Ja hoor, mod maar weg

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31
Nee, ik heb niet een post geplaatst op de Frontpage die is weggemodereerd. Ik wil alleen even een discussie starten.

De laatste tijd begin ik me steeds meer te ergeren aan mensen die een reply plaatsen op een nieuwsbericht en niet het geduld hebben om te wachten tot alle mensen erdoorheen zijn gespit. Soms zitten er nog wel een negatievelingen tussen die het kennelijk leuk vinden om alles naar beneden te zeilen waardoor 0 berichten zijn en bijvoorbeeld 29 op 0 of -1.

Daarnaast heeft het te maken met inzicht van een gebruiker en welke beoordeling die een bericht geeft. Het kan dus gebeuren dat een post van +1 naar 0 gaat en vervolgens andere mensen daar anders over denken en alsnog naar +2 gaan.

Het geen wat me irriteert zijn de mensen die een nuttige bijdrage leveren, naar 0 of -1 worden gezet en dan zonodig een edit moeten doen, met bijvoorbeeld als tekst "ja hoor, mod maar weg" Ik krijg zo langzamerhand een beetje de neiging om die ongeduldige mensen alleen al naar beneden te gooien als ze zo'n edit plaatsen. Ziet er niet uit, en staat behoorlijk negatief en absoluut offtopic.

Hebben jullie dat nou ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ik kan je alleen maar gelijk geven, dit is zo ambetant

for (int x=0;x<100;x++)
{
tekst

tekst

ja hoor mod me maar weg

}

Mensen hebben gewoon geen geduld meer, alles moet zo rap zijn. en met wilt allemaal voldoening voor zijn bijdrage, men kan niet meer verdragen dat met weggemod wordt, of hun reactie nu goed of slecht is.

Ik begrijp dat het niet fijn is als je (voor jouw inzichtvolle) reactie wordt weggemod, maar wacht even, er zijn heus wel meer positievelingen als negatievelingen, dus uiteindelijk zal je post dan wel een punt krijgen wat overeen komt met het 'gevoel' van de community.

Anderszijds moet ik ook toegeven dat het niveau van de posts op de FP, en op GoT omlaag gaat (zoveel van die beginnertjes, die posten zonder iets te lezen, a la 'hier is mijn probleem, los 't op!' )

offtopic:
Ben bij dat de :S smilie NIET op de FP werkt, want ik vind die echt overbodig ( 't is hier geen MSN! )

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svandelft.nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-02-2024
Volkomen met je eens.
In het begin heb ik wel gebruik gemaakt van de beoordelingfunctie. Echter heb ik me er zo aan geirriteerd dat ik er gewoon mee gestopt ben. Omdat ik het gevoel had dat het nutteloos was omdat het toch steeds omlaag werdt gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door svandelft.nl op 28-08-2006 23:10 ]

System Spec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-09 12:12
Ik kan wel begrip hebben voor de "Ja hoor, mod maar weg" reacties.
(tenminste... als het daadwerkelijk een zinnige reactie was natuurlijk)

Er wordt vaak gezegd dat je gewoon even moet wachten, en dat het de volgende dag meestal wel goed staat.

1) Meestal staat het de volgende dag nog steeds niet goed
2) De volgende dag heb je er niets meer aan. De volgende dag leest vrijwel niemand de reacties op een FP meer. Dus heb je voor piet snot je zinnige reactie zitten te typen
3) Veel mensen hebben niet in de gaten dat je standaard op nivo 1 leest, en dat je dat kan aanpassen naar nivo 0. Veel relatief nieuwe mensen, die juist wat zouden kunnen opsteken van een zinnige reactie, zullen die dus nooit lezen als ie op 0 staat.

En dan wordt er vaak geroepen dat je dan maar een berichtje moet plaatsen op dit moderator forum.
Maar dat heeft niet het nut dat die mensen willen bereiken. Als je hier een berichtje plaats, krjig je wel weer de juiste score bij je reactie, maar mensen tikken die tekst juist voor de mensen die fout modereren. En die mensen lezen dit forum niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
mjtdevries schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:28:
Ik kan wel begrip hebben voor de "Ja hoor, mod maar weg" reacties.
(tenminste... als het daadwerkelijk een zinnige reactie was natuurlijk)

Er wordt vaak gezegd dat je gewoon even moet wachten, en dat het de volgende dag meestal wel goed staat.

