Toon posts:

Via internet gameserver in netwerk benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een TMN gameserver draaien. Alle poorten in mijn router staan goed ingesteld en de gameserver is door iedereen te bereiken. Ik mag zelfs zeggen dat mijn server een succes is omdat hij 24/7 redelijk gevuld is 8)
Toch ben ik niet happy. Ik kan alleen via LAN mijn server benaderen. Als ik via internet wil connecten krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.nevc.nl/tmerror.jpg

Zeer frustrerend omdat ik niet in official mode mee kan doen en dat zou ik toch graag willen.

Heeft iemand enig idee hoe ik er toch voor kan zorgen dat ik via internet in kan loggen? Ik heb mijn server al zowel in Linux als Windows opgezet. Ik heb alle firewalls uitgeschakeld gehad. Ik heb mijn hele router open gezet :o Niets werkt!!!

Ik ben werkelijk radeloos.

Verwijderd

hmz, heb je al gegoogled naar oplossingen? zomaar een schot in donker ... maar heb je je router wel eens op een loopback adres ingesteld? wellicht dat dat werkt.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-03 10:30

Cis

Zomaar een gok in de wilde weg: Al geprobeerd de router ertussenuit te halen? Als het dan wel werkt, weet je zeker dat je iets met portmapping verkeerd hebt gedaan, of dat je gewoon iets niet goed hebt ingesteld op de router :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Probeer je van binnenuit op het externe IP van je server te verbinden? Dat gaat niet bij de meeste HTK routertjes, die snappen dat niet. Verzin even iets slims met óf een tweede DSL lijn, óf koop een router die dit wel kan.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is idd een nat-issue die je niet zomaar oplost.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zoals hierboven gezegd: het heeft te maken met het feit dat je router geen NAT loopback ondersteund.

Dus, of je connect aan het intere IP adres van je server (moet niet uitmaken denk ik) of je koopt een
router die het wel ondersteund.
Overigens had je dit met een beetje zoeken ook wel kunnen achterhalen ;)
Dat gaat niet bij de meeste HTK routertjes, die snappen dat niet.
Mijn router van etech doet het wel ;) :+
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.