cpu fan snelheid aanpassen softwarematig

Pagina: 1
Acties:
  • 805 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14
Hallo, ik weet dat deze vraag al vaak voorgekomen is, maar ik ben op zoek naar een programma om mijn cpu fan snelheid te regelen. Ik heb speedfan al geprobeerd, en fanspeed maar bij beide wou het niet lukken. ik heb eens een programma gehad waarin ik mijn cpu temperatuur kon zien en mijn northbridge temperatuur en toen ging ik wat kloten in die opties stond mijn cpu fan opeens stil. Met dat programma moet het geloof ik wel lukken, maar ik weet niet meer hoe dat programma heet, want ik heb het geloof ik verwijderd van mijn pc.

Weet iemand mischien over welk programma ik het heb of weet iemand met welk programma het ook wil?

Mijn pc heeft de volgende configuratie:

ECS NFORCE4-A939 GLAN/S/R/PCI-EX 939
amd 64 3200+
met daarop een arctic 64 freezer pro

alvast bedankt.

Op de site van speedfan staat wel dat mijn moederbord dat kan, maar ik krijg het niet voor elkaar.
moet er iets nog in mijn bios verandert worden?(daar heb ik al wel naar gezocht, maar dat heb ik nog niet kunnen vinden.)

[ Voor 12% gewijzigd door rickhansen op 28-08-2006 23:13 ]

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Heeft ECS niet iets van software wat dat zou moeten kunnen? Ben je een overclocker? Zo nee, gebruik Cool 'n Quiet en je probleem is opgelost :)

Ik kan op het moment ff geen andere verzinnen dan Speedfan die het ook zou kunnen. Check btw in Speedfan de optie om configuraties op te halen, dat zou je probleem ook kunnen verhelpen.

[edit]
Ik bedenk me opeens dat DFI een dergelijk programma heeft genaamd Smart Guardian, dit moet op bijna elka nForce 4 plank werken.

Click: http://us.dfi.com.tw/Upload/Driver/ITE_SG_050123.zip

[ Voor 23% gewijzigd door aramdin op 31-08-2006 00:34 ]

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-04 12:40
wat dacht je van SpeedFan zeer goed prog.
kun je bijna alle fans regelen

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
:Z Zie ook:
rickhansen schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:10:
Hallo, ik weet dat deze vraag al vaak voorgekomen is, maar ik ben op zoek naar een programma om mijn cpu fan snelheid te regelen. Ik heb speedfan al geprobeerd, en fanspeed maar bij beide wou het niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Idd, lezen is ook een kunst...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:41

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Speedfan werkt over het algemeen alleen met moederborden die in hun bios de fan speed kunnen aanpassen zoals ASUS met Q-fan, en als je het via software wilt doen, moet het in de bios uit zijn...

Gallery V&A

Pagina: 1