ik heb een oude IBM monitor met ingebouwde speakers (model 2116-b2n). Deze heb ik net op m'n nieuwe computer aangesloten. Behalve de monitorplug komen er 3 andere kabels uit de monitor. Een donkerpaarse ps2, een microfoonplugje (staat een microfoon op), en een lichtgroene usb. Ik verwacht dat die usb kabel de geluidskabel voor de speakers is, maar heb er geen idee van waarvoor de donkerpaarse ps2 zou kunnen zijn
.
Wanneer ik de usb kabel in m'n computer stop (winxp), komt er niet het minste teken van herkenning. Alsof ik er niks in gestopt heb. Ik verwacht niet dat het direct plug en play werkt, maar had toch wel een reactie verwacht.
Op google kom ik alleen maar oude monitors in de verkoop tegen. Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de speakers van een IBM monitor op z'n nieuwe (niet IBM) computer?
Wanneer ik de usb kabel in m'n computer stop (winxp), komt er niet het minste teken van herkenning. Alsof ik er niks in gestopt heb. Ik verwacht niet dat het direct plug en play werkt, maar had toch wel een reactie verwacht.
Op google kom ik alleen maar oude monitors in de verkoop tegen. Heeft iemand ervaring met het aansluiten van de speakers van een IBM monitor op z'n nieuwe (niet IBM) computer?