Toon posts:

speakers oude ibm monitor via usb gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een oude IBM monitor met ingebouwde speakers (model 2116-b2n). Deze heb ik net op m'n nieuwe computer aangesloten. Behalve de monitorplug komen er 3 andere kabels uit de monitor. Een donkerpaarse ps2, een microfoonplugje (staat een microfoon op), en een lichtgroene usb. Ik verwacht dat die usb kabel de geluidskabel voor de speakers is, maar heb er geen idee van waarvoor de donkerpaarse ps2 zou kunnen zijn :? .

Wanneer ik de usb kabel in m'n computer stop (winxp), komt er niet het minste teken van herkenning. Alsof ik er niks in gestopt heb. Ik verwacht niet dat het direct plug en play werkt, maar had toch wel een reactie verwacht.

Op google kom ik alleen maar oude monitors in de verkoop tegen. Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de speakers van een IBM monitor op z'n nieuwe (niet IBM) computer?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
USB is niet voor geluid, eerder voor het regelen van je monitor instellingen. zie: USB op mijn monitor?

Sluit het zogenaamde 'microfoon' kabeltje eens aan op de output van je geluidskaart.

[ Voor 26% gewijzigd door Noork op 28-08-2006 21:59 ]

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:09

AceRimmer

What a guy...

Die "ps/2" plug is voor de speakers.
Pinout en beschrijving is hier te vinden: http://web.archive.org/we...y.net/tealrae/mm5575.html

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Verwijderd

Topicstarter
AceRimmer schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 22:08:
Die "ps/2" plug is voor de speakers.
Pinout en beschrijving is hier te vinden: http://web.archive.org/we...y.net/tealrae/mm5575.html
:) cool! Daar ga ik aan werken. Ik zal wel laten weten of 't werkt.

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-07 13:54
Oude vergissing ...
die usb-pluggen zijn een soort verlengsnoer, om makkelijker bij een usb.plug te komen - verder niks ;)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:00
Misschien is die USB kabel alleen maar voor stroom om je boxen te kunnen gebruiken ?
Pagina: 1