Toon posts:

3e defecte P5W DH, gewoon pech, of...?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik moet morgen terug naar alternate met m'n 3e defecte bord in 2 weken:

1e bord random boot problemen, ca 1 op de 5 keer geen post. Bord getest door alternate, was inderdaad niet ok.
2e bord werkte redelijk, plotseling dood, na installeren scythe ninja
3e bord geeft vooral random powerup problemen als fans wel/niet gaan draaien, wel/niet posten. wel/geen beeps met alleen een cpu, cpu+mem, cpu + graka op het bord. Na een uurtje testen deed ie bijna niks meer.

Je leest hier en op xtremesystems wel over problemen, maar weinig echte defecten van de p5w dh. Ben ik de enige? Is dit domme pech, of een slechte serie borden, of wordt het tijd om andere onderdelen te gaan verdenken, zoals opgeblazen voeding? (Het 3e bord geeft met een andere voeding wel dezelfde verschijnselen).

Zijn er meer mensen met keihard defecte p5w dh's? En met werkende borden?

Seasonic SS-430HB voeding
Conroe E6600
Evga 7900GT
Kingston hyperX 2x1Gb PC6000 (ja, 6000) KHX6000D2K2/2G
WD5000YS harddisk

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:45
volgens mij heb je gwn brute pech :)

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-05 18:43

Vuurvoske

Nunquam cede!

nou ik heb ook problemen met opstarten (4 van de 10keer blijft hij hangen). Of hij doet er superlang over. Ook mijn 2e achterste speakers van mijn 5.1 set krijg ik niet aan de praat.

Beroeps brabander

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik denk zeker dat het geen kwaad kan je voeding eens te vervangen en kijken of je dan geen problemen meer hebt (uiteraard met een nieuw bord, want deze lijkt best wel dood).
Domweg brute pech kan natuurlijk ook gewoon, maar na 3 borden zou ik je andere hardware gaan vermoeden en ook eens gaan vervangen.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:30
Ik denk inderdaad domme pech of last van een brakke BIOS of voeding.
Update je BIOS eens desnoods met de laatste Unstable versie.
Ook een knappe merk voeding kan geen kwad desnoods maar 350Watt als het maar een gerenomeerd merk is.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

het probleem is dat asus gewoon geen goede bios support levert. Mijn opstartprobleem was er al vanaf versie 0801 en zit er in 1201 nog steeds in...

Beroeps brabander

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Vuurvoske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:50:
het probleem is dat asus gewoon geen goede bios support levert. Mijn opstartprobleem was er al vanaf versie 0801 en zit er in 1201 nog steeds in...
Misschien staat hier de oplossing bij: http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193

Verwijderd

Vuurvoske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:50:
Je hebt gewoon ergens iets niet of wel aan staan, ik weet het zeker

Verwijderd

Topicstarter
The_Dart schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:28:
Ik denk inderdaad domme pech of last van een brakke BIOS of voeding.
Update je BIOS eens desnoods met de laatste Unstable versie.
Ook een knappe merk voeding kan geen kwad desnoods maar 350Watt als het maar een gerenomeerd merk is.
Ik heb alweer een nieuw bord, deze was echt dood...

Voeding vervangen lijkt me ook een goed plan. De Seasonic die ik heb zou wel al 1 van de beste moeten zijn, en heeft maanden perfect gewerkt in m'n oude systeem, maar ik twijfel inmiddels overal aan...

Ik heb nog een Enermax 350W voeding liggen, weliswaar 20 pins. Ik heb al eens gelezen dat dat wel werkt in een 24pins connector, dat de extra 4 pins alleen extra stroom geven voor stabiliteit in extreme situaties. Is dit verstandig om te proberen?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Voor te testen kan het in ieder geval geen kwaad. Als je langere tijd wil draaien zou ik wel een 24-pins voeding aanschaffen.

4 defecte borden achtereen is gewoon te veel toeval, je zou echt denken dat je een onderdeel hebt dat de rest van het bord sloopt. De voeding is natuurlijk de eerste verdachte maar let ook op dat de achterkant van je bord geen contact maakt met de kast. Test eventueel gewoon uit de kast zonder alles eerst in te bouwen.

Verwijderd

Misschien Alternate eens gaan verdenken...

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:05
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:11:
:?
Die zouden met opzet defecte moederborden leveren, of wat wil je hiermee zeggen :?
Lijkt me behoorlijk ver gezocht bij een klant die er inmiddels drie RMA's voor hetzelfde onderdeel op heeft zitten. Het kost hen tenslotte tijd en dus geld.

Verwijderd

Het zou niet de eerste keer zijn dat een firma (en nee, ik zeg niet Alternate) per ongeluk het defecte bord meegeeft aan de klant. Ik heb dat ooit eens gehad met een auto onderdeel. De blonde dame aan de receptie was het gaan halen. Maar het stond klaar voor de firma die het kwam ophalen...

