Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-11 15:45
Ik (Bijna 20) wil bij mijn vriendin(22) die al op haarzelf woont intrekken. Ikzelf zit nog op school (dus krijg dan een uitwonende beurs 8) ). Het is nog niet duidelijk of mijn vriendin dit jaar nog naar school gaat (ze staat in iedergeval op een wachtlijst) maar ik ga er vanuit van niet, Dus heeft ze recht op een bijstands uitkering. maar als ik bij haar intrek wat veranderd er dan ?.

1 ik moet me inschrijven bij haar gemeente.

2.aangeven bij de IB-groep. (heb het opgezocht daar veranderd niks voor mij (behalve dat ik een uitwonende beurs krijg). Ook niet als ze een vaste baan krijgt.

3 Nu is eigenlijk mijn grote vraag wat gebeurt er met de belasting. Weet iemand of er wat veranderd ?
Is dit bijvoorbeeld nadelig voor mijn vriendin. Ook als zij een vaste baan krijgt ?

4 Ik moet me inschrijven bij de woningstichting.(neem aan dat daar niet veel veranderd

Hoop dat ik het zo een beetje duidelijk mijn probleem heb uitgelegt.
Heb ook naar dit topic gekeken maar kon ik ook niet veel uit halen.

spelfouten onder voorbehoud

Verwijderd

Ik woon ook samen met een meid, maar het is niet meer dan een gedeelde huurovereenkomst. We hebben dan ook niets met elkaar, maar al zou het zo zijn: jullie leiden elk jullie eigen leven met inkomsten en uitgaven, toevallig sta je op hetzelfde adres ingeschreven en heb je samen een huurovereenkomst getekend (al dan niet met een hoofdhuurder en subhuurder).

Dit verandert uiteraard als je gaat samenwonen op basis van een samenlevingscontract oid.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je écht samenwoont ofzo, dan was daar toch iets mee qua zorg-toeslag? Dan had je te maken met zorg-partners of wat dan ook...

Details weet ik allemaal niet, maar er was toentertijd wel zo'n schema, zou ik anders eventjes naar kijken :)

• rg-mohwa
@tjetta

Valt dat dan niet onder "Onderverhuren" ?? wat denk niet dat haar woningverenigen dat toelaat.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 21:42

zomertje

Barisax knorretje

Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:40:
Ik woon ook samen met een meid, maar het is niet meer dan een gedeelde huurovereenkomst. We hebben dan ook niets met elkaar, maar al zou het zo zijn: jullie leiden elk jullie eigen leven met inkomsten en uitgaven, toevallig sta je op hetzelfde adres ingeschreven en heb je samen een huurovereenkomst getekend (al dan niet met een hoofdhuurder en subhuurder).

Dit verandert uiteraard als je gaat samenwonen op basis van een samenlevingscontract oid.
Onderhuren mag niet altijd. En ik vraag me af of de BD het pikt als je samenwoont maar toch weer niet.

Maar volgens mij wil TS gewoon samenwonen. Je kan wel een fiscaal partnerschap aangaan voor de belasting, de voorwaarden weet ik niet precies uit mn hoofd.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• rg-mohwa
Maar volgens mij wil TS gewoon samenwonen. Je kan wel een fiscaal partnerschap aangaan voor de belasting, de voorwaarden weet ik niet precies uit mn hoofd.
Ja dat mag pas na 6 maanden.
maar ik wil eigenlijk gewoon niet dat zij er op achteruit gaat ivm belasting enzo.Ik ga er anders wel op vooruit met me stufie.Maar als zij daar bijvoorbeeld 600 euro voor moet inleveren bij de belasting schiet het ook niet echt op. Bedoel ik woon er eigenlijk al. alleen sta niet ingeschreven.

Verwijderd

rg-mohwa schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:43:
@tjetta

Valt dat dan niet onder "Onderverhuren" ?? wat denk niet dat haar woningverenigen dat toelaat.
Er is sprake van onderhuur zodra je een woning al dan niet in overeenstemming met de pandeigenaar/-beheerder verhuurt aan een derde zodra je er zelf niet woont. In mijn geval is er sprake van een huurovereenkomst met een hoofdhuurder en subhuurder, volledig correct geregeld. Overleg even met haar woningvereniging, dit is ongetwijfeld goed te regelen!

• rg-mohwa
Verwijderd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:51:
[...]

Er is sprake van onderhuur zodra je een woning al dan niet in overeenstemming met de pandeigenaar/-beheerder verhuurt aan een derde zodra je er zelf niet woont. In mijn geval is er sprake van een huurovereenkomst met een hoofdhuurder en subhuurder, volledig correct geregeld. Overleg even met haar woningvereniging, dit is ongetwijfeld goed te regelen!
Rare vraag misschien maar ben ik ook subhuurder als ik bijvoorbeeld geen huur betaal maar dat via haar regel. Zodat we financieel (bij de belasting) niets met elkaar te maken hebben om het even zo te zeggen

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
offtopic:
Gezien het over belastingen en uitkeringen gaat verplaats ik dit naar Werk en Inkomen.

De belasting zal gezien jullie situatie eerder positief uitvallen dan negatief (fiscaal partnerschap, etc.)

Een eventuele bijstandsuitkering (woont ze in een gemeente waar jongeren die uberhaupt nog zomaar kunnen krijgen?) ligt moeilijker. Ik kan me goed voorstellen dat er minimaal verwacht wordt 'huur' te betalen wat van een eventuele uitkering in mindering kan worden gebracht (gehoord van mensen waarbij volwassen kinderen inwoonden). In geval van het voeren van een gezamenlijk huishouden (wat jullie doen, en wat bij verzwijgen kan leiden tot sociale verzekeringsfraude) zal het ongetwijfeld nog iets anders liggen, maar ik heb geen idee wat de regels zijn met een studerende partner die studiefinanciering krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 28-08-2006 23:19 ]

• rg-mohwa
Rukapul schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 23:14:

Een eventuele bijstandsuitkering (woont ze in een gemeente waar jongeren die uberhaupt nog zomaar kunnen krijgen?) ligt moeilijker. Ik kan me goed voorstellen dat er minimaal verwacht wordt 'huur' te betalen wat van een eventuele uitkering in mindering kan worden gebracht (gehoord van mensen waarbij volwassen kinderen inwoonden). In geval van het voeren van een gezamenlijk huishouden (wat jullie doen, en wat bij verzwijgen kan leiden tot sociale verzekeringsfraude) zal het ongetwijfeld nog iets anders liggen, maar ik heb geen idee wat de regels zijn met een studerende partner die studiefinanciering krijgt.
ze woont in arnhem.en is net afgestudeerd van de PABO,en ik geloof dat ze eventueel wel in aanmerking kwam voor die bijstand.Maar daarom vroeg ik hier om raad. Omdat ik niet achteraf allemaal instanties op me afkrijg wegens fraude of zulke zaken. maar ze vertelde dat een vriendin van haar ook samen met iemand hetzelfde soort flatje huurt. Dus ga zoiezo daar nog informeren en morgen even de vivare bellen.
Pagina: 1