1) Meestal staat het de volgende dag nog steeds niet goed
2) De volgende dag heb je er niets meer aan. De volgende dag leest vrijwel niemand de reacties op een FP meer. Dus heb je voor piet snot je zinnige reactie zitten te typen
3) Veel mensen hebben niet in de gaten dat je standaard op nivo 1 leest, en dat je dat kan aanpassen naar nivo 0. Veel relatief nieuwe mensen, die juist wat zouden kunnen opsteken van een zinnige reactie, zullen die dus nooit lezen als ie op 0 staat.

En dan wordt er vaak geroepen dat je dan maar een berichtje moet plaatsen op dit moderator forum.
Maar dat heeft niet het nut dat die mensen willen bereiken. Als je hier een berichtje plaats, krjig je wel weer de juiste score bij je reactie, maar mensen tikken die tekst juist voor de mensen die fout modereren. En die mensen lezen dit forum niet.
Dat lijkt mij nog geen reden om er over te gaan mekkeren in je post, want dan ben je gewoon offtopic bezig en maak je je kansen er niet beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:49
Ik weet niet of de regel ongeschreven is of dat ie ergens terug te vinden is, maar zodra ik gepiep over de moderatie vind in reacties dan krijgt ie van mij -1 Offtopic.

Het voorbeeld van de TS had ik btw in eerste instantie ook al niet hoger dan +1 laten staan, want dergelijke opmerkingen kan iedereen maken en voegen niets toe. Bij elk nieuw product zie je wel wat van die reacties: "Ah vet, hoe duur word ie." :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
@Jesse
Ik weet niet of de regel ongeschreven is of dat ie ergens terug te vinden is, maar zodra ik gepiep over de moderatie vind in reacties dan krijgt ie van mij -1 Offtopic.
Ik vraag me af hoe vaak je daartoe de kans krijgt, want normaal gesproken klagen mensen pas als ie al op 0 staat, en dan kan je geen -1 offtopic meer geven :)

@RoD
Dat lijkt mij nog geen reden om er over te gaan mekkeren in je post, want dan ben je gewoon offtopic bezig en maak je je kansen er niet beter op.
Die reacties worden vaak dan ook niet gegeven om de kansen beter te maken, (nogmaals: dan zouden ze wel in dit forum posten) maar als weerwoord tegen de mensen die slecht modereren.

En wat betreft de term "mekkeren" Dat zou ik alleen willen gebruiken wanneer de klacht over de moderatie onterecht is. Maar in de helft van de gevallen is het wel terecht.
Het is dan nog steeds "ongewenst", maar mekkeren vind ik dan een onterechte benaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Vind ik niet. Dat weerwoord hoort daar gewoon niet thuis. Bovendien is het wel of niet terecht klagen over een moderatie een mening, een mening die het beste geventileerd kan worden in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
RoD schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:53:
*knip
Dat weerwoord hoort daar gewoon niet thuis.
*knip*
Heel juist. (Als ik eerlijk ben is het zien van dergelijke gezeur vaak voor mij een trigger om weer eens een zak modpuntjes erbij te pakken, naast losgeslagen moderaties of onderwerpen die mij veel interesseren.)

@mjtdevries: Best vaak word er wel weer omhoog gemod als mensen zeuren over de moderatie, terwijl die reacties dan juist offtopic zijn, terwijl ze zonder het gezeur meestal wel op 1 of 2 hadden kunnen staan.

Zie de TMF FAQ:
Wel #%@%, iemand heeft mijn reactie volkomen onterecht omlaag gemod, daar ga ik wat van zeggen en goed ook!