Noteer steeds het S/N.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:24:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn dat een firma (en nee, ik zeg niet Alternate) per ongeluk het defecte bord meegeeft aan de klant. Ik heb dat ooit eens gehad met een auto onderdeel. De blonde dame aan de receptie was het gaan halen. Maar het stond klaar voor de firma die het kwam ophalen...

Noteer steeds het S/N.
Tja dat kan een keer gebeuren maar ik denk het niet, volgens mij waren het steeds gloednieuwe borden. Alternate heeft daar ook geen belang bij, en ze ruilden steeds zonder meer om.

@Admiral freebee: ok dank, ik ga testen met die Enermax. Ik heb geen andere proc/memory/graka, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dat de schuldigen zijn.
Verder ben ik niet eens aan inbouwen toegekomen, steeds in testopstelling (op zakje van mobo en schuimrubber mat) al defect getest.

Probleem is wel, als het heel blijft weet ik eigenlijk nog niks, als het stuk gaat ook niet. Alle onderdelen behalve de voeding zijn nieuw, en theoretisch kan het overal aan liggen. En 1 moederbord slopen per te testen onderdeel lijkt me ook wat ver gaan B-)

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Let wel op dat sommige (de meeste niet hoor) antistatische zakjes elektriciteit geleiden. Misschien eens eerst doormeten voor je test of anders op de doos van het moederbord testen ofzo.

Verwijderd

Het kan idd voorkomen, ik heb een keer 2x een defecte P5W DH achter elkaar gepakt (omwissel voor klant). Domme pech, maar het kan gebeuren. Een bios update is altijd aan te raden, ik maak geregeld mee dat nieuwe borden toch nog met een oude bios geleverd worden.
Heb zelfs al een aantal "C2D ready" bordjes gehad (zelfs met 965) die een standaard E6400 niet goed konden herkennen. Bios flash is in zo'n geval noodzakelijk, maar ik vind het niet echt netjes voor klanten die niet zomaar ff een andere proc hebben liggen om eventueel te kunnen flashen als het echt niet wil met de C2D.
Bij ons is het zo dat we een bordje voor een klant met een rma geval meestal ook ff testen om er zeker van te zijn dat de klant niet weer een defect bord meekrijgt. Om op die manier een hoop ergernis te voorkomen. (lijkt me niet meer dan logisch) Op deze manier weet je gelijk dat het wel aan de hardware van de klant moet liggen als het bordje het bij de klant niet doet ;)

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Vuurvoske schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:52:
nou ik heb ook problemen met opstarten (4 van de 10keer blijft hij hangen). Of hij doet er superlang over. Ook mijn 2e achterste speakers van mijn 5.1 set krijg ik niet aan de praat.
Dat probleem heb ik ook :'(

• danielkraak
Alternate is betrouwbaar hoor :( , ik heb 2 keer achter elkaar een "defecte" msi p965 neo-f gehad en ze kenden toe dat het een probleem was met de bios van het mobo maar dat er geen andere was die core 2 duo kon dus hebben ze me een ander bord verkocht _/-\o_

• PilatuS
  • Niet online
Dat die 2 achterste speakers het niet doen is gewoon een instelling, ik heb het ook gehad maar het was zo opgelost.

Ga naar Realtek HD audio manager, en dan naar Audio I/O. Stel daar het goed in :)

Edit: Plaatje er bij van hoe het moet staan.

Afbeeldingslocatie: http://img50.imageshack.us/img50/2873/soundoc9.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door PilatuS op 29-08-2006 18:18 ]

Verwijderd

@ mensen die bordjes hebben die slecht opstarten: doen de bordjes dit ook met nieuwe bios, halt on errors uit / low rpm fan warnings uit?

edit: Pilatus, overheengelezen, kan gebeuren :D

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2006 18:23 ]

• PilatuS
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19:
@ mensen die bordjes hebben die slecht opstarten: doen de bordjes dit ook met nieuwe bios, halt on errors uit / low rpm fan warnings uit?
In de link een stukje naar boven staan wat tips die een aantal problemen kunnen oplossen. Bij mij start ie met BIOS 0901 gewoon normaal op zonder dat het lang duurt.

Verwijderd

Topicstarter
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 17:58:
Let wel op dat sommige (de meeste niet hoor) antistatische zakjes elektriciteit geleiden. Misschien eens eerst doormeten voor je test of anders op de doos van het moederbord testen ofzo.
Ok zojuist het bord aangesloten, andere voeding, op doos van moederbord. ca. 30 succesvolle posts op default settings, so far so good, pff ik krijg hier de zenuwen van. Als deze het blijft doen gaat die andere voeding de prullenbak in, ik neem geen risico meer:)

Alternate lijkt me ook betrouwbaar. Alleen servicevragen via mail werken niet, gewoon langsgaan dat werkt het beste, maar kom wel met een goed verhaal. Het valt op hoeveel klanten met "defecte" spullen komen die blijken te werken.

