Router defect na mijn vakantie

Pagina: 1
Acties:

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik kom terug van mijn vakantie en mijn router werkt niet meer. Rechtstreeks van de modem naar de PC is geen probleem. Maar ik wil natuurlijk via mijn laptop draadloos internetten. De stroom is wel uitgevallen tijdens mijn vakantie, maar verder zijn er geen instellingen veranderd. Heeft iemand een idee?

Groet, Erik

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Hoe weet je zeker dat er geen instellingen veranderd zijn door het verliezen van de spanning.
Ik raad je aan om alle instellingen nogmaals in te stellen in de router (zoals keys) en dan nogmaals proberen of het werkt.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:33
Misschien blikseminslag? Vandaar dat de stroom is uitgevallen

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Even resetten en opnieuw instellen. Mocht dit niet werken dan is hij waarschijnlijk dood

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMike op 28-08-2006 23:32 ]

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Welke router? Welke firmware? Welke settings? Kan je hem via het bekabelde net nog wel bereiken? Zo ja, dan issie in elk geval niet helemaal aan gort. Op moment dat er werkelijk bliksem zou zijn geweest, lijkt het me sterk dat enkel het wireless uitvalt. Aangezien je zegt dat er geen settings veranderd zijn, neem ik aan dat je di enog wel kan uitlezen. Ik denk dus dat er in dat geval wel degelijk settings zijn aangepast en je router prima in orde is. Wellicht heb je destijds de configuratie gemaakt, maar niet gesaved waardoor 'ie na een powerloss toch weer op default staat.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Je hebt toch niet toevallig de output power van je zender verhoogd m.b.v. 3rd party firmware? Dit heb ik namelijk ook gedaan met mijn gemodde Linksys WRT54G. Een maat van mij deed het ook, maar hij had geen extra koeling.......(dit is niet de mijne, maar de mod lijkt er sterk op)

http://gallery.bcwireless...wnloadItem&g2_itemId=6992

Modbreak:Resize volgende keer zo'n pic aub voor je een layout- en laadtijdverneukend gedrocht als dit post :/

Toen brandde zijn zender in de router door. :P

[ Voor 41% gewijzigd door dion_b op 29-08-2006 17:07 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-04 11:37

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maak daar eens netjes een thumbnail van alsjeblieft.

EDIT:
Even op de klok kijken voor het posten kan geen kwaad 8)7 Bovenstaande opmerking was dus naar aanleiding van de onverkleinde image in het topic.

[ Voor 59% gewijzigd door Freee!! op 29-08-2006 16:58 ]

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:04

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wat doet een router in OH :? Het is hier geen dumpbak :o

Move OH -> NT

Oslik blyat! Oslik!

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb een linksys WRT54G, ik heb geen firmware opgrade gedaan. Ik kan de router wel benaderen en zie dat alle instellingen zoals keys en dergelijke nog ingesteld staan. Als ik mijn modem rechtstreeks aan mijn PC hang is er geen enkel probleem. Als ik de router er tussen hang, gaat het niet goed.
Pagina: 1