[auto] Sub aangesloten, maar geen geluid?

Pagina: 1
Acties:
  • 681 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57
Ik heb nu (tijdelijk) een actieve subwoofer in m'n auto zitten (http://www.remcoshop.nl/R...s/RCAudio/Products/100372)
Mijn aansluitingen van mijn vorige sub die gejat is zaten er nog dus hoefde ik 'm alleen maar in te pluggen... dacht ik.

De eerste paar minuten deed de sub het prima, maar opeens viel de sub herhaaldelijk weg tijdens het rijden om vervolgens helemaal geen geluid meer te geven.

Alles gecontroleerd, het controlelampje op de sub brandde, dus ik neem aan dat ie stroom krijgt en de remote ook contact heeft?
De tulpstekkers van m'n JVC headunit zijn ook nog aangesloten, dus waar zou het aan kunnen liggen :S

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Toch een los contact? Misschien schade aangericht door de dieven? Meet de kabels es door oid.

• Vimana
misbehavingman schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:13:
Toch een los contact? Misschien schade aangericht door de dieven? Meet de kabels es door oid.
Nu zal het wel erg dom klinken maar ik heb geen flauw idee hoe een multimeter werkt.
Heb al een tijdje dat ding liggen maar kan nergens een "multimeter voor dummies" handleiding vinden :$

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Koppel de kabel aan beide einden los en maak ze vervolgens aan 1 kant aan elkaar. Zet je multimeter op de Ohm stand (?) en meet aan de andere kant de kabels die je aan elkaar hebt geknoopt door, door op elke kabel 1 sonde te houden. Als de multimeter nu getallen aangeeft in plaats van 'oneindig' dan is de verbinding goed. Verandert er niks, dan is de verbinding niet goed (of je hebt de kabels aan de andere kant niet goed aan elkaar gemaakt :) )

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Gooi de remote van de sub 's los van je receiver/contactslot, en hang 'm met een draadje op z'n pluspool. Remote is ook gewoon 12V. (Echter, wordt geschakeld dmv. een stroom die pas gaat lopen als jij je sleutel omdraait). Als de sub dan aangaat, zit er een fout in je remotelijn.

Daarna, als de sub nóg geen geluid geeft en hij staat 100% zeker weten wel aan, kunnen het nog 3 dingen zijn:

• Audio bekabeling niet (goed) aangesloten
• Subwoofer of z'n amp dood
• Receiver stuurt geen sub-signaal uit

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

• Vimana
Alle kabels doorgemeten en er kwamen inderdaad verschillende getallen uit. Dus ik mag aannemen dat er geen kabelbreuk is o.i.d.

Nadat ik een beetje met de kabels heb zitten klooien deed de sub het ineens. Maar toen ik het volume omhoog draaide stopte ie er plotsklaps weer mee.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Je moet eerst even uitsluiten of het niet toch een bedradingsprobleem is.

Anders denk ik dat de amp gewoon in protectie schiet (ivm warmte oid).

Wise enough to play the fool

• Vimana
teacher schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 19:21:
Je moet eerst even uitsluiten of het niet toch een bedradingsprobleem is.

Anders denk ik dat de amp gewoon in protectie schiet (ivm warmte oid).
Ik heb gemerkt dat als ik het volume flink omhoog schroef (>75%) de sub wel meedoet. Maar meestal is dit van kort duur, soms 10 seconden, soms 2 minuten.
Zou dit iets met warmte te maken kunnen hebben?

Ik ga morgen (eigenlijk vanmiddag) de kabels nog eens voor de zekerheid nakijken, ook de sub-out van de head unit.

• Vimana
Alle kabels doorgemeten, maar ik kan hier niets vreemds aan vinden.

Zou het aan de sub kunnen liggen, zo ja, weet iemand waar ik naar moet kijken?

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:04

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kijk eens naar je zekering (die bij je accu).

Soms is die toch dóór, of gecorrodeert. Spanning meet je dan netjes, maar zodra er vermogen gevraagd wordt kakt de boel in. Is dat het niet, vrees ik dat je gewoon een rukding hebt gekocht.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1