Dat is je goed recht. Maar zoals wel vaker zijn er ook hier meerdere wegen naar Rome .
Een vrij populaire is het editten van je reactie met een niet mis te verstane boodschap. Dit vermindert je reactie alleen maar in waarde omdat je je inzichtvolle verhaal verziekt met 'achtergrondruis' die door de meestal gebruikte toon als troll beoordeeld zal worden.
Dus wat moet je doen? Allereerst een beetje geduld hebben. Als de moderatie onterecht is, zal een langsfietsende mod met een beetje meer verstand van modden deze weer in de richting van de juiste score zetten.
Als dat te lang duurt (We're talking hours here) is TMF de beste weg. Daar komen namelijk mensen die meer verstand van modereren hebben en is de enige juiste plaats om reactiescores te bediscussiëren.
Commentaar op moderaties zal in veel gevallen door een powermod worden ge-edit.
En de algemene t.net FAQ:
Het plaatsen van opmerkingen in de reacties over een onjuiste moderatie is not done!

[ Voor 67% gewijzigd door Jesse op 29-08-2006 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
RoD schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 09:53:
Vind ik niet. Dat weerwoord hoort daar gewoon niet thuis. Bovendien is het wel of niet terecht klagen over een moderatie een mening, een mening die het beste geventileerd kan worden in dit forum.
Dat kan jij wel vinden, en dat kan de rest hier wel vinden, maar in de praktijk heeft iemand van wie voor de zoveelste keer een zinvolle reactie wordt weggemod daar geen zier aan.

Ze willen een statement maken naar de personen die dat doen.
En hier klagen helpt daar niets aan.

Sommigen zullen niet weten dat klagen over de moderaties "not-done" is, maar anderen zullen om bovenstaande reden ook willens en wetens het toch gewoon doen!

Zowiezo is het nogal frusterend dat iemand met 1 klik je reactie naar 0 zet (waardoor de meerderheid van de tweakers de reactie niet eens meer ziet en dus ook niet omhoog mod), terwijl je dan zelf relatief gezien een boel werk moet doen om het hier met onderbouwing aan te melden.

Ik denk dat er heel wat minder mensen over zouden klagen, als je op de FP bij je eigen post op een icoontje of zo kon klikken om een onjuiste moderatie te melden.
Maar dan krijg je hier veel te veel aanmeldingen.

Zelf negeer ik alle terechte mods op mijn reacties maar gewoon, want het is echt dweilen met de kraan open. Je gaat niet 75% van je eigen reacties ook nog eens hier aanmelden omdat ze onterechte omlaag gemod zijn. Dan blijf je bezig.

Moraal van het verhaal:
Ik begrijp dat jullie die klachten niet op de FP willen zien, en ik weet ook dat het "not-done" is, maar probeer ook te begrijpen waarom mensen het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
Het gaan zeuren in je omlaag gemodde reactie heeft zowieso geen zin, want de mensen die verkeerd modden gaan ook vast niet vervolgens alle reacties op 0 en -1 lezen. De mensen die je wilt bereiken bereik je dus zowieso niet, en voor de mensen die je niet hoeft te bereiken is je reactie offtopic geworden. Zeuren over je moderatie in je reactie is dus gewoon altijd fout.

Het gebeurd overigens niet zo heel vaak dat een tread na ruim een dag nog schots en scheef staat (hoewel het vast wel gebeurd), maar die opmerkingen over de moderatie staan er soms al na een paar minuten.

Daarnaast (nofi) zul je toch echt eens over je reacties na moeten gaan denken als je er keer op keer weer tegenaanloopt dat je reacties in jou ogen onterecht omlaag gemod worden. Ikzelf heb er weinig last van dat mijn reacties in mijn ogen te laag terecht komen. Om te beginnen gebeurd het niet zo veel, mede omdat ik niet overal maar op reageer. Gebeurd het wel en is het stuitend dan meld ik het hier. En soms dan trek ik ook wat conclusies over de waarde die mijn reactie blijkbaar had.

En nee, ik ontken niet dat er nooit onterecht gemod word, maar is dat het geval dan is het echt niet veel (meer dan het editen van je reactie op de fp) moeite om hier even een topic te starten met de juiste links en wat toelichting.

[ Voor 9% gewijzigd door Jesse op 29-08-2006 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

mjtdevries schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:45:
[...]

Dat kan jij wel vinden, en dat kan de rest hier wel vinden, maar in de praktijk heeft iemand van wie voor de zoveelste keer een zinvolle reactie wordt weggemod daar geen zier aan.

