Vaag probleem met geheugenkaartlezer

Pagina: 1
Acties:

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31
Hoi,

Ik heb een wat vaag probleem. Ik heb een Sharkoon MEDIA READER 2, geheugenkaart lezer, en sinds kort vertoont hij kuren. Ik heb een memory stick pro duo, voor in mn w800i. Een 2gb versie van Sandisk. Deze heeft tijden goed gewerkt, ik plug hem erin, en hij komt erbij als schijfstation.

Afbeeldingslocatie: http://www.sharkoon.com/produktbilder/200/mediareader2.jpg

Sinds kort gebeurt er niks meer als ik hem erin steek, het groene lampje brand wel (dat er een kaartje inzit) maar verder niks. Een SD kaartje werkt er wel in. Mijn 2gb Sandisk kaartje werkt wel in de reader van mn laptop. Een andere MS pro duo kaartje (512mb Sandisk) werkt ook niet in mn Sharkoon reader.

Verder heb ik een andere usb poort geprobeerd, maar geen verschil.

Mijn Systeem

Win XP
A64 3500+
2Gb
MSI Neo2 Mobo
480W Tagan

Ontspan.

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09-2025
Werkt deze met een echt USB A of B stekkertje of met zo'n kabeltje die je op je moederbord moet aansluiten...?

Kreeg je er een CD met software/drivers bij...?

Kan je niet een andere kabel tussen de card reader en interne USB aansluiting proberen...?

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:02
Kijk even of de koperen pinnetjes van de reader wel allemaal contact maken met je kaartje. Kan zijn dat ze vuil geworden zijn door corrosie, of dat er eentje een beetje verbogen is. Voorzichtig mee omgaan want het is vaak niet het meest stevige deel van de cardreaders. Een nieuwe cardreader kost trouwens ook niet bijster veel meer.

"That was left handed..." - JJH

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Is het "schijfje" niet toevallig corrupt geraakt?

Instagram / YouTube

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:31
Het bleek nadat ik de cardreader open gemaakt had, dat er een pinnetje krom was, die geen contact maakte. Eenmaal recht gebogen werkte hij wel, maar de 'flexibiliteit' was eruit, dus maar een nieuwe besteld.

In ieder geval bedankt voor de reacties.

[ Voor 5% gewijzigd door Magnolia op 05-09-2006 22:36 ]

Ontspan.