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:07:
Voor te testen kan het in ieder geval geen kwaad. Als je langere tijd wil draaien zou ik wel een 24-pins voeding aanschaffen.
Dit kan ik ontkrachtigen, ik gebruik al ongeveer een jaar een Enermax 430watt i.c.m.P5WD2 en DualCore 3.0 Ghz (op 3.5 ghz al een poosje), x800 en een 5 tal hd's (zie ook sys specs).

Ik heb 2x 24 pins voedingen stuk "gekregen" of gaven iig problemen, een BeQuiet en een Tagan, beide zware jongens ook (400+ watt), daarna weer fijn overgestapt op mijn rots in de branding: Enermax, helaas had ik alleen een 20 pins versie tot mijn beschikking, maar loopt nog steeds als een zonnetje.

Ik denk dat de topicstarter iig prima stabiliteits tests kan draaien met de 350 Enermax zonder OC's.

Ik heb trouwens ook een gloednieuwe P5W DH liggen, volgens mij ook met 107 bios, nou lees ik in "oude" topics dat die oude biossen problemen geven, gelukkig heb ik wel een andere cpu om te flashen.
Hopelijk heb ik minder pech met brakke mobo's, dat had ik al genoeg met mn eerste P4 bord (2x omgeruild).

[ Voor 21% gewijzigd door Gman op 30-08-2006 00:39 ]

• danielkraak
Misschien geven ze je borden die uit een brakke serie komen, ik heb er ook een p5w dh deluxe van alternate en die werkt fantastisch _/-\o_

Verwijderd

mijn komt ook van alternate toevallig (die konden snel leveren) en is iets ouder als de eerste van vuurvoske maar doet het fantastisch, overklokt ook uitstekend.

Deed lang over het opstarten met bios 0701 en default settings maar na flashen naar 0903 en wat instellingen aanpassen (alles uit wat ik niet gebruik) was het trage opstarten meteen over.

sindsdien nooit meer problemen gehad maar als je overklokt (en de mijne draait nu permanent 250fsb tot ik 4ghz stabiel heb op m'n d820 of m'n 6700 eindelijk arriveert) schrik je altijd helemaal lam als je de bios ingaat, ietsaanpast en op f10 ramt, dan gaat de bak helemaal uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:53:
[...]

Ok zojuist het bord aangesloten, andere voeding, op doos van moederbord. ca. 30 succesvolle posts op default settings, so far so good, pff ik krijg hier de zenuwen van. Als deze het blijft doen gaat die andere voeding de prullenbak in, ik neem geen risico meer:)
Eh, dus even om samen te vatten:

Je hebt 2x een mobo RMA gestuurd zonder voeding uit te sluiten? :X

Voortaan hier beginnen *voordat* je aan RMA begint: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alternate zou in z'n recht staan om in zo'n situatie kosten in rekening te brengen voor onterechte RMA :o

Oslik blyat! Oslik!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:01
Of je hebt inderdaad brute pech, of er zit iets in je systeem wat de boel vernaggelt. Met de kwaliteit van de P5W DH Deluxe is niks mis.

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

PilatuS schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:15:
Dat die 2 achterste speakers het niet doen is gewoon een instelling, ik heb het ook gehad maar het was zo opgelost.

Ga naar Realtek HD audio manager, en dan naar Audio I/O. Stel daar het goed in :)

Edit: Plaatje er bij van hoe het moet staan.

[afbeelding]
Lol eindelijk!!!1! Harstikke bedankt :D

Bij mij stond zwart op links en rechts back ipv side :D.
Oh man wat ben ik hier blij mee. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:19:

edit: Pilatus, overheengelezen, kan gebeuren :D
Dit ga ik nu even proberen. Zal wel posten of het werkt of niet.

//edit helpt niet, het opstarten duurde zelfs nog langer.

[ Voor 26% gewijzigd door Vuurvoske op 30-08-2006 13:22 ]

Beroeps brabander

Verwijderd

Topicstarter
dion_b schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:03:
[...]

Eh, dus even om samen te vatten:

Je hebt 2x een mobo RMA gestuurd zonder voeding uit te sluiten? :X

Voortaan hier beginnen *voordat* je aan RMA begint: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Alternate zou in z'n recht staan om in zo'n situatie kosten in rekening te brengen voor onterechte RMA :o
Tja, die troubleshooter heb ik de eerste keer al serieus gelezen en opgevolgd voor zover mogelijk, plus een checklist die Alternate me opstuurde. De voeding kwam rechtstreeks uit m'n vorige systeem en had maanden stabiel gedraaid, voltages waren goed. 1e bord is gestresstest door Alternate en ook door hen instabiel bevonden, dus ik had geen reden om andere onderdelen te verdenken. 2e en 3e bord heb ik ook zelf getest met andere voeding met hetzelfde resultaat. Of m'n voeding nu defect is weet ik eigenlijk nog steeds niet, maar ik ga het risico niet meer nemen.