Ze willen een statement maken naar de personen die dat doen.
En hier klagen helpt daar niets aan.
En dus gaan ze er over klagen in hun post, nee daar wordt het beter van :/
Sommigen zullen niet weten dat klagen over de moderaties "not-done" is, maar anderen zullen om bovenstaande reden ook willens en wetens het toch gewoon doen!
Klopt, daarom imo -1 offtopic geven, dan wordt het afgestraft.
Zowiezo is het nogal frusterend dat iemand met 1 klik je reactie naar 0 zet (waardoor de meerderheid van de tweakers de reactie niet eens meer ziet en dus ook niet omhoog mod), terwijl je dan zelf relatief gezien een boel werk moet doen om het hier met onderbouwing aan te melden.
Zoveel moeite is het toch niet om er even een topic over te openen als je onterecht naar beneden gemod bent? Je zult heus niet altijd onterecht gemoddereert worden.
Ik denk dat er heel wat minder mensen over zouden klagen, als je op de FP bij je eigen post op een icoontje of zo kon klikken om een onjuiste moderatie te melden.
Maar dan krijg je hier veel te veel aanmeldingen.

Zelf negeer ik alle terechte mods op mijn reacties maar gewoon, want het is echt dweilen met de kraan open. Je gaat niet 75% van je eigen reacties ook nog eens hier aanmelden omdat ze onterechte omlaag gemod zijn. Dan blijf je bezig.

Moraal van het verhaal:
Ik begrijp dat jullie die klachten niet op de FP willen zien, en ik weet ook dat het "not-done" is, maar probeer ook te begrijpen waarom mensen het doen.
Het is wel te begrijpen ja, maar daarom krijgen ze van mij alsnog een -1 offtopic. Simpelweg omdat het offtopic is, het voegt niks toe, je haalt alleen je reactie er maar mee naar beneden. Als je naar beneden gemod wordt moet je dat imo gewoon accepteren, niet iedereen deelt jou mening. Het modsysteem is natuurlijk niet perfect, en er zullen wel eens reacties echt onterecht gemod worden, maar in dat geval kun je het gewoon hier posten. Als de mensen die onterecht gemod worden echt hun recht willen halen, dan vinden ze dit forum wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
@RoD
Het is wel te begrijpen ja, maar daarom krijgen ze van mij alsnog een -1 offtopic
Ik hoop dat je die -1 niet klakkeloos geeft bij iedereen die een opmerking over de moderatie zet, maar daarbij wel de rest van de inhoud van de reactie meeneemt.

Als iemand een goede reactie heeft geschreven die ten onrechte naar beneden is gemod, dan vind ik de inhoud van die reactie belangrijker, dan de klacht over de moderaties.

Met name bij iemand maar op 1 staat zou ik daar persoonlijk nooit een -1 offtopic overheen gooien, aangezien dat nogal stevige consequenties heeft.

@Jesse
Daarnaast (nofi) zul je toch echt eens over je reacties na moeten gaan denken als je er keer op keer weer tegenaanloopt dat je reacties in jou ogen onterecht omlaag gemod worden
Als je het niet vanzelfsprekend vindt dat mensen software illegaal downloaden en films en muziek illegaal uploaden, dan zullen je reacties altijd omlaag gemod worden. Dan heeft dan niets met de reacties zelf te maken, want hoe genuanceerd je ze ook maakt, het resultaat blijft dan hetzelfde.
(op een gegeven moment word je daardoor dan ook wel eens minder genuanceerd natuurlijk)

Verder reageer ik voornamelijk op onderwerpen waar ik veel verstand van heb, maar ook dat is slecht voor je scores want dat betekent dan vaak dat je correcties moet geven op de heersende opinie.
En aangezien het voor mensen zonder diepgaande kennis van een bepaald onderwerp moeilijk is te beoordelen welke mensen uit hun nek kletsen en welke diepgaande kennis hebben, krijg je dan ook vaak onterechte moderaties. Je kan je posts wel onderbouwen met url's, maar mensen kijken daar niet naar.

Maar nogmaals. De scores boeien mij allang niet meer, en je hoeft mij niet te vertellen hoe het zou horen. Het ging mij er alleen maar om jullie toe te lichten waarom mensen dat soort dingen doen, omdat ik zelf ook wel eens in de verleiding ben gekomen.
Pagina: 1