nieuwe budget pc of refurbased dell optiplex??

Pagina: 1
Acties:

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:20
Beste medeforummers,

ik ben voor mijn ouders op zoek een nieuwe pc.
Hun oude beestje heeft het ongeveer begeven en wekt ook veel irritaties op vanwege z'n traagheid.

Nu willen ze niet al te veel geld uitgeven. Budget ca. 500 euro.
Wensen zijn een 17 inch TFT scherm en een pc waar ze mee kunnen internetten, emailen en wat administatieve dingen (ook word en excel).
Het moet allemaal wel weer wat sneller gaan.

Nu heb ik 2 pc's gezien.

1)
Bij een lokale pc boer kan ik het volgende systeem krijgen:
Het gaat om een
DELL GX270 desktop pc met
40 GB HD
Intel Xtream Graphics 2
P4 2,6 Ghz
512 MB geheugen
deze moet gaan kosten 325 euro inkl. muis en toetsenbord echter ZONDER eventuele DVD brander
daar moet dan nog een 17 inch TFT bij en dan zit ik totaal op 500 euro.

2)
Bij de MEDI MAXX (net over de grens in dld) kan ik het volgende systeem kopen:
HP invent Athlon 64 3200+
ATI Radeon XPRESS 200 onboard
DVD brander
160GB HD
512 MB geheugen
inkl. 17 inch TFT
en uiteraard een toetsenbord en muis (wel duits... maar toetsenbordje is natuurlijk te vervangen)
dit alles voor 499 euro!

Graag jullie reakties!!
:?

• Rhannie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-01 10:17

Rhannie

[DPC] Team Black Bulls

Duidelijk die tweede. Die is gewoon zoveel beter. En misschien ook nog wel goedkoper, aangezien je bij die Dell ook nog een monitor moet kopen.

[ Athlon XP 3000+ (Barton) @ 2635MHz | Abit NF7-S2 | Zalman CNPS7000-Cu | 2 x MDT 512MB DDR400 | Sapphire Radeon 9800SE @ 432MHz core/378MHz mem met alle pipelines unlocked + Zalman VF700-AlCu | WD800JB | WD2500JB | Antec SLK3000B | Zalman ZM400B-APS ]

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:01
ben ik het ook mee eens ... denk dat je ook redelijk dicht bij dld woont. die andere pc kon je 3 jaar geleden ook al kopen (ongeveer)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zo'n Optiplex is volgens mij ook nog eens verre van standaard (lees: small form factor, afwijkende voeding en mobo) dus als er wat stuk gaat kun je er niet een standaard onderdeel in doen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Absoluut de 2de. En evt. later indien mogelijk een knappe videokaart erin en wat extra geheugen.
Toetsenbord is niet echt belangrijk is met € 15,00 vervangen voor een goede standaard QWERTY.

• tjerkpolle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-01 15:20
Ok, bedankt voor het commentaar. Dan gaan we zeker voor de 2e. Bij de eerste zit ik bij 500 euro overigens wel op pc met monitor. Maar is idd al een ouder systeem.
Pagina: 1