Voorlopig werkt het systeem nu iig als een zonnetje!

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Waarom neemt iedereen dit bord dan ook? Dan krijg je zulke dingen. Neem een DFI of Asus bord voor je Core 2 Duo.

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

Verwijderd

Topicstarter
Vuurvoske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 11:25:
helpt niet, het opstarten duurde zelfs nog langer.
*hoe* lang duurt het posten nu eigenlijk bij jou? Tijd tussen poweron en eerste piep, en van poweron tot ie windows gaat starten? Bij mij is de eerste tijd ca 5 sec, tweede tijd ca 20 sec (ik kan nu niet precies meten). Dat is lang maar lijkt me niet extreem, er zijn heel wat devices te initialiseren op dit bord.

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:
Waarom neemt iedereen dit bord dan ook? Dan krijg je zulke dingen. Neem een DFI of Asus bord voor je Core 2 Duo.
wat ijl je nou?
dit IS een asus board!

en iedereen neemt dit board omdat een mooi en snel board is met veel features!
En vuurvoske had gewoon de stekker in het verkeerde gaatje, had ie zelf ook achter kunnen komen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:42 ]

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:22:
En van welk merk denk je dat de P5W DH Deluxe is?
En waarom "dan krijg je zulke dingen"? Dit bord is populair, veel mensen hebben hem. Dus van dit bord hoor je meer problemen dan andere borden. Niet omdat dit bord slecht is, maar omdat er veel van zijn verkocht.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 15:44 . Reden: typo ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:42:
[...]

En van welk merk denk je dat de P5W DH Deluxe is?
En waarom "dan krijg je zulke dingen"? Dit bord is populair, veel mensen hebben hem. Dus van dit bord hoor je meer problemen dan andere borden. Niet omdat dit bord slecht is, maar omdat er veel van zijn verkocht.
wel grappig dat de meeste problemen tot nu toe weinig spannend blijken te zijn.
brakke software, niet goed aangesloten, geen bios update, dat soort basic zaken.
Als dat alles is...

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 15:38:
[...]

*hoe* lang duurt het posten nu eigenlijk bij jou? Tijd tussen poweron en eerste piep, en van poweron tot ie windows gaat starten? Bij mij is de eerste tijd ca 5 sec, tweede tijd ca 20 sec (ik kan nu niet precies meten). Dat is lang maar lijkt me niet extreem, er zijn heel wat devices te initialiseren op dit bord.
Meer dan een minuut....
Soms doettie het zelfs helemaal niet.

Beroeps brabander

Verwijderd

Vuurvoske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:27:
[...]

Meer dan een minuut....
soms wel soms niet?
Lijkt op een apparaat wat niet goed herkent wordt?
Trek alles los, een voor een aansluiten en kijken wat de vertraging veroorzaakt?

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De laatste keer dat ik daar bestelde kreeg ik de verkeerde i/o plate bij het mobo. Was duidelijk geen nieuw exemplaar. Dit ging niet eens om een RMA maar gewoon om een nieuwe bestelling. Bovendien was de Arctic cooler die er bij zat defect. Dit was na een eerder akkefietje dus echt de laatste keer zakendoen met deze winkel. (Als ik netjes behandeld word ben ik een heel redelijke figuur maar als ik tegen een onwillige houding op loop houdt het voor mij snel op.) Dat Alternate borden opstuurt die niet voor de volle 100% in orde zijn acht ik dus verre van onwaarschijnlijk.

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 30-08-2006 17:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vuurvoske schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:27:
[...]
Meer dan een minuut....
Meer dan een minuut tot eerste piep, of tot starten windows?

Het is sowieso niet goed. Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd heb, maar ik zou zeggen:
- alles loshalen behalve cpu/cooler, memory en graka. Dus ook keyboard/muis los.
- bios reset
- andere voeding proberen
- andere fan op cpu (wie weet heeft ie moeite met uitlezen van fan toerental)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 18:16:
[...]

Meer dan een minuut tot eerste piep, of tot starten windows?

