(Digitale) Audio streamen

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een kastje op apparaatje wat het geluid (of geluidsbestanden, via netwerk) kan streamen naar mijn versterker aan de andere kant van de kamer.

Wat is de bedoeling? Het liefste zou ik een (toslink)-kabel door de kamer trekken naar mijn receiver, maar vanwege de afstand is dit geen realistische oplossing. Nu ben ik zoek naar een kastje waarmee ik het geluid uit mijn pc met goede kwaliteit op mijn receiver kan krijgen.
Er zijn kastjes zoals de Pinnacle Soundbridge die via het netwerk muziek streamen en deze op een andere locatie afspelen. Nadeel is dat de bediening van deze kastjes ook weer op de plek moet plaatsvinden. Hier wil ik nu juist vanaf. En bij mijn weten zijn deze kastjes niet vanaf de pc op afstand te bedienen.
Wat ik ook niet wil is een simpel pctje wat ik dan met remote desktop oid bedien, omdat er al voldoende apparatuur op de plek staat.

Weet iemand een apparaat of iets anders waarmee ik dit kan realiseren?

PSN: Shiver23

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 06:10

SpamLame

niks

Zo'n marmitek zender ontvanger constructie?

Zoek http://gathering.tweakers...&where=Dit+forum#hitstart

[ Voor 63% gewijzigd door SpamLame op 29-08-2006 00:00 . Reden: zoek binnen got ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ok tnx. Dat doet wel wat ik wil, maar qua kwaliteit en evt. meerkanaalsgeluid voldoet dit nog niet helemaal aan mijn wensen. Of wil ik weer dingen die niet bestaan :)

Even verder op zoek geweest.

edit 1: De Slim Devices Squeezebox 3, Philips SLA5500 of Pinnacle zijn allemaal dedicated apparaatjes. Aantal zelfs met digitale uitgang. Ik kan gewoon nergens vinden of deze apparaatjes ook via de PC te bedienen zijn. Kan iemand mij hier uitsluitsel over geven?

edit 2:Squeezebox wel. Meteen de duurste van de drie :) En de anderen?

[ Voor 54% gewijzigd door Shiver23 op 29-08-2006 00:17 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je het ding alleen vanaf de PC wil bedienen kun je ook een Airport Express nemen:

http://www.apple.com/airportexpress/

Voorzien van Wi-Fi en optische uitgang. Normaal gesproken kun je hem alleen met iTunes gebruiken, maar voor de Mac is er ook een tooltje (Airfoil) om andere programma's naar je ApEx te laten streamen. Zo'n tooltje is er voor Windows vast ook.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-02 06:10

SpamLame

niks

Nu snap ik je even niet..

Je wilt een kastje wat de boel ontvangt en doorstuurt naar de receiver.
Je wilt daar (bij receiver) geen PC.

Je wilt het kastje besturen via de/een pc.
Waarom is dat moet je steeds naar de PC lopen voor een volgend nummer playlist etc? Er zit een A.B. bij zodat je het kastje aan daarmee kan sturen (met vermoedelijk wat software op een/de pc), dan ben je er toch al of is dat hetgeen wat je bedoelt met "aansturen vanaf een pc"?

[ Voor 8% gewijzigd door SpamLame op 29-08-2006 00:22 . Reden: duidelijker ]

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Ik zit achter de pc, maar mijn receiver staat 8 meter verder weg.
Nu wil ik inderdaad het geluid van mijn pc op de receiver hebben. En de bediening van de muziek (in ieder geval) van achter de pc kunnen doen. Of dit nu gewoon mijn winamp is of bijv een goede webclient maakt mij niet zoveel uit. Vind het belangrijker dat de kwaliteit van het geluid goed is.

De Airport ziet er inderdaad wel uit als iets bruikbaars :)
Even uitzoeken of die per se met itunes moet of ook ander spul kan streamen.

[ Voor 16% gewijzigd door Shiver23 op 29-08-2006 10:52 ]

• Streamz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-02 11:12
Ik heb hier de Pinnacle Soundbridge staan. En die is vanaf de PC te bedienen. Niet door de Pinnacle / Roku software (althans, beperkt), maar door een 3th party applicatie. Ik gebruik zelf VisualMR, de beschrijving hiervan is bij Roku te vinden. De ontwikkelaar ervan zit op het forum aldaar.

Werkt prima.

En hoeft niet persé met iTunes.

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Vandaag eerst een zender/ontvanger van Elro gehaald. Alleen met scart-stekkers...... No go dus.
Daarna een setje van Marmitek gehaald. En die ga ik ook maar even terugbrengen. Zeer matige kwaliteit. Op een afstand van 8 meter en alleen een dubbele gipswand ertussen en nog veel last van storingen. En de algehele geluidskwaliteit viel echt heel erg tegen. Een radiouitzending klinkt beter.
Dus dat is niets voor mij. Maar even rustig de andere alternatieven bekijken, want die zijn direct een stuk duurder.
Wel kwam ik dit setje van logitech tegen voor 109 bij de mediamarkt. Maar helaas geen digitale uitgang.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Waarschijnlijk te duur en omslachtig, maar toch een idee:

Freecom MP-35 80GB Netwerk Player:

Afbeeldingslocatie: http://www.freecom.com/objects/00007243.jpg

Streamt ook gelijk al je beeld materiaal van de computer of van zijn ingebouwde harde schijf EN heeft een digitaal Coax en Optical out. :)
Alleen is dit speeltje helaas alleen via 10/100 Mbs ethernet aan te sluiten... Dan zou je er weer een AP aan moeten hangen als je het perse draadloos wil.. :/

Use the Search Luke...

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:44
Shiver23 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:
Wat is de bedoeling? Het liefste zou ik een (toslink)-kabel door de kamer trekken naar mijn receiver, maar vanwege de afstand is dit geen realistische oplossing.
Waarom is dat geen realistische oplossing? Coax-kabel kost de wereld niet en als je daar een digitaal signaal doorstuurt is er van kwaliteitsverlies geen sprake. Ik overbug hier in huis 20m met een stukje coax van de Gamma...

Regeren is vooruitschuiven

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Topicstarter
Omdat ik geen mogelijkheid heb om netjes een kabel te trekken van de pc naar mijn receiver.

Verwijderd

Silentpuma schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:16:
Waarschijnlijk te duur en omslachtig, maar toch een idee:

Freecom MP-35 80GB Netwerk Player:

[afbeelding]

Streamt ook gelijk al je beeld materiaal van de computer of van zijn ingebouwde harde schijf EN heeft een digitaal Coax en Optical out. :)
Alleen is dit speeltje helaas alleen via 10/100 Mbs ethernet aan te sluiten... Dan zou je er weer een AP aan moeten hangen als je het perse draadloos wil.. :/
Valt toch wel mee, 149 euro zonder hardeschijf.

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 07:46
Squeezebox is VERUIT de beste van alle opties qua geluidskwaliteit.
Pagina: 1