Toon posts:

kan router niet benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje. Ik heb een Belkin wireless router aan de orange livebox gehangen en ik kan nu gewoon internetten (wel via een kabel). Omdat wireless op mijn laptop niet wilde werken probeerde ik de optie accesspoint only met ip adres 192.168.2.254 (standaard instelling). Ik kan de router nu echter niet meer benaderen met dat adres wat wel zou moeten kunnen. Verder blijkt de reset knop ook stuk te zijn. Iemand tips?

Oh ja, de persoon van wie de router was kan wel gewoon wireless het internet op.

Verwijderd

probeer eerst eens via die persoon zijn verbinding wel werkt om naar de instellingen van die AP te kijken. Wellicht dat er iets van MAC-filtering aanstaat? waarom krijg je trouwens geen verbinding met je AP? krijg je geen IP? geen bereik?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 00:31:
probeer eerst eens via die persoon zijn verbinding wel werkt om naar de instellingen van die AP te kijken. Wellicht dat er iets van MAC-filtering aanstaat? waarom krijg je trouwens geen verbinding met je AP? krijg je geen IP? geen bereik?
Internetten ging prima, maar de accesspoint zelf kon ik niet eens pingen. Ik heb mijn ip adres vastgezet op dezelfde range als het AP en toen lukte het wel.

Topic kan dus op slot :)

Verwijderd

Topicstarter
Laat toch nog maar even open.. Na een dagje perfect draadloos te internetten doet hij het weer niet en kan ik de router niet meer benaderen.

Was het toeval dat hij het even deed of doe ik weer iets fout?

• AvanCade
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 21:06
Mijn linksys router had vroeger een soort gelijk probleem, maar met LAN. De modem/router even aan en uit werkte prima, of de verbinding herstellen.

Wat ik verder nog kan bedenken is dat je je IP in Windows automatisch moet laten toekennen omdat je misschien buiten de toegestane IPrange van je router zit. Of zet het IP zelf en probeer een IP in te voeren dat kortbij je router zit.