Het is sowieso niet goed. Ik weet niet wat je allemaal geprobeerd heb, maar ik zou zeggen:
- alles loshalen behalve cpu/cooler, memory en graka. Dus ook keyboard/muis los.
- bios reset
- andere voeding proberen
- andere fan op cpu (wie weet heeft ie moeite met uitlezen van fan toerental)
fan toerental hoeft ie niet te lezen. een van mijn cpu fans heeft geen rpm draadje en zit rechstreeks op de voeding. Geen probleem.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
ik denk dat het super veel pech is of het statische zakje onder het mobo.
voeding die altijd goed werkt, van een goed merk is, direct een nieuw moederbord kapot maakt, is de kans erg klein van.

• Helsie
  • Niet online
Gman schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 00:34:
[...]
Ik heb 2x 24 pins voedingen stuk "gekregen" of gaven iig problemen, een BeQuiet en een Tagan, beide zware jongens ook (400+ watt), daarna weer fijn overgestapt op mijn rots in de branding: Enermax, helaas had ik alleen een 20 pins versie tot mijn beschikking, maar loopt nog steeds als een zonnetje.
Werkt dat dan? Met 20pins terwijl je eigenlijk 24pins moet hebben?

• Sammy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 15:55
Ja, maar het schijnt dus onder 'stress' situaties problemen te kunnen geven (geen ervaring mee).

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:54

Termy

valt er nog wat te fragge?

Mijn p5w dh blijft in de post ook enigszins "hangen" op het detecteren van IDE apparaten maar geen idee waarom. ik gebruik zowel SATA (3 HDD's) als PATA (DVD brander en DVD-ROM) dus het lijkt me niet dat hij iets probeert te detecteren wat er niet is.

Ook kreeg ik m'n achterste speakers van m'n 5.1 set niet aan de praat, ondanks dat ik die realtec audio mixer dinges gebruikt heb. ik heb echt geen idee waarom hij het niet pakte maar het maakt me ook niet heel veel uit, ik gebruik nu een audigy 2 zs ik nog had liggen :)

Verder doet het mobo het gewoon probleemloos, enige wat ASUS echt ff moet aanpassen is de optie om de Trc van je geheugen in te stellen, ik draai nu 5-5-5-12-20 omdat ik die 20 waarde niet kan aanpassen :|
Erg prettig overigens dat je in 1407 de multiplier kan instellen, dat zal zeker helpen zodra ik ga ocen :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Helsie
  • Niet online
Ik kan met de pc terugkomen en dan wil cdromland het wel nakijken. Moet ik wel de pc weer meerdere dagen missen én als er sprake is van een montagefout nog dokken ook voor reparatiekosten.. Heb ik eindelijk een nieuwe pc, moet ie weer weg. Geen zin in eigenlijk...
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 16:00:
[...]

wel grappig dat de meeste problemen tot nu toe weinig spannend blijken te zijn.
brakke software, niet goed aangesloten, geen bios update, dat soort basic zaken.
Als dat alles is...
Die indruk heb ik helemaal niet. Bios update is bijv al lastig als je niet kunt booten om je bios te updaten. Niet goed aangesloten lijken mij maar weinig van de genoemde zaken. Als ik dit topic zo eens bekijk:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Dan zitten er toch een aantal typische gedragingen in....
  • USB devices don't power off after shutdown - A standard feature of ASUS motherboards.
  • Motherboard cold boots when you restart - Seems to be a standard feature in the motherboard although it doesn't seem to do it at stock.
Die 'features' mogen er van mij wel uit. Ik kan gewoon mijn pc niet laten rebooten. Gaat gewoon uit...

Verwijderd

Helsie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 13:09:

Die indruk heb ik helemaal niet. Bios update is bijv al lastig als je niet kunt booten om je bios te updaten. Niet goed aangesloten lijken mij maar weinig van de genoemde zaken. Als ik dit topic zo eens bekijk:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=110193
Dan zitten er toch een aantal typische gedragingen in....

[...]

Die 'features' mogen er van mij wel uit. Ik kan gewoon mijn pc niet laten rebooten. Gaat gewoon uit...
Ik heb nog geen p5w dh gezien die niet kon booten omdat de bios geupdate moest worden. Elke bios vanaf 701 werkt prima met de core2duo. Iedereen was er bang voor maar maar heel weinig borden kwamen uit de fabriek met een te oude bios, ik heb een van de eerste, bios 701.

Die feature dat usb apparaten niet uit gaan is logisch, anders werkt de remote niet.
Staat in de handleiding welke van de 4 back poorten dat hebben.

Dat je je pc niet kunt laten rebooten, je kunt het wel maar hij doet altijd (zonder dat je iets hoeft te doen) een cold reboot. Nou en?
De cold boot feature is vervelend als je de hele dag zit te overklokken, maar wel nodig. Maar als je niet overklokked (en dus niet 20 keer per dag reboot) merk je er helemaal niks van!

