Toon posts:

ConroeXfire EsataII + E6600 probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb zojuist mijn pc binnen, en hij doet het nog niet echt helemaal naar wens. Het gaat om een asrock ConroeXfire-eSATA2 met een E6600 (videokaart : GT7900 256mb). Maar de computer is nogal traag en als ik een spel aan het installeren ben, dan is al het andere langzaam en dan kraakt en vertraagd het geluid zelfs en de muis gaat een beetje haperen. Ik heb niet alle drivers van de cd geinstalleerd, omdat de cd echt helemaal gaar is. Ik heb de drivers dus download van de asrock site en geinstalleerd. Ik heb ook al de nieuwste nvidia drivers geinstalleerd.

Kan iemand me hiermee helpen?

bij voorbaat dank,

Roxz

• TNT78
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

TNT78

De goeroe

Klinkt als een MOBO driver probleem.
Wat voor voeding heb je in je PC zitten?

mocht dat allemaal in orde zou zou ik de pc een keer opnieuw installeren.

Mous XP

Verwijderd

Topicstarter
TNT78 schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:48:
Klinkt als een MOBO driver probleem.
Wat voor voeding heb je in je PC zitten?

mocht dat allemaal in orde zou zou ik de pc een keer opnieuw installeren.
uhm, een 400 watt standaardvoeding, die in de kast zat.

Alles een keer opnieuw installeren heeft niet zo veel zin denk ik, heb gewoon de mobo drivers geinstalleerd (de gedownloade), snap echt niet wat er nu mis is.

Verwijderd

als je geluid kraakt probeer de wave omlaag te gooien,

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:55:
als je geluid kraakt probeer de wave omlaag te gooien,
daar ligt het niet aan, want de muis hapert ook enzo, het geluid is in orde.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:07
Lijkt op een HD die op PIO-modus z'n rondjes aan het draaien is. Check dat eens in het apparaatbeheer bij IDE/ATAPI controllers en neem ook eens een kijkje in het logboek van Windows.

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Daar zit een 945 chipset op en op de site van Asrock zie ik vrij oude chipset drivers staan. Probeer de nieuwste Intel drivers misschien eens?

http://downloadfinder.int...perating+Systems&lang=eng

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:57:
Lijkt op een HD die op PIO-modus z'n rondjes aan het draaien is. Check dat eens in het apparaatbeheer bij IDE/ATAPI controllers en neem ook eens een kijkje in het logboek van Windows.
hmmm, ik weet niet waar ik dit precies kan vinden, maar bij Location staat : PCI bus 0, device 31, function 1.

Ik weet niet of dat wat zegt ofzo, maar is dat fout dan?

• mad-dog
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:01:
[...]

hmmm, ik weet niet waar ik dit precies kan vinden, maar bij Location staat : PCI bus 0, device 31, function 1.

Ik weet niet of dat wat zegt ofzo, maar is dat fout dan?
Geavanceerde instellingen bij de eigenscappen van de IDE kanalen

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:03:
[...]

Geavanceerde instellingen bij de eigenscappen van de IDE kanalen
ik had er 2 tussen staan, eentje stond op DMA, en eentje op PIO. Kheb ze alle 2 op dma gezet. Ik hoop dat het werkt, iig alvast hardstikke bedankt!

• mad-dog
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:07:
[...]

ik had er 2 tussen staan, eentje stond op DMA, en eentje op PIO. Kheb ze alle 2 op dma gezet. Ik hoop dat het werkt, iig alvast hardstikke bedankt!
Is de huidige status ook veranderd, want als Windows deze zelf op PIO heeft teruggezet door timeout problemen zal deze niet naar DMA teruggaan, dan zul je de IDE-controllers compleet moeten verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:10:
[...]

Is de huidige status ook veranderd, want als Windows deze zelf op PIO heeft teruggezet door timeout problemen zal deze niet naar DMA teruggaan, dan zul je de IDE-controllers compleet moeten verwijderen
heb ik gedaan, nu staan ze alle 2 op DMA, dus ik zal ff kijken of het probleem nu verholpen is

Verwijderd

Topicstarter
ah, nu doet ie het goed.

Echt heel erg bedankt mad-dog, hier was ik dus echt nooit zelf achtergekomen.

• mad-dog
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:16:
ah, nu doet ie het goed.

Echt heel erg bedankt mad-dog, hier was ik dus echt nooit zelf achtergekomen.
Probleem wordt veroorzaakt door de meegeleverde CD, deze is vrijwel onleesbaar waardoor je optical op PIO wordt teruggezet..

Verwijderd

mad-dog schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 23:56:
[...]

Probleem wordt veroorzaakt door de meegeleverde CD, deze is vrijwel onleesbaar waardoor je optical op PIO wordt teruggezet..
een harde schijf is geen optical hoor die zijn nog altijd magnetisch, de optische drives zijn cd/dvd

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05:59
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:54:
[...]

uhm, een 400 watt standaardvoeding, die in de kast zat.

Alles een keer opnieuw installeren heeft niet zo veel zin denk ik, heb gewoon de mobo drivers geinstalleerd (de gedownloade), snap echt niet wat er nu mis is.
Welke kast?

• mad-dog
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 21:03:
[...]

een harde schijf is geen optical hoor die zijn nog altijd magnetisch, de optische drives zijn cd/dvd
Misschien had ik het over een CD/DVD

Ik heb het bij me thuis ook even getest, en m'n eigen brander is ook naar PIO gesprongen
Pagina: 1