Hoi,
Ik moet morgen terug naar alternate met m'n 3e defecte bord in 2 weken:
1e bord random boot problemen, ca 1 op de 5 keer geen post. Bord getest door alternate, was inderdaad niet ok.
2e bord werkte redelijk, plotseling dood, na installeren scythe ninja
3e bord geeft vooral random powerup problemen als fans wel/niet gaan draaien, wel/niet posten. wel/geen beeps met alleen een cpu, cpu+mem, cpu + graka op het bord. Na een uurtje testen deed ie bijna niks meer.
Je leest hier en op xtremesystems wel over problemen, maar weinig echte defecten van de p5w dh. Ben ik de enige? Is dit domme pech, of een slechte serie borden, of wordt het tijd om andere onderdelen te gaan verdenken, zoals opgeblazen voeding? (Het 3e bord geeft met een andere voeding wel dezelfde verschijnselen).
Zijn er meer mensen met keihard defecte p5w dh's? En met werkende borden?
Seasonic SS-430HB voeding
Conroe E6600
Evga 7900GT
Kingston hyperX 2x1Gb PC6000 (ja, 6000) KHX6000D2K2/2G
WD5000YS harddisk
Ik moet morgen terug naar alternate met m'n 3e defecte bord in 2 weken:
1e bord random boot problemen, ca 1 op de 5 keer geen post. Bord getest door alternate, was inderdaad niet ok.
2e bord werkte redelijk, plotseling dood, na installeren scythe ninja
3e bord geeft vooral random powerup problemen als fans wel/niet gaan draaien, wel/niet posten. wel/geen beeps met alleen een cpu, cpu+mem, cpu + graka op het bord. Na een uurtje testen deed ie bijna niks meer.
Je leest hier en op xtremesystems wel over problemen, maar weinig echte defecten van de p5w dh. Ben ik de enige? Is dit domme pech, of een slechte serie borden, of wordt het tijd om andere onderdelen te gaan verdenken, zoals opgeblazen voeding? (Het 3e bord geeft met een andere voeding wel dezelfde verschijnselen).
Zijn er meer mensen met keihard defecte p5w dh's? En met werkende borden?
Seasonic SS-430HB voeding
Conroe E6600
Evga 7900GT
Kingston hyperX 2x1Gb PC6000 (ja, 6000) KHX6000D2K2/2G
WD5000YS harddisk