De asus p5w dh heeft WEL een vet probleem maar dat merkt bijna niemand. Hang eens een goeie schijf aan de jmicron controller en belast hem eens FLINK. Je pc gaat hangen als een baksteen.
Het is een beetje te verhelpen met een driverupdate die erg moeilijk te vinden is via de jmicron site, maar echt behoorlijk werkt het niet. Als je 5 sata drives hebt zoals ik is dat erg vervelend.
Aangezien ik mijn max stable overclock gevonden heb (3.6ghz, fsb360, 100% stabiel, niet slecht dacht ik zo) ga ik niet hele dagen zitten rebooten, dus die cold boot heb ik geen last van.

Ik had nog een superlage 3dmark06 score van 5600 maar met de laatste nvidia driver is het 8900 geworden, dus daar mag ik ook al niet over klagen.

Gezien de hoeveel heid mensen die absoluut probleem loos werkt met dit ding, kunnen we denk ik best stellen dat het een van de top boards van asus is.

Oh ja, msi is leuk, maar niet als je een aardige overklok wilt halen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 15:19 ]

• Helsie
  • Niet online
Het is geen probleem als een pc niet kan herstarten??? Sorry hoor, maar dat is wél een probleem. Als mijn pc om wat voor reden dan ook crasht of reboot (windows updates? installatie nieuwe software?) moet ik hele tijd handmatig de pc weer aanzetten. Sterker nog, als ik in de bios 'save changes doe' kan ik daarna wachten tot ie uitgaat, 10 seconden wachten tot een of andere standaard wachttijd verstreken is en daarna weer aanzetten.

En dat van die harde schijf belasting had ik al wel gemerkt: ik had 2 oude ata66/ata100 schijven erin gehangen om data over te zetten naar mijn nieuwe sata disk en dat liep om de haverklap vast.

Met deze 2 eigenschappen kan een moederbord simpelweg niet het beste bord zijn dat ooit gemaakt is, want dat is gewoon fout lopende basisfunctionaliteit. Natuurlijk staat mijn pc in principe gewoon altijd aan, maar dat is zeker in het begin als je hem niet gekocht heeft niet waar (en met die vastlopers allemaal niet eens mogelijk). Je moet tenslotte een hoop software en drivers installeren en als dat zo moeizaam gaat als bij dit bord, dan baal je binnen 24 uur enorm dat je >200 euro voor zo'n bord hebt utigegeven. Dat dat later wegzakt, doet niets af aan deze initiële teleurstelling waar ik nu doorheen moet. ;)

Tevens is er voor een USB poort die aanblijft wat te zeggen, maar waarom ook de PS2 poorten? Numlock blijft branden, optische muis blijft branden. Totaal niet zinvol.

--
Edit: Waar is die Jmicron driver te vinden?

Verwijderd

Helsie schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:26:
[...]

Het is geen probleem als een pc niet kan herstarten??? Sorry hoor, maar dat is wél een probleem. Als mijn pc om wat voor reden dan ook crasht of reboot (windows updates? installatie nieuwe software?) moet ik hele tijd handmatig de pc weer aanzetten. Sterker nog, als ik in de bios 'save changes doe' kan ik daarna wachten tot ie uitgaat, 10 seconden wachten tot een of andere standaard wachttijd verstreken is en daarna weer aanzetten.
disk en dat liep om de haverklap vast.

Tevens is er voor een USB poort die aanblijft wat te zeggen, maar waarom ook de PS2 poorten? Numlock blijft branden, optische muis blijft branden. Totaal niet zinvol.

--
Edit: Waar is die Jmicron driver te vinden?
Dat jouw board helemaal niet wil rebooten is vreemd, maar da's niet het probleem waar ze het op xs (en hier) over hebben. Dan heb je OF een bios instelling niet goed staan (wat vreemd is want daar heb ik niks aan veranderd bij alle bios updates en werkt prima) of er is iets anders fout.

PS2 die aan blijft, heb ik geen last van.
Zowel muis als tobo gaan gewoon uit.

jmicron, google! ik heb geen idee hoe ik em gevonden heb, ben er wel een avond mee bezig geweest.
zoek eens op jmb36x driver.
Kan ook zijn dat ik em van een asus ftp site gehaald heb maar dan ander mobo als p5w dh

• Helsie
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:55:
[...]

Dat jouw board helemaal niet wil rebooten is vreemd, maar da's niet het probleem waar ze het op xs (en hier) over hebben. Dan heb je OF een bios instelling niet goed staan (wat vreemd is want daar heb ik niks aan veranderd bij alle bios updates en werkt prima) of er is iets anders fout.

