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De vraag is gaat het om het met elkaar in contact laten komen van leden of gaat het om de bezoeker makkelijk iemand van de dartvereniging in contact te brengen.

Gebruikersvriendelijk is het natuurlijk door gewoon de email adressen als link erop te zetten, zodat wanneer ik klik mijn email programma opend om te mailen. Dat die adressen door spam spiders geharvest worden moet dan maar opgelost worden door het spamfilter. Maar laat mij niet extra klikken (ook al is het maar een klik)

Als het tussen de leden zelf gaat zou ik een gesloten gedeelte maken. (wachtwoord word gemaild, wanneer een lid zijn email bekend maakt oid)

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

Pagina: 1