PS2 die aan blijft, heb ik geen last van.
Zowel muis als tobo gaan gewoon uit.

jmicron, google! ik heb geen idee hoe ik em gevonden heb, ben er wel een avond mee bezig geweest.
zoek eens op jmb36x driver.
Kan ook zijn dat ik em van een asus ftp site gehaald heb maar dan ander mobo als p5w dh
Het rebooten is opgelost na wat geklooi in de bios. Daarna is de temperatuur van de processor iets of wat gedeeld door de koeler iets los te maken en opnieuw aan te drukken (zonder nieuwe koelpasta, dus beetje riskante onderneming). Instabiliteit blijft echter. Ik verdenk nu ofwel de voeding dat ie het niet aankan, of de videokaart (wat ook weer vanuit de voeding zou kunnen komen, want ik zie niets van artefacten en de temperatuur blijft ook laag genoeg).... Morgen maar effe teruggaan en eerst voorstellen de voeding te vervangen en dan hoop ik dat het beter is.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-05 21:30
Mijn p5w dh is ook kapot. Was een DOA. Ik wacht nu totdat er een nieuwe uitgeleverd wordt... Gewoon pech bij mij..

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Admiral Freebee schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 13:07:

4 defecte borden achtereen is gewoon te veel toeval, je zou echt denken dat je een onderdeel hebt dat de rest van het bord sloopt. De voeding is natuurlijk de eerste verdachte maar let ook op dat de achterkant van je bord geen contact maakt met de kast. Test eventueel gewoon uit de kast zonder alles eerst in te bouwen.
bij mij op stage eens gehad, en ja: écht 4* mobo, geen defecte voeding ofzo, rest was (en is) goed
(dan ben je lang aan het testen....

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 07-10-2006 21:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Conroe
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-03 20:33
Mag ik hieruit besluiten dat ik beter voor de "Asus P5B Deluxe" ga aangezien de P965 chipset speciaal gemaakt is voor de Core 2 Duo?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:48
als ie het boot scherm laat zien, gewoon ff op <TAB> drukken. Het plaatje verdwijnt dan en zie je waar hij mee bezig is. Ik heb ook een ASUS P5WDH deluxe en bij mij doet hij ook langer over het laden als je USB apparaten hebt aangesloten (externe HDD bijvoorbeeld). Verder heb ik geen problemen met het bord.

Ik denk dat je gwn pech hebt. Maar alsnog, als die seasonic t veroorzaakte, zou ik ff die bij alternate (of een andere winkel waar je die gekocht hebt) laten testen, want ik zou het zonde vinden om dat ding in de prullebak te flikkeren.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

r00t schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:08:
Mag ik hieruit besluiten dat ik beter voor de "Asus P5B Deluxe" ga aangezien de P965 chipset speciaal gemaakt is voor de Core 2 Duo?
In de faq staat iets van "welk mobo moet ik nemen" oid.
Alles heeft z'n voors en z'n tegens.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
r00t schreef op maandag 23 oktober 2006 @ 12:08:
Ehm nee want de P5W is beter..

(als je de overclockingsdingen zo hoort)

Dat de spanning niet van de USB poorten afgaat vind ik eigenlijk wel handig aangezien anders mn G7 niet kan opladen als de pc uit staat..

• webgangster
  • Laatst online: 25-05 19:44
Mijn 2 gigbabit controlers hebben geen mac adressen dus die gaat mooi terug.

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 11:23
Dit verhaal van defect P5W DH moederborden bij Alternate komt me erg bekend voor.
Heb namelijk verlede week ook 3x heen en weer moeten rijden, omdat ik eerst een refurbished bord had gekregen vervolgens had een bord waar 2 sata aansluitingen op ontbraken.
Bij de 3de keer kreeg ik eindelijk een goed bord.

-

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:52

Nutral

gamer/hardware freak

ik had er eentje bij azerty, was refirbished, geen i/o shield, deuk in een koelblok, een koelblok ontbrak, geen q-connector en het moederbord wilde niet booten met meer dan 2 usbpoorten gebruikt, crashde de hele tijd. blue screens met verschillende errors als ik iets cpu of gpu intensiefs probeerde en harde schijf errors. en trouwens, er zijn maar 2 usbpoorten die blijven aanstaan als de pc uitstaat, daar zit een groene sticker over heen als je hem krijgt.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

jah sure, een winkel gaat extra DOA of kapotte mobo's leveren, heb jij enig idee hoeveel werk zon rma is ? ......
geloof me tis geen pretje

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Verwijderd

systeem c2d e6600
mobo: p5w-dh deluxe
geil 6400 drr2 2x1gb
2 serial ata 250 WD
x1800xt 512mb

ik heb gelezen in dit topic, dat er lang gewacht moet worden op het starten van windows xp.
nu heb ik dit probleem ook. dat ik 10 sec ongeveer het asus boot logo krijgt te zien.
ik heb alternate gebeld. dit is volgens hun normaal bij zo'n deluxe moederbord. nu stond ook in dit topic dat je op de TAB toets kan zien wat de post doet.

wat nu zeer opvallend is dat , ik de TAB knop druk dat het starten veel sneller gaat iets van 4 seconden. druk ik niet op de tab toets dan ddurt dit in asus boot logo 10 sec.

det of het moederbord problemen heeft met het starten van de post.

heeft hier iemand een verklaring voor ????

ps. als ich via het boot logo op del klik op de setup te open duurt het nog langer.
nu is dit niet echt een probleem, maar omdat het een hobby is van me wil ik het beste uit het beste halen.

Verwijderd

Dutch_Razor schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:09:
[...]

Ehm nee want de P5W is beter..

(als je de overclockingsdingen zo hoort)
Nou ik heb anders toch hele andere verhalen gelezen over de P5B Deluxe 8)7

Dat bord doet het toch echt niet veel onder voor de P5W DH Deluxe qua OC prestaties.

Verwijderd

heb op deze site het een en ander gelezen over de p5w ben pas met het 2e bord bezig of wat heet
bezig eerste p5b ging terug naar mycom omdat de pci sloten niet werkte
weet je wat ruil je hem in voor een p5w dh deluxe
deze ging ook terug naar mycom heb zelf in de zaak mijn tweede p5w in de kast gezet en wat denk je blijft ook meteen hangen
bij opstarten
nu gaat mycom er naar kijken (we zien het wel)

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
De mijne hangt ook zeer lang bij het opstarten.
Al veel zin gehad om het bord in de vuilbak te kieperen.

Verwijderd

crazyheinz schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 21:20:
De mijne hangt ook zeer lang bij het opstarten.
Al veel zin gehad om het bord in de vuilbak te kieperen.
kijk op XS in het p5w dh thread hoe je dat oplost.
Is een kwestie van instellen.
De mijne doet het ook als ik de cmos reset maar als ik em daarna behoorlijk ingesteld heb is het over.
IDE devices op not installed als je ze niet gebruikt, HW monitor helemaal uitzetten, etc etc.

• Conroe
Heeft de "Asus P5B Deluxe" hier ook last van?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04 22:36

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

r00t schreef op zondag 14 januari 2007 @ 11:51:
Heeft de "Asus P5B Deluxe" hier ook last van?
nee, heeft er geen last van, maar als je toch nog moet kopen overdenk dan de commando van asus....superding en alle "foutjes" in de p5b zijn gereduceerd.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Conroe
Rol-Co schreef op zondag 14 januari 2007 @ 12:03:
[...]

nee, heeft er geen last van, maar als je toch nog moet kopen overdenk dan de commando van asus....superding en alle "foutjes" in de p5b zijn gereduceerd.
Gereduceerd? Bedoel je niet verholpen?

Verwijderd

ik heb al een tijdje de P5W DH Deluxe, met de eerste bios (0701) duurde het opstarte soms wel lang. Maar hij start ALTIJD goed op. Nu heb ik 1707 werkt perfect, hij start ALTIJD SNEL op. Alleen als je gaat overklokken 315 FSB of hoger gaat de cpu fan 100% draaien. Dus mijn conclusie BIOS 1503 is de beste, NERGENS problemen mee!

PS: dat hangen bij opstarten, en het lang duren komt door de intel high defenision audio poort. Dus ontkoppel die even ;) dat zou moeten helpen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2007 14:04 ]

• ScSi
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Dragons schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 07:30:
Dit verhaal van defect P5W DH moederborden bij Alternate komt me erg bekend voor.
Heb namelijk verlede week ook 3x heen en weer moeten rijden, omdat ik eerst een refurbished bord had gekregen vervolgens had een bord waar 2 sata aansluitingen op ontbraken.
Bij de 3de keer kreeg ik eindelijk een goed bord.
Ik moet me toch bij jou aansluiten. Via een tweakert een P5W DH Deluxe overgekocht, kwam van bij Alternate vandaan.. Er ontbrak OOK een SATA-aansluiting op. Hoe hebben ze dat bij Alternate opgelost? (was het nog binnen de eerste week na aankoop?)

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 11:23
Dat hebben ze in mijn geval netjes opgelost, het was namelijk niet de eerste keer binnen een paar dagen dat ik langs was geweest. Dus had weer een nieuwe gehad van ze, dit keer wilde ik er wel zeker van zijn dat hij echt nieuw was. Heb ter plekke het bord gecontroleerd op alles en laten testen.
Dit keer was hij helemaal oke en hij draait nu als een zonnetje.

-

• ScSi
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Hmz, ok.. Mijne is al van juni 2006, dus onmiddellijk omruilen zullen ze wel niet. Toch frappant dat het bij die winkel al meerdere keren voorgekomen is. Ik ga denk ik deze gewoon verpatsen en een GA-965P-DS3 rev 2.0 kopen.
